sneeuwuil maandag 06-01-2014

Gestart door berendveenstra, januari 05, 2014, 20:48:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

carel

Jeroen: ik ga hier verder niet op in
je hebt volop kunnen lezen in eerdere discussie`s waar het over gaat. ik wil daar nu weer niet over beginnen.
Maar je zit er niet ver naast.


ik vind verstoring buiten het broedseizoen niet zo`n probleem daar heb je gewoon gelijk in en ik durf daar gerust voor uit te komen.
Maar mij zul je ook niet zien bij die sneeuwuilen of bruine klauwier.
ik kan daar makkelijk weg blijven.
wat heb ik aan een foto waarvan er al 1000 op internet staan.


ik wacht mijn kans wel af op die unieke foto die niemand anders heeft.






Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

ZLHaberham

Citaat van: carel op februari 20, 2014, 18:17:22 PM
Een foto maken bewust van een persoon en die publiceren op internet mag volgens mij ook niet.
wet op de privacy ?

Het lijkt erop van wel, mits op een voor publiek vrij toegankelijke plaats genomen.

CiteerHet hof merkt in dit verband op dat het – bij het voorkomen van de publicatie van een foto betrokken – belang van degene die zich op een voor het publiek vrij toegankelijke plaats op een opvallende wijze manifesteert (en er kennelijk geen bezwaar tegen heeft om op die wijze gezien en gefotografeerd te worden) over het algemeen niet zal opwegen tegen het belang van diegene die de foto wil gebruiken ter illustratie van een aan die wijze van manifestatie gewijde beschouwing, ook indien deze beschouwing kritisch van aard is.

Vincent Hart

Maar brengt het het beoogde doel ook dichterbij?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Dorine

Citaat van: Vincent Hart op februari 20, 2014, 19:58:07 PM
Maar brengt het het beoogde doel ook dichterbij?
Dat denk ik wel, de bewijsplaatjes dat de sneeuwuil wel degelijk dichtbij benaderd wordt, ook al wordt dat volop tegengesproken.
Of hier de wet op privacy van toepassing kan zijn betwijfel ik, beide personen zijn niet herkenbaar gefotografeerd.
Of die vogel verstoord is ..... volgens mij is dat beest inmiddels wel het één en ander gewend en als ie het niet leuk zou vinden was ie, denk ik, al lang vertrokken.
Dorine van Asten
peregrines.nl

carel

Citeer beide personen zijn niet herkenbaar gefotografeerd


dan heb je er ook niets aan als zij toch niet herkenbaar zijn.
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Vincent Hart

Citaat van: Vincent Hart op februari 20, 2014, 19:58:07 PM
het beoogde doel
Citaat van: Dorine op februari 20, 2014, 21:05:56 PM
Dat denk ik wel, de bewijsplaatjes dat de sneeuwuil wel degelijk dichtbij benaderd wordt, ook al wordt dat volop tegengesproken.
:wrong:
Citaat van: Dorine op februari 20, 2014, 21:05:56 PM
Of die vogel verstoord is ..... volgens mij is dat beest inmiddels wel het één en ander gewend en als ie het niet leuk zou vinden was ie, denk ik, al lang vertrokken.
:right:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

BramtK

Wat is het beoogde doel dan Vincent? Ik krijg het gevoel dat we op dit forum tegenwoordig maar ruim baan geven aan diegenen die alles ontkennen en bagatelliseren. Tegelijkertijd krijg ik via allerlei media toch sterk de indruk dat er op Vlieland vrij continu achter die uil wordt aangelopen. Door fotografen om precies te zijn.
Groeten,

Bram ter Keurs

Dorine

Citaat van: carel op februari 20, 2014, 21:24:31 PM
Citeer beide personen zijn niet herkenbaar gefotografeerd


dan heb je er ook niets aan als zij toch niet herkenbaar zijn.
Wel even lezen waar ik die zin bij plaatste. Voor die twee fotografen, die de uil dichtbij benaderden zal het moeilijk worden om de fotograaf aan te klagen vanwege schending van de privacy, juist omdat ze niet herkenbaar in beeld zijn gebracht.
Vandaar dat ik ook denk dat die foto's gemaakt zijn om te laten zien dat de uil wel degelijk van dichtbij op de foto gezet wordt. Waarom maak je anders zo'n foto en plaats je hem bij je waarneming.
Als je werkelijk vind dat die fotografen te dichtbij zijn gekomen en verkeerde dingen hebben gedaan dan had je ze herkenbaar moeten fotograferen en had je met die foto's als bewijsmateriaal aangifte moeten doen en verder niets.
Dorine van Asten
peregrines.nl

