Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omlaag

Auteur Topic: Over vervagen, verstoren en zo...  (gelezen 10408 keer)

Lowieke

• Member
Re: Over vervagen, verstoren en zo...
« Reactie #180 Gepost op: mei 09, 2014, 16:55:01 pm »

maar vooralsnog heb ik geen bewijs dat de vogel echt dood is...
Ik heb geen bewijs dat de Fuut leeft alleen aanwijzingen dat het dier dood is: slecht verenpak, lijkt niet tegen te stribbelen, een fuut vang je niet zo makkelijk.
Jeroen.

carel

• Member
    • http://www.natuurlijk-erp.nl/
« Reactie #181 Gepost op: mei 09, 2014, 17:06:10 pm »

Citaat
Je vergist je. Het maakt ontzettend veel verschil of fietsers en ruiters voorbijrijden of afstappen en voetgangers doorlopen of stoppen.

Daar heb je gelijk in Herman.
Maar wanneer zij echt zo verstoringsgevoelig zijn moeten ze direct ophouden met ringen en nestcontrole.
dan zijn de vogels helemaal gestrest als er iemand in die boom klimt om de jongen naar beneden te halen.

Mijn ervaring is dat het hier wel mee valt met de schuwheid van havikken

Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Bas vd Burg

• Member
« Laatst bewerkt op: mei 13, 2014, 21:52:54 pm door Bas vd Burg »
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH

mijn kattukse jaarlijst 2012

HPM

• Member
  • Herman is op 11 juli 2019 overleden.
« Reactie #183 Gepost op: mei 13, 2014, 21:54:55 pm »

Ook in Groot-Brittannië speelt het probleem  mbt verstoring http://www.eadt.co.uk/news/dunwich_photographers_threatening_the_wellbeing_of_rare_dartford_warblers_by_luring_them_from_nests_with_sound_recordings_1_3579470

Klinkt bekend  :(

Overigens schijnt het vrij goed te gaan met de Provençaalse grasmus in de UK. Ze breiden zelfs uit naar het noorden.
Maar ze blijven zeldzaam.
Herman van der Meer

C.Dekker

• Member
« Reactie #184 Gepost op: mei 14, 2014, 08:40:01 am »

Leuk die regels voor fotografen maar dat moeten wij hier in Nederland niet zo willen, als ik die foto bekijk onderaan het stukje gaat dat mij al veel te ver, afstand is het beste.
Maar goed dat is mijn bescheiden mening heb het tijdens de ToH dag van 03-05 alweer mis zien gaan met een fotograaf bij de Hop dit was dezelfde persoon die ten tijde van de Sperweruil ook vond dat hij dichterbij mocht komen.
Er komt een dag dan is er verder niemand bij en tja wie weet wat er dan kan gebeuren.
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

VictorE

• Member
« Reactie #185 Gepost op: juli 15, 2014, 16:50:36 pm »

Dat vervagen heeft ook wel lekker veel zin zo...:
 :wrong:
« Laatst bewerkt op: juli 15, 2014, 16:56:56 pm door Vincent Hart »

Vincent Hart

• Admins
  • Admingroep:
    • ● Vogels
    • De Frisse Blik - DE plek voor jonge en beginnende vogelaars
« Reactie #186 Gepost op: juli 15, 2014, 16:59:06 pm »

Ik ben zo vrij geweest je post ietwat te bewerken Victor. Je vestigt zelf nu extra aandacht op nieuws dat met een reden op Waarneming.nl verborgen wordt. Lijkt me niet handig. Kaart een volgende keer dit soort zaken via info@waarneming.nl aan of direct bij de betreffende partij die het nieuws naar buiten brengt.
Groet, Vincent

Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

VictorE

• Member
« Reactie #187 Gepost op: juli 15, 2014, 17:02:24 pm »

Hmmm daar heb je inderdaad wel gelijk in Vincent, excuus bij deze... Is volgens mij al bij jullie bekend ;)

migratorius

• Member
« Reactie #188 Gepost op: juli 15, 2014, 17:56:46 pm »

Ook in Groot-Brittannië speelt het probleem  mbt verstoring http://www.eadt.co.uk/news/dunwich_photographers_threatening_the_wellbeing_of_rare_dartford_warblers_by_luring_them_from_nests_with_sound_recordings_1_3579470

Klinkt bekend  :(

Overigens schijnt het vrij goed te gaan met de Provençaalse grasmus in de UK. Ze breiden zelfs uit naar het noorden.
Maar ze blijven zeldzaam.
Lang geleden gepost, maar ik zie het nu pas...
De afgelopen strenge winters hebben de opmars van de Provençaalse Grasmus gestuit: ze zijn (zelfs) in het zuiden uit veel gebieden verdwenen omdat hier tientallen centimeters sneeuw gelegen heeft in 2011-12 en 2012-13.
Het is een Schedule 1-soort, wat betekent dat verstoring op een nestlokatie strafbaar is. In Engeland krijg je als je de broedplaats van Schedule 1-soorten meldt altijd forse kritiek (weet ik uit ervaring), zelfs als het om een Cetti's Zanger of Vuurgoudhaan gaat, die toch echt niet zeldzaam of bedreigd (meer) zijn.
Dunwich is overigens een "algemeen bekende" lokatie voor Provençaalse Grasmus, waar ze zonder veel moeite te zien zijn.

JanHein
Pagina's: 1 ... 5 6 [7]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.023 seconden met 20 queries.