Hoofdmenu

Jaarlijsten 2014

Gestart door Folkert Jan, januari 02, 2014, 13:25:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

Folkert Jan

In vervolg op het topic: Pieter en Maartjes jaarlijst.


Nederland update 14-01-2014
1 Pieter Doorn 166
2 Maartje Doorn 162
3 Dirk Eykemans 157

Provinciejaarlijsten

Drenthe
1
2
3

Flevoland update: 14-01-2014
1 Guido Berger 109
2
3

Friesland
1
2
3

Gelderland update 14-01-2013
1 Peter Hoppenbrouwers 104
2
3

Groningen
1
2
3

Limburg
1
2
3

Noord-Brabant update 14-01-2014
1 Justin Jansen 105
2
3

Noord-Holland update 14-01-2014
1 Frank van Groen 109
2 Pieter van Franeker 108
3

Overijssel
1
2
3

Utrecht
1
2
3

Zeeland update 14-01-2014
1 Pim Wolf 133
2 Joop Scheijbeler 118
3

Zuid-Holland update 14-01-2014
1 Chris de Nooijer 112
2
3

Top Of Holland update 14-01-2014
1 Folkert Jan Hoogstra 110
2
3


Daarnaast houd Ies Goedbloed een zuid hollandse fietsjaarlijst bij. 79 soorten update 14-01-2014


Zijn er verder nog mensen die een regiojaarlijst doen?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jacob Molenaar

Citaat van: Folkert Jan op januari 02, 2014, 13:25:50 PM
In vervolg op het topic: Pieter en Maartjes jaarlijst.

http://waarneming.nl/ranks.php?jaar=2014&diergroep=1&prov=0&s%5B%5D=S

Op dit moment is de top 3:
1 Toy Janssen 114 
2 Pieter Doorn 109
3 Alwin Borhem 106

Zijn er mensen die verder nog een jaarlijst in een bepaald gebied of provincie gaan doen?
Toy heeft er 116 hoor :rolleye:
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

jeroenroelofsen

FF linkje naar de lijst van die persoon er aan hangen ;)
----------
1: Toy Janssen 116

etc
----------
Is in het begin even een werkje, maar maakt het wel makkelijker en overzichtelijker
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Folkert Jan

#3
Hoe werkt dat ook alweer, een link ergens aan hangen?
Ps: aan het begin vaak lastig actuele aantal te noemen, omdat die pagina niet live is en Toy op dit moment aan het vogelen is.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jeroenroelofsen

[ u r l = hyperlink] NAAM VAN DE PERSOON [/ u r l]
En dan zonder de spaties
Toy Janssen 116
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Folkert Jan

Citaat van: jeroenroelofsen op januari 02, 2014, 13:50:58 PM
[ u r l = hyperlink] NAAM VAN DE PERSOON [/ u r l]
En dan zonder de spaties
Toy Janssen 116

Dank, zal het straks even aanpassen  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jeroenroelofsen

Citaat van: Folkert Jan op januari 02, 2014, 13:47:26 PM
Hoe werkt dat ook alweer, een link ergens aan hangen?
Ps: aan het begin vaak lastig actuele aantal te noemen, omdat die pagina niet live is en Toy op dit moment aan het vogelen is.
Klopt, wellicht een mooie uitbreiding voor het forum om dat real time te kunnen inclusen (tweakers.net heeft dat bijv in het forum al voor de pricewatch etc) Maar dat dwaalt nu wel gelijk af waar het om gaat;
LIJSTJES ;)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

ArjenDrost †

Citaat van: jeroenroelofsen op januari 02, 2014, 13:57:57 PM
Citaat van: Folkert Jan op januari 02, 2014, 13:47:26 PM
Hoe werkt dat ook alweer, een link ergens aan hangen?
Ps: aan het begin vaak lastig actuele aantal te noemen, omdat die pagina niet live is en Toy op dit moment aan het vogelen is.
Klopt, wellicht een mooie uitbreiding voor het forum om dat real time te kunnen inclusen (tweakers.net heeft dat bijv in het forum al voor de pricewatch etc) Maar dat dwaalt nu wel gelijk af waar het om gaat;
LIJSTJES ;)
Maar dit is toch aardig live (oké, met een kleine vertraging)? Ik zie zeker het nut in van een topic als deze, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken elke dag te moeten gaan kijken of iemand alweer een nieuwe soort gezien heeft (zeker niet in de eerste paar maanden), terwijl de database dat allemaal zelf bij kan houden...

ArjenDrost †

#8
Citaat van: Folkert Jan op januari 02, 2014, 14:12:55 PM
Ik krijg het niet voor elkaar Jeroen.
Als ik dit dit

[ URL= ] http://waarneming.nl/lijst_v3.php?user=269&g=1&local_list=0&local_list=1&fam=0&jaar=2014&maand=0&prov=0&rar=1&s%5B%5D=S&s%5B%5D=I&exo=0&esc=0&cdna=0&sorteer=alfa&f=0&sound=0 [Toy] [/URL]

Dan is er niks zichtbaar
Klopt, het moet ook [ url = link]Toy[ /url] zijn (zonder de spaties en de link op de plek waar nu link staat).

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jeroenroelofsen

Citaat van: ArjenDrost op januari 02, 2014, 14:13:52 PM
Citaat van: jeroenroelofsen op januari 02, 2014, 13:57:57 PM
Citaat van: Folkert Jan op januari 02, 2014, 13:47:26 PM
Hoe werkt dat ook alweer, een link ergens aan hangen?
Ps: aan het begin vaak lastig actuele aantal te noemen, omdat die pagina niet live is en Toy op dit moment aan het vogelen is.
Klopt, wellicht een mooie uitbreiding voor het forum om dat real time te kunnen inclusen (tweakers.net heeft dat bijv in het forum al voor de pricewatch etc) Maar dat dwaalt nu wel gelijk af waar het om gaat;
LIJSTJES ;)
Maar dit is toch aardig live (oké, met een kleine vertraging)? Ik zie zeker het nut in van een topic als deze, maar ik zou er zelf niet aan moeten denken elke dag te moeten gaan kijken of iemand alweer een nieuwe soort gezien heeft (zeker niet in de eerste paar maanden), terwijl de database dat allemaal zelf bij kan houden...
Ben ik idd met je eens, zou het ook zeker niet elke dag updaten. Eens per week ofzo.
Startpost is wel een handige plek voor verzameling van de overzichten van lijstjes (zoals deze).
Maar wellicht ook per provincie FolkertJan
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Folkert Jan

Blijkbaar is Toy niet in zun uppie lekker bezig geweest vandaag, maar zijn Pieter, Maartje en Alwin mee op pad geweest. Met zen 3 en nu ruim bovenaan.  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

colossus

Met z'n vieren. Zij starten elk jaar de jaarlijst met een gezamenlijk rondje Zeeland!
Maartje haar lijst is sinds vanavond weer bijgewerkt.

Kees Kuijper
Vriendelijke groeten,
Kees Kuijper

Folkert Jan

#13
De club der fanatieke jaarlijsters heeft ook sneeuwuil binnen  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

BramtK

Groeten,

Bram ter Keurs

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jeroenroelofsen

Folkert Jan, tijd voor een update?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Folkert Jan

Hee Jeroen,

Volgens mij wil men verder in het topic van Pieter en Maartje  ;)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

August

Gebruik anders dit topic voor de cijfers en de andere voor het geouwehoer ;D
August van Rijn


Guus Peterse

Dit is meer iets voor de maandlijsters. Voor de jaarlijsters komt die in april wel.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

HJDT

Citaat van: guusp op januari 11, 2014, 19:45:22 PM
Dit is meer iets voor de maandlijsters. Voor de jaarlijsters komt die in april wel.


Bovendien zit deze vogel er al sinds eind november.....
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

JandJ

Grt. Jan de Jong

Bruinkopgors (24/7)

jeroenroelofsen

Check de eerste link in de eerste post
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Mark Zevenbergen

Citaat van: JandJ op januari 13, 2014, 11:23:45 AM
Ranking voor jaarlijsters: http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=59707.msg1551663#msg1551663  :duim:

Hmm.. Ik moet toch eens aan m'n jaarlijsten gaan werken, want dat maandgebeuren lijkt aardig te lukken. Ik mis zelfs nog enkele inkoppertjes  ;D

hiskodevries

CiteerIk mis zelfs nog enkele inkoppertjes
kijk dat is 'mijn' winst, meer data in Waarneming.nl
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

nick








Re: Aanpassingen aan Waarneming.nl
« Reactie #355 Gepost op: Vandaag om 11:17:54 »


Voor Maandlijsters.
Op 'veler'  verzoek een ranking gemaakt voor maandlijsters
http://waarneming.nl/eml_ranks.php?diergroep=1

Hoe werkt dat ?
zal ik even uitleggen:
Voor elke gebruiker bestaat de mogelijkheid om zijn eeuwige maandlijst te bekijken
http://waarneming.nl/eml.php en als je in je persoonlijke gegevens "ik wil ook voorkomen in topspotters" op ja hebt staan kan elke andere gebruiker die lijst ook bekijken.
Die eml.php wordt voor 24 uur gecached, als die verlopen is en iemand start eml.php dan wordt de totaalscore weggeschreven naar de database. Daarom staat in dit scherm
http://waarneming.nl/eml_ranks.php?diergroep=1 de kolom 'laatste wijziging'

Om in eml_ranking te komen moet dus minstens 1 keer jouw eeuwige maandlijst zijn geopend en je totaalscore moet boven een bepaald aantal komen (nu 500 bij vogels) welke nog aan wijzigingen onderhevig zal zijn.

De berekening is heel simpel : per soort wordt geteld in hoeveel maanden je die hebt gezien. Voor al je soorten wordt dit opgeteld.
Dus een Huismus telt net zo zwaar als een Sperweruil
Een Huismus in 12 maanden gezien=12 punten
Een Sperweruil in 2 maanden gezien = 2 punten

om alvast de  wensen te voorkomen: Nee komt niet beschikbaar op provincie en/of werkgroepsniveau


« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:40:24 door hiskodevries »
Gelogd
Was getekend Hisko de Vries.






vraagje aan Hisko:
Ik mis toch wel wat mensen in deze lijst. En al weet ik niet of iedereen de optie heeft aangevinkt (schrijf je dat zo?) dat ze willen worden weergegeven in topspotters-lijsten (waarom dat woord 'spotters' gebruikt? dat wordt door vogelaars nooit gebezigd), ik weet dat in ieder geval wel van mezelf en ik kom mezelf niet tegen in de lijst (nu zou dat terecht zijn, want ik moet nog zoveel invoeren, dat het een erg onvolledige score zou geven, maar dat terzijde); net zoals ik toch diverse namen niet tegenkom, die wel voorkomen in de toplijst soorten en de toplijst waarnemingen....
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

Robertmeer

Citaat van: nick op januari 13, 2014, 14:36:28 PM







Re: Aanpassingen aan Waarneming.nl
« Reactie #355 Gepost op: Vandaag om 11:17:54 »


Voor Maandlijsters.
Op 'veler'  verzoek een ranking gemaakt voor maandlijsters
http://waarneming.nl/eml_ranks.php?diergroep=1

Hoe werkt dat ?
zal ik even uitleggen:
Voor elke gebruiker bestaat de mogelijkheid om zijn eeuwige maandlijst te bekijken
http://waarneming.nl/eml.php en als je in je persoonlijke gegevens "ik wil ook voorkomen in topspotters" op ja hebt staan kan elke andere gebruiker die lijst ook bekijken.
Die eml.php wordt voor 24 uur gecached, als die verlopen is en iemand start eml.php dan wordt de totaalscore weggeschreven naar de database. Daarom staat in dit scherm
http://waarneming.nl/eml_ranks.php?diergroep=1 de kolom 'laatste wijziging'

Om in eml_ranking te komen moet dus minstens 1 keer jouw eeuwige maandlijst zijn geopend en je totaalscore moet boven een bepaald aantal komen (nu 500 bij vogels) welke nog aan wijzigingen onderhevig zal zijn.