Vincent Hart

Het beoogde doel Bram, is gezamenlijk verstoring te beperken. Dat begint met begrip voor elkaars standpunten in de theoretische internetdicussie. En met respect voor de vogel(s) en open, duidelijke onderlinge communicatie in het veld. Met andere woorden: We willen (een enkele meelwormman uitgezonderd) allemaal hetzelfde, maar we denken niet allemaal hetzelfde over de weg erheen. De manier om dat ene doel te bereiken is dan niet het uitvergroten van verschillen, het moraliseren van de discussie en het roepen om straf, maar het slaan van bruggen, het nemen van bruggen die allang geslagen zijn en het zoeken naar gemeenschappelijke oplossingen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Steven Wytema

Citaat van: Vincent Hart op februari 21, 2014, 07:41:44 AM
Het beoogde doel Bram, is gezamenlijk verstoring te beperken. Dat begint met begrip voor elkaars standpunten in de theoretische internetdicussie. En met respect voor de vogel(s) en open, duidelijke onderlinge communicatie in het veld. Met andere woorden: We willen (een enkele meelwormman uitgezonderd) allemaal hetzelfde, maar we denken niet allemaal hetzelfde over de weg erheen. De manier om dat ene doel te bereiken is dan niet het uitvergroten van verschillen, het moraliseren van de discussie en het roepen om straf, maar het slaan van bruggen, het nemen van bruggen die allang geslagen zijn en het zoeken naar gemeenschappelijke oplossingen.
:duim: :duim: hulde voor deze uitmuntende samenvatting!
Laten we met zn allen proberen deze ingeslagen weg zoveel mogelijk te volgen.
Een nieuw broedseizoen staat voor de deur, met zn allen voor zo min mogelijk verstoring en zo veel mogelijk genieten gaan!
Steven Wytema


Max Berlijn

@Vincent, mag ik een tegel met jou tekst  ;D
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.

BramtK

Op zichzelf mooi gesproken Vincent en in feite niets nieuws, maar hoe rijm je dat met hardliners zoals Carel c.s.? Lui die hier van de daken schreeuwen dat ze doen wat ze willen en zich nergens iets van aantrekken. Ik weet niet of een brug in dat geval helpt.
Groeten,

Bram ter Keurs

hiskodevries

Bram, via een forum zul je die meningsverschillen houden. Dat mag. Als je elkaar tegen komt praat dan eens over dat onderwerp. Dat is makkelijker en doeltreffender dan een paar regeltjes geschreven tekst.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Phil

En hou er gewoon ook rekening mee dat ook in het veld de wensen en gedachten gewoon anders kunnen zijn dan de jouwe.
En respecteer voor de verandering ook eens die andere mening ipv elke keer "gezeur" hier op het forum of het eeuwige "aanspreken" in het veld. Het is nu eenmaal een feit dat niet ieders belangen hetzelfde zijn. Dat kun je leuk vinden of niet, maar het is nu eenmaal zo.

Waarmee ik bewust verder niets zeg over mijn eigen standpunt. Behalve dat ik het forum steeds meer vind vervallen tot louter herhaling. Tot vervelens toe, moet ik eerlijk bekennen. Jammer.

Phil

Yeronimo

Citaat van: Vincent Hart op februari 21, 2014, 07:41:44 AM
Het beoogde doel Bram, is gezamenlijk verstoring te beperken. Dat begint met begrip voor elkaars standpunten in de theoretische internetdicussie. En met respect voor de vogel(s) en open, duidelijke onderlinge communicatie in het veld. Met andere woorden: We willen (een enkele meelwormman uitgezonderd) allemaal hetzelfde, maar we denken niet allemaal hetzelfde over de weg erheen. De manier om dat ene doel te bereiken is dan niet het uitvergroten van verschillen, het moraliseren van de discussie en het roepen om straf, maar het slaan van bruggen, het nemen van bruggen die allang geslagen zijn en het zoeken naar gemeenschappelijke oplossingen.

Bruggen bouwen kan enkel tussen twee partijen die het beiden willen en niet door één partij die bouwt waar de andere partij het afbreekt. De meerderheid mag dan wel bruggen willen slaan, maar de bruggen kunnen niet gezet worden bij partijen die niet willen luisteren en alleen handelen uit eigen belang. Het oplossen van deze weg ligt in mijn ogen niet in het eindeloos communiceren van onze boodschap maar in het beperken van de voordelen en het vergroten van de nadelen bij de partijen die er geen boodschap aan hebben.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Klaas van Dijk

Citaat van: Phil op februari 21, 2014, 11:51:43 AM(...) of het eeuwige "aanspreken" in het veld. (..).

Uit http://www.dutchbirding.nl/page.php?page_id=58 (vrijdag 21 februari 2014; 13:08)

CiteerSchroom echter niet vogelaars op hun gedrag aan te spreken indien zij er blijk van geven de gedragsregels niet te kennen.

Vriendelijke groeten,

Klaas van Dijk

Vincent Hart

Citaat van: Yeronimo op februari 21, 2014, 12:05:30 PM
Citaat van: Vincent Hart op februari 21, 2014, 07:41:44 AM
Het beoogde doel Bram, is gezamenlijk verstoring te beperken. Dat begint met begrip voor elkaars standpunten in de theoretische internetdicussie. En met respect voor de vogel(s) en open, duidelijke onderlinge communicatie in het veld. Met andere woorden: We willen (een enkele meelwormman uitgezonderd) allemaal hetzelfde, maar we denken niet allemaal hetzelfde over de weg erheen. De manier om dat ene doel te bereiken is dan niet het uitvergroten van verschillen, het moraliseren van de discussie en het roepen om straf, maar het slaan van bruggen, het nemen van bruggen die allang geslagen zijn en het zoeken naar gemeenschappelijke oplossingen.

Bruggen bouwen kan enkel tussen twee partijen die het beiden willen en niet door één partij die bouwt waar de andere partij het afbreekt. De meerderheid mag dan wel bruggen willen slaan, maar de bruggen kunnen niet gezet worden bij partijen die niet willen luisteren en alleen handelen uit eigen belang. Het oplossen van deze weg ligt in mijn ogen niet in het eindeloos communiceren van onze boodschap maar in het beperken van de voordelen en het vergroten van de nadelen bij de partijen die er geen boodschap aan hebben.
En met die houding bereik je dus niets.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

frankmeer

#137
Zolang de fotografen waar het hier om gaat zich nergens iets van aantrekken en niets te maken hebben met Waarneming, Dutch Birding en Birdpix en hier dus ook niet door bereikt worden, bereik je sowieso niks.
Frank van der Meer

hendrik.h

Verstoring of niet,de sneeuwuil lijkt zich er niets van aan te trekken.
gr hendrik.

Folkert Jan

Citaat van: hendrik.h op februari 21, 2014, 17:16:04 PM
Verstoring of niet,de sneeuwuil lijkt zich er niets van aan te trekken.

A: het gaat niet alleen om de uil, maar ook om andere vogelaars, fotografen, sbb medewerkers en de vogelaarsgemeenschap als geheel.
B: de uil trekt zich er wel degelijk iets van aan getuige de foto's van een zeer allerte uil en de talloze meldingen van het wegvliegen
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Steven Wytema

Citaat van: hendrik.h op februari 21, 2014, 17:16:04 PM
Verstoring of niet,de sneeuwuil lijkt zich er niets van aan te trekken.

Een fraaie contradictio in terminis Hendrik:
Als een vogel zich nergens iets van aan trekt is hij niet verstoord.

