Self found ranking vanaf 01-01-2014

Gestart door Folkert Jan, december 23, 2013, 23:26:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

Vincent Hart

Het lijkt Roelof Rob en mij ook een andere vogel, onze had o.a. een minder geprononceerde, minder lichte wenkbrauwstreep. Maar uiteindelijk aan de CDNA om het aantal vogels te bepalen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

In de ochtend werk ik alles bij (nogal druk aan het verbouwen in mijn nieuwe huis)
Idd eerst kijken of de CDNA het als 1 geval of 2 gevallen bestempelt. Indien het eerst is het of 10km of minimaal een maand er tussen. Daar voldoet deze niet aan, maar ik denk ook dat het er 2 zijn
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Edwin Schuller

Citaat van: Folkert Jan op oktober 07, 2014, 00:12:11 AM
In de ochtend werk ik alles bij (nogal druk aan het verbouwen in mijn nieuwe huis)
Idd eerst kijken of de CDNA het als 1 geval of 2 gevallen bestempelt. Indien het eerst is het of 10km of minimaal een maand er tussen. Daar voldoet deze niet aan, maar ik denk ook dat het er 2 zijn

Als je niet hemelsbreed maar over de weg meet kom je misschien wel aan die 10km. En hoewel dat voor een vogel niet zoveel uitmaakt, voor de vogelaar des te meer. Dus daarmee kan je hem misschien toch nog bijschrijven :). Als ik hem zelf ontdekt had, had ik hem in ieder geval 100% meegeteld. Ook hier heeft punkbirder m.i. een mooie oplossing voor: "You find a rarity at a new site, but the same species has just disappeared from a nearby site. However, you are sufficiently far away from that site to be genuinely surprised by your find."
Edwin Schuller

Vincent Hart

Je kunt je ook afvragen hoe logisch het zou zijn voor een vogel die een goede plek heeft gevonden om na een paar dagen tegen de trekrichting in over een stuk water heen naar n typische aankomstlocatie te vliegen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

ArjenDrost †

Citaat van: Vincent Hart op oktober 07, 2014, 08:56:41 AM
Je kunt je ook afvragen hoe logisch het zou zijn voor een vogel die een goede plek heeft gevonden om na een paar dagen tegen de trekrichting in over een stuk water heen naar n typische aankomstlocatie te vliegen.
Maar als je zo gaat redeneren kun je je afvragen hoe logisch dwaalgasten zijn...

HPM

Citaat van: Edwin Schuller op oktober 07, 2014, 08:36:20 AM
Citaat van: Folkert Jan op oktober 07, 2014, 00:12:11 AM
In de ochtend werk ik alles bij (nogal druk aan het verbouwen in mijn nieuwe huis)
Idd eerst kijken of de CDNA het als 1 geval of 2 gevallen bestempelt. Indien het eerst is het of 10km of minimaal een maand er tussen. Daar voldoet deze niet aan, maar ik denk ook dat het er 2 zijn

Als je niet hemelsbreed maar over de weg meet kom je misschien wel aan die 10km. En hoewel dat voor een vogel niet zoveel uitmaakt, voor de vogelaar des te meer. Dus daarmee kan je hem misschien toch nog bijschrijven :) . Als ik hem zelf ontdekt had, had ik hem in ieder geval 100% meegeteld. Ook hier heeft punkbirder m.i. een mooie oplossing voor: "You find a rarity at a new site, but the same species has just disappeared from a nearby site. However, you are sufficiently far away from that site to be genuinely surprised by your find."

Dat is natuurlijk onzin. Ik herinner me een Scharrelaar in 2011 die volgens de waarnemingen keurig aan de Voornse kant van het Spui bleef, met een afstand tussen de uiterste waarnemingen van bijna 2 km. Stel nou dat iemand de volgende dag aan de Puttense kant van het Spui 'genuinely surprised' was daar een Scharrelaar aan te treffen. Helmelsbreed weliswaar maar een paar honderd meter van die andere aan de overkant van de rivier, maar over de weg (zonder wegomleggingen) toch 15 kilometer. Zou zo iemand zich dan de ontdekker van een nieuwe mogen noemen?
Herman van der Meer