De berekening is heel simpel : per soort wordt geteld in hoeveel maanden je die hebt gezien. Voor al je soorten wordt dit opgeteld.
Dus een Huismus telt net zo zwaar als een Sperweruil
Een Huismus in 12 maanden gezien=12 punten
Een Sperweruil in 2 maanden gezien = 2 punten

om alvast de  wensen te voorkomen: Nee komt niet beschikbaar op provincie en/of werkgroepsniveau


« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:40:24 door hiskodevries »
Gelogd
Was getekend Hisko de Vries.






vraagje aan Hisko:
Ik mis toch wel wat mensen in deze lijst. En al weet ik niet of iedereen de optie heeft aangevinkt (schrijf je dat zo?) dat ze willen worden weergegeven in topspotters-lijsten (waarom dat woord 'spotters' gebruikt? dat wordt door vogelaars nooit gebezigd), ik weet dat in ieder geval wel van mezelf en ik kom mezelf niet tegen in de lijst (nu zou dat terecht zijn, want ik moet nog zoveel invoeren, dat het een erg onvolledige score zou geven, maar dat terzijde); net zoals ik toch diverse namen niet tegenkom, die wel voorkomen in de toplijst soorten en de toplijst waarnemingen....

Als je via 'Mijn Waarneming' je eigen eeuwige maandlijst opent en dan de ranking ververst, kom je wel in de ranking terecht.
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

nick

Citaat van: Robertmeer op januari 13, 2014, 14:47:50 PM
Citaat van: nick op januari 13, 2014, 14:36:28 PM







Re: Aanpassingen aan Waarneming.nl
« Reactie #355 Gepost op: Vandaag om 11:17:54 »


Voor Maandlijsters.
Op 'veler'  verzoek een ranking gemaakt voor maandlijsters
http://waarneming.nl/eml_ranks.php?diergroep=1

Hoe werkt dat ?
zal ik even uitleggen:
Voor elke gebruiker bestaat de mogelijkheid om zijn eeuwige maandlijst te bekijken
http://waarneming.nl/eml.php en als je in je persoonlijke gegevens "ik wil ook voorkomen in topspotters" op ja hebt staan kan elke andere gebruiker die lijst ook bekijken.
Die eml.php wordt voor 24 uur gecached, als die verlopen is en iemand start eml.php dan wordt de totaalscore weggeschreven naar de database. Daarom staat in dit scherm
http://waarneming.nl/eml_ranks.php?diergroep=1 de kolom 'laatste wijziging'

Om in eml_ranking te komen moet dus minstens 1 keer jouw eeuwige maandlijst zijn geopend en je totaalscore moet boven een bepaald aantal komen (nu 500 bij vogels) welke nog aan wijzigingen onderhevig zal zijn.

De berekening is heel simpel : per soort wordt geteld in hoeveel maanden je die hebt gezien. Voor al je soorten wordt dit opgeteld.
Dus een Huismus telt net zo zwaar als een Sperweruil
Een Huismus in 12 maanden gezien=12 punten
Een Sperweruil in 2 maanden gezien = 2 punten

om alvast de  wensen te voorkomen: Nee komt niet beschikbaar op provincie en/of werkgroepsniveau


« Laatst bewerkt op: Vandaag om 12:40:24 door hiskodevries »
Gelogd
Was getekend Hisko de Vries.






vraagje aan Hisko:
Ik mis toch wel wat mensen in deze lijst. En al weet ik niet of iedereen de optie heeft aangevinkt (schrijf je dat zo?) dat ze willen worden weergegeven in topspotters-lijsten (waarom dat woord 'spotters' gebruikt? dat wordt door vogelaars nooit gebezigd), ik weet dat in ieder geval wel van mezelf en ik kom mezelf niet tegen in de lijst (nu zou dat terecht zijn, want ik moet nog zoveel invoeren, dat het een erg onvolledige score zou geven, maar dat terzijde); net zoals ik toch diverse namen niet tegenkom, die wel voorkomen in de toplijst soorten en de toplijst waarnemingen....

Als je via 'Mijn Waarneming' je eigen eeuwige maandlijst opent en dan de ranking ververst, kom je wel in de ranking terecht.




Of ik snap je instructies niet (en dan met name met betrekking tot 'ranking verversen'), Robert,
of het werkt nog niet helemaal naar wens. In ieder geval krijg ik mezelf vooralsnog niet in die lijst te zien
Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

Oscar Balm

Eerst open je je eigen eeuwige maandlijst
Daarna ga ja naar de rankinglijst via http://waarneming.nl/eml_ranks.php?diergroep=1

Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807