Samenvattend denk ik dat we hier wel kunnen stellen dat:
- de vogel vast geregeld verstoord is (/zijn);
- in ieder geval één vogel redelijk plaatsgetrouw is en weinig schuw.
Los van het tweede feit (vogel is niet verdwenen en dus kunnen medevogelaars en fotografen er nog van genieten), blijft het eerste feit natuurlijk kwalijk, aangezien het regelmatige opvliegen de vogel veel energie kost en dat hem uiteindelijk de das om kan doen: hij moet tenslotte nog flink opvetten om het hele eind naar het noorden terug te vliegen.
Steven Wytema


BramtK

#141
Het gaat in ieder geval gewoon door: http://waarneming.nl/waarneming/view/81895282


Maar nee hoor, hij trekt zich nergens iets van aan...  :rolleye:
Groeten,

Bram ter Keurs


Phil

Wat een onzin conclusie op basis van 1 beeldje. Misschien vloog de uil gewoon langs en klikklakte de verbaasde passant?
Je kunt beter op sites als GeenStijl gaan krakelen alhoewel dit forum er ook steeds meer op gaat lijken.

Phil

jeroenroelofsen

Volgens mij draaien we echt in circkeltjes in dit topic. Is al eens reden geweest voor een slotje. Zullen we verstoringsdiscussies in de daarvoor bestemde topic verder voeren?
Beter hier over de soort te hebben.

Wat is er bijvoorbeeld met de andere Sneeuwuilen gebeurd die eerder werden gemeld op andere plekken?
Zijn er nog waarnemingen elders in Europa? Spanje? Engeland? Wellicht al meer naar het noorden, Duitsland/Denemarken?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Jan2002

Citaat van: jeroenroelofsen op februari 23, 2014, 16:15:02 PM
Volgens mij draaien we echt in circkeltjes in dit topic.
Dat geldt inmiddels voor een hele hoop topics ...
Groet,
Jan

hiskodevries

Citaat van: jeroenroelofsen op februari 23, 2014, 16:15:02 PM
Volgens mij draaien we echt in circkeltjes in dit topic. Is al eens reden geweest voor een slotje. Zullen we verstoringsdiscussies in de daarvoor bestemde topic verder voeren?
Beter hier over de soort te hebben.

Wat is er bijvoorbeeld met de andere Sneeuwuilen gebeurd die eerder werden gemeld op andere plekken?
Zijn er nog waarnemingen elders in Europa? Spanje? Engeland? Wellicht al meer naar het noorden, Duitsland/Denemarken?
goed plan.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Yeronimo

Heerlijk hoe sommige personen hun ogen willen sluiten voor hetgeen wat echt in het veld gebeurd. Ja jongens ga allemaal lekker door met negeren van het probleem, je hebt er toch geen last van  :duim:
Volgens mij is dit typisch de insteek waarom het 'probleem' niet opgelost gaat worden. Als we niet allemaal de verantwoordelijkheid op willen pakken...

Wel een kanttekening, iedere melding van verstoring moet natuurlijk wel pas gemeld worden als er met zekerheid is vastgesteld dat er verstoring heeft plaatsgevonden.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

gerdwichers8


De waarnemers  staan op één lijn met dierentuinbezoekers. Ik kan er gewoon geen bewondering voor opbrengen.
Het zien van een zeldzaamheid is niets meer dan een ordinair ding.


De presentatie van het beeldmateriaal is ook al niet op naar huis te schrijven. Ik zie (ongewild) die Sneeuwuil vaker dan een huismus of mijn eigen moeder.

hiskodevries

Citaat van: Vincent Hart op februari 21, 2014, 07:41:44 AM
Het beoogde doel Bram, is gezamenlijk verstoring te beperken. Dat begint met begrip voor elkaars standpunten in de theoretische internetdicussie. En met respect voor de vogel(s) en open, duidelijke onderlinge communicatie in het veld. Met andere woorden: We willen (een enkele meelwormman uitgezonderd) allemaal hetzelfde, maar we denken niet allemaal hetzelfde over de weg erheen. De manier om dat ene doel te bereiken is dan niet het uitvergroten van verschillen, het moraliseren van de discussie en het roepen om straf, maar het slaan van bruggen, het nemen van bruggen die allang geslagen zijn en het zoeken naar gemeenschappelijke oplossingen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0