Folkert Jan

#577
September

01 Kuhls Pijlstormvogel spec Camperduin Noord-Holland door Nick van der Ham.
04 Bergfluiter (mogelijk Balkan) Kennemerduinen Noord-Holland door Arnoud van den Berg en Andre van Aken. (niet telbaar, want ringvangst).
04 Roze Pelikaan Hengelo Overijssel door Michiel de Boer
06 Humes Braamsluiper (siberische?) Kennemerduinen Noord-Holland door Lars Buckx, Jasper Koster, Sven Pekel, Mark Broeckaert en Marten Miske (ringvangst, niet telbaar)
07 Oosterse Vorkstaartplevier Rammegors Zeeland door Kris de Rouck
07 Witte Kerkuil Meppel Overijssel door Dick van Driesum
08 Arendbuizerd Braakman Zeeland door Marco Knipping
08 Buffelkopeend Barendrecht Zuid-Holland door Jo Polak
11 Poelsnip Luphusterheide Friesland door Marten Sikkema en Harma Scholten (niet telbaar, want niet tijdig gemeld en vervaagd)
12 Steppeklapekster Serooskerke Zeeland door Harry de Visser (niet telbaar, want te laat doorgegeven)
13 Noordse Boszanger Bomenland (Vlieland) door Arnout Linckens
14 Blauwvleugeltaling Zoommeer Noord-Brabant door Robin van der Made
16 Kleine Klapekster Kobbeduinen (Schiermonnikoog) Friesland door Tseard Mulder
17 Kleine Spotvogel Maasvlakte 2 Zuid-Holland door Vincent Hart, Roelof de Beer en Rob Halff
17 Kleine Geelpootruiter Den Oever Noord-Holland door Reinder Dokter. (Nog steeds dezelfde?)
17 Struikrietzanger Robbenjager (Texel) door Arend Wassink
19 Bonapartes Strandloper Harderbroek Flevoland door Martin Jansen
24 Grijze Strandloper Petten Noord-Holland door Wim van Splunder
26 Baltische Mantelmeeuw Berkheide Zuid-Holland door Ed Schouten
27 Siberische Boompieper Kennemermeer Noord-Holland door Lars Buckx (niet telbaar want niet tijdig gemeld)
27 Struikrietzanger Maasvlakte Zuid-Holland door Cornelis Fokker en Laurens van der Padt
27 Grote Franjepoot Den Helder Noord-Holland door Conny en Peter Das
28 Izabeltapuit Maasvalkte Zuid-Holland door Roelof de Beer Vincent Hart en Rob Halff

Oktober

2 Westelijke Baardgrasmus Maasvlakte Zuid-Holland door Thomas van der Es, Mark de Vries, Dirk van Straalen en Theo Muusse. 
3 Siberische Boompieper Vuurboetsduin (Vlieland) door Eddy Nieuwstraten
4 Buffelkopeend Wieringermeer Noord-Holland door Onne Wouters
4 Izabeltapuit Maasvlakte Zuid-Holland door Gijsbert Mourik (waarschijnlijk een andere dan eerder)
6 Raddes Boszanger Zeeburg (Texel) Noord-Holland door Vincent Stork
6 Witkruintapuit Oestgeest Zuid-Holland door Bewoners? Waarschijnlijk escape
6 Siberische Boompieper Ballumer Stuifdijk (Ameland) Friesland door Paul de Jong (Overvliegen en niet direct gemeld via DBA. Niet telbaar)

Is Eddy N: Eddy Nieuwstraten?

edit: werk later verder bij.
Wie weet wie welke van de verdere sibopi's op vlie heeft gevonden?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

JohanvantBosch

Citaat van: Folkert Jan op oktober 07, 2014, 11:52:15 AM

Wie weet wie welke van de verdere sibopi's op vlie heeft gevonden?
Is een beetje een onduidelijk beeld, maar volgens mij komt het volgende in de buurt.....
nr 2 Paul Schrijvershof (op 3/10)
nr 3 Roelof, Rob en en Vincent (op 4/10)

Citaat van: Folkert Jan op oktober 07, 2014, 11:52:15 AM

Is Eddy N: Eddy Nieuwstraten?

Ja

Vincent Hart

Ik liep met Rob en Roelof op 4/10 niet per se op zoek naar de sibopi('s) langs de plek van 3/10, toen ik vlakbij een vogel hoorde roepen, waarna we deze gedrieën in beeld kregen en hielden. Vervolgens met gewaarschuwde andere vogelaars werd de indruk (die idd al op 3/10 leefde) steeds sterker dat het twee vogels betrof (vogel horen uit een andere richting dan de vogel in beeld), tot uiteindelijk de toen aanwezige vogelaars er twee samen zagen opvliegen een endje het bos in. Tegelijkertijd hadden Wim Nap en Hans Pohlmann die aan de andere kant van deze twee vogels stonden, nog een derde vogel recht boven zich.

Dus ik zou dan zeggen:
nr 3 Wim Nap en Hans Pohlmann (op 4/10)

Ik kende (en ken) Pauls verhaal van 3/10 niet, dus voor mij was toen we twee vogels samen zagen vliegen dat het eerste echte 'bewijs' voor het sterke vermoeden dat er meer dan 1 vogel zat. Ik beschouw mezelf niet als ontdekker van een vogel.

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

snwja3

#580
Op 3 oktober verschoof de vogel zich richting west door het bos. Omdat Paul later aankwam zag hij wel de fietsen op de originele plek staan, maar geen vogelaars.
Hij belde hem en ik probeerde hem naar de juiste plek te dirigeren.
Op het moment dat wij de pieper nog (net) in beeld hadden, meldde hij mij dat hij een ex. weer op de oude plek had, daar zat een paar honderd meter verschil en dus geen tijdsverschil tussen ........
Wietze Janse

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

maartenwielstra

Witkruintapuit door dana valckxs, die verdorie nog op mij en mijn broers heeft gepast toen ik 6 was. Niet telbaar, want aanvankelijk als calimero op een parkeerplaats gedetermineerd.

JohanvantBosch

Citaat van: maartenwielstra op oktober 09, 2014, 10:57:54 AM
Witkruintapuit door dana valckxs, die verdorie nog op mij en mijn broers heeft gepast toen ik 6 was. Niet telbaar, want aanvankelijk als calimero op een parkeerplaats gedetermineerd.

;D

theomuusse


maartenwielstra

Witkruintapuit door (kleine correctie) Dana Valckx (zonder -s). Echter, onafhankelijk op 23 september ook al gefotografeerd door Simon van Oostroomhof. Bron: facebook.




https://www.facebook.com/photo.php?fbid=363480410468488&set=pcb.363480860468443&type=1&theater


1e melding Dana Valckx (bekende parkeerplaats foto)




https://www.facebook.com/dana.valckx/posts/364654210351108?comment_id=364833850333144&offset=0&total_comments=2&notif_t=mentions_comment


1e foto's van 23e die later verschenen.

Bas vd Burg

Citaat van: maartenwielstra op oktober 10, 2014, 21:32:47 PM
Witkruintapuit door (kleine correctie) Dana Valckx (zonder -s). Echter, onafhankelijk op 23 september ook al gefotografeerd door Simon van Oostroomhof. Bron: facebook.




https://www.facebook.com/photo.php?fbid=363480410468488&set=pcb.363480860468443&type=1&theater


1e melding Dana Valckx (bekende parkeerplaats foto)




https://www.facebook.com/dana.valckx/posts/364654210351108?comment_id=364833850333144&offset=0&total_comments=2&notif_t=mentions_comment


1e foto's van 23e die later verschenen.


Maarten die "Simon van Oostroomhof" is geen persoon maar een straat (Simon van Ooststroomhof) :) :) :)
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

maartenwielstra

Citaat van: Bas vd Burg op oktober 10, 2014, 21:43:57 PM
Citaat van: maartenwielstra op oktober 10, 2014, 21:32:47 PM
Witkruintapuit door (kleine correctie) Dana Valckx (zonder -s). Echter, onafhankelijk op 23 september ook al gefotografeerd door Simon van Oostroomhof. Bron: facebook.




https://www.facebook.com/photo.php?fbid=363480410468488&set=pcb.363480860468443&type=1&theater


1e melding Dana Valckx (bekende parkeerplaats foto)




https://www.facebook.com/dana.valckx/posts/364654210351108?comment_id=364833850333144&offset=0&total_comments=2&notif_t=mentions_comment


1e foto's van 23e die later verschenen.


Maarten die "Simon van Oostroomhof" is geen persoon maar een straat (Simon van Ooststroomhof) :) :) :)


Ik vond het al zo'n absurde naam ;)

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

maartenwielstra


Jippie ik mag ook meedoen dit jaar!

http://waarneming.nl/obs/edit/89095992


11 oktober, Siberische Boompieper, Noordwijkerhout, Maarten Wielstra. Binnen minuten doorgegeven op waarneming.nl als zeker, en doorge-appt naar de Katwijkers. Geluidsopname ingediend bij CDNA.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

#591
September

01 Kuhls Pijlstormvogel spec Camperduin Noord-Holland door Nick van der Ham.
04 Bergfluiter (mogelijk Balkan) Kennemerduinen Noord-Holland door Arnoud van den Berg en Andre van Aken. (niet telbaar, want ringvangst).
04 Roze Pelikaan Hengelo Overijssel door Michiel de Boer
06 Humes Braamsluiper (siberische?) Kennemerduinen Noord-Holland door Lars Buckx, Jasper Koster, Sven Pekel, Mark Broeckaert en Marten Miske (ringvangst, niet telbaar)
07 Oosterse Vorkstaartplevier Rammegors Zeeland door Kris de Rouck
07 Witte Kerkuil Meppel Overijssel door Dick van Driesum
08 Arendbuizerd Braakman Zeeland door Marco Knipping
08 Buffelkopeend Barendrecht Zuid-Holland door Jo Polak
11 Poelsnip Luphusterheide Friesland door Marten Sikkema en Harma Scholten (niet telbaar, want niet tijdig gemeld en vervaagd)
12 Steppeklapekster Serooskerke Zeeland door Harry de Visser (niet telbaar, want te laat doorgegeven)
13 Noordse Boszanger Bomenland (Vlieland) door Arnout Linckens
14 Blauwvleugeltaling Zoommeer Noord-Brabant door Robin van der Made
16 Kleine Klapekster Kobbeduinen (Schiermonnikoog) Friesland door Tseard Mulder
17 Kleine Spotvogel Maasvlakte 2 Zuid-Holland door Vincent Hart, Roelof de Beer en Rob Halff
17 Kleine Geelpootruiter Den Oever Noord-Holland door Reinder Dokter. (Nog steeds dezelfde?)
17 Struikrietzanger Robbenjager (Texel) door Arend Wassink
19 Bonapartes Strandloper Harderbroek Flevoland door Martin Jansen
24 Grijze Strandloper Petten Noord-Holland door Wim van Splunder
26 Baltische Mantelmeeuw Berkheide Zuid-Holland door Ed Schouten
27 Struikrietzanger Maasvlakte Zuid-Holland door Cornelis Fokker en Laurens van der Padt
27 Grote Franjepoot Den Helder Noord-Holland door Conny en Peter Das
28 Izabeltapuit Maasvalkte Zuid-Holland door Roelof de Beer Vincent Hart en Rob Halff

Oktober

2 Westelijke Baardgrasmus Maasvlakte Zuid-Holland door Thomas van der Es, Mark de Vries, Dirk van Straalen en Theo Muusse.
3 Siberische Boompieper Vuurboetsduin (Vlieland) door Eddy Nieuwstraten
3 Siberische Boompieper Vuurboetsduin (Vlieland) door Paul Schrijvershof en Marijke Roos (2e vogel)
4 Buffelkopeend Wieringermeer Noord-Holland door Onne Wouters
4 Izabeltapuit Maasvlakte Zuid-Holland door Gijsbert Mourik (waarschijnlijk een andere dan eerder)
4 Siberische Boompieper Vuurboetsduin (Vlieland) door Wim Nap en Hans Pohlmann (3e vogel)
5 Pond Herron Spec Nieuwe Wetering Zuