sneeuwuil maandag 06-01-2014

Gestart door berendveenstra, januari 05, 2014, 20:48:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

berendveenstra

Ik wil morgen proberen om de sneeuwuil te zien. Ik zie in de dienstregeling dat eerste boot naar Vlieland om 09:00 gaat. De boot terug naar het vasteland gaat om 12:00 of 18:00 uur. Deze laatste tijd is voor mij te laat. Zijn er mensen die om 0900 uur zijn heengegaan en met de boot van 12:00 terug? Is dit goed te doen?
Berend Veenstra

Edwin Schuller

Is te doen als de uil meewerkt. Ff stevig doortrappen :), maar garanties heb je nooit...
Edwin Schuller

jeroenroelofsen

Citaat van: Edwin Schuller op januari 05, 2014, 20:56:45 PM
Is te doen als de uil meewerkt. Ff stevig doortrappen :), maar garanties heb je nooit...
Stevig doortrappen als in fiets neem ik aan?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

berendveenstra

Volgens mij fietsverhuur bij de haven?
Berend Veenstra

Folkert Jan

Vandaag moesten wij behoorlijk tegen de wind in fietsen en dan is het al goed en wel half 12 dat je de vogel redelijk hebt gezien. Dan wordt het wel heel krap met terugfietsen, fiets inleveren en naar de boot, maar in theorie kan het. Iets regelen met een taxi is wellicht handiger.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Edwin Schuller

Klopt. We zullen vanmiddag horen of het Berend gelukt is... de boot heeft WiFi :)
Edwin Schuller

lennartv

Het kan in elk geval wel. Wij hadden zaterdag ook de boot van 9 uur. Je hebt ongeveer een half uurtje om de vogel te bekijken en dan moet je echt terug. Schat je tijd niet te krap in, want dan is de kans groot dat de boot net op uitvaren staat, zoals bij ons dat ook het geval was. Gelukkig wilden ze nog even wachten tot wij op de boot waren.
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

Edwin Schuller

Ben toch benieuwd of het gelukt is... het ziet er niet zo uit -> http://waarneming.nl/waarneming/view/81038522??
Edwin Schuller

berendveenstra

Gezien de tijdsdruk die er achter zat heb ik geen poging gewaagd. Achteraf ook maar goed ook, want de sneeuwuil zat op een andere plek. Ik zou hem zeker gedipt hebben, want nog geen kwartier de tijd om hem te vinden. Misschien maar eens proberen op vrijdag of zondag dan zijn vaartijden iets anders.
Berend Veenstra

KorHaan

Berend,


Probeer er de tijd voor te nemen. Het zien van zo'n mooie soort is iets, dat je het best beleeft in het veld, en op dat moment.
Stress over tijdsdruk moet je vermijden, want als je de tijd neemt, kun je de impact van je waarneming ter plekke laten indalen. Heerlijk genieten, diep ademhalen, je één voelen met het universum, je waarneming delen met medewaarnemers, neem er de tijd voor. Het is zoveel lonender dan gauw-gauw een tik scoren, die je je later niet meer herinnert.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

jeroenroelofsen

En bovendien... wie weet wat voor meer moois er nog op Vlieland is te zien..... ;)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Maurice Elf

Is er bij iemand iets actueels bekend over de Sneeuwuil? Er zijn vandaag nog geen meldingen gedaan, het plan voor ons was om morgen te gaan maar als hij er niet meer zit, dan wijzigen die plannen  ;D
Mvg Maurice

Yeronimo

Citaat van: Maurice Elf op januari 07, 2014, 15:06:06 PM
Is er bij iemand iets actueels bekend over de Sneeuwuil? Er zijn vandaag nog geen meldingen gedaan, het plan voor ons was om morgen te gaan maar als hij er niet meer zit, dan wijzigen die plannen  ;D

Er is vandaag gezocht, maar niet gevonden voor zover ik weet.
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Maurice Elf

Citaat van: Yeronimo op januari 07, 2014, 15:08:38 PM
Citaat van: Maurice Elf op januari 07, 2014, 15:06:06 PM
Is er bij iemand iets actueels bekend over de Sneeuwuil? Er zijn vandaag nog geen meldingen gedaan, het plan voor ons was om morgen te gaan maar als hij er niet meer zit, dan wijzigen die plannen  ;D

Er is vandaag gezocht, maar niet gevonden voor zover ik weet.

Dank je wel Jeroen, dan ziet het er naar uit dat de plannen wijzigen.....
Mvg Maurice

escher

Ben vandaag twee maal het veld in geweest op de locatie van gisteren en rond Kooisplek geen Sneeuwuil aangetroffen.
Er waren meerdere vogelaars in het veld aan het zoeken. Tot nu toe helaas geen Sneeuwuil. Wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet meer op Vlieland kan zitten. Maar zou op de buureilanden toch ineens heel alert worden. ;-) Zo overkwam het mij nl ook.
Groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Maurice Elf

Citaat van: escher op januari 07, 2014, 17:09:16 PM
Ben vandaag twee maal het veld in geweest op de locatie van gisteren en rond Kooisplek geen Sneeuwuil aangetroffen.
Er waren meerdere vogelaars in het veld aan het zoeken. Tot nu toe helaas geen Sneeuwuil. Wil natuurlijk niet zeggen dat hij niet meer op Vlieland kan zitten. Maar zou op de buureilanden toch ineens heel alert worden. ;-) Zo overkwam het mij nl ook.
Groeten Carl

Ook bedankt voor de informatie Carl!
Mvg Maurice

Oscar Balm

Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

berendveenstra

Toch maar eens kijken of ik me een hele dag vrij kan maken voor een bezoek
Berend Veenstra

DKoppenol

Citaat van: berendveenstra op januari 08, 2014, 23:59:12 PM
Toch maar eens kijken of ik me een hele dag vrij kan maken voor een bezoek
Ja, precies!
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

DKoppenol

Hij zit er nog steeds: http://waarneming.nl/waarneming/view/81094402.
Let ook even op wat Carl Zuhorn zegt: jaag hem niet op, hij is goed te bezichtigen vanaf het Pad van Twintig.

Zondag ga ik ook eens een kijkje nemen, denk ik. :)
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Oscar Balm

Ik vind het machtig dat Carl hem steeds weer meld.  :duim:

Morgen zit ik op de pont van 9:00 uur.
Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

Folkert Jan

Citaat van: Oscar Balm op januari 10, 2014, 13:52:29 PM
Ik vind het machtig dat Carl hem steeds weer meld.  :duim:

Morgen zit ik op de pont van 9:00 uur.

Inderdaad! erg mooi dat Carl de vogel in de gaten houd en ook zorg draagt dat niemand over de schreef gaat!
Afgelopen zaterdag, ondanks dat de vogel behoorlijk ver zat en mensen dolgraag dichterbij zouden willen bleef iedereen netjes op het pad staan.  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

escher

Ik draag nergens zorg voor Folkert.
Meld de vogel voor de vastelanders wanneer ik tijd heb voor de 09.00 uur boot. En dat men de vogel niet moet en hoeft op te jagen (voor ene mooie plaat) De vogel vanaf het pad van 20 (zeer) goed is te zien. Dus geen omtrekkende bewegingen van meerdere kanten, daar houd ie niet van
Vogel heeft een vast patroon door de dag heen. Hoop dus op het gezonde verstand.
Groeten Carl
Groeten Carl Zuhorn

Folkert Jan

Toch denk ik dat het wel doorwerkt dat je (in ieder geval aan het begin) bij elke waarneming die je invoerde verzocht dat het beest met rust gelaten werd.  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Leo Heemskerk

 Vermoed dat een sneeuwuil overdag rustig blijft zitten en niet zal opvliegen.
Op deze foto zie je duidelijk dat de sneeuwuil overdag opvliegt
http://waarneming.nl/waarneming/view/81108030?_popup=1
http://waarneming.nl/waarneming/view/81019815?_popup=1
Ben benieuwd of er morgen meer van dit soort foto's bijkomen?
Groet,

Leo Heemskerk

BramtK

Ja, als je die reeksen bekijkt, dan denk je 'alerte uil', steeds groter in beeld en he, hij vliegt op, maar het is niet altijd zo als het lijkt.  :angel:
Groeten,

Bram ter Keurs

berendveenstra

De vogel van Terschelling zit er ook nog volgens Lauwersmeer.com. Nu bij Midsland. De vogel van Zeevang was jammer genoeg niet te vinden.
Berend Veenstra

DKoppenol

Citaat van: berendveenstra op januari 20, 2014, 18:36:27 PM
De vogel van Terschelling zit er ook nog volgens Lauwersmeer.com. Nu bij Midsland. De vogel van Zeevang was jammer genoeg niet te vinden.

Die van Zeevang was nou juist goed te doen, balen!
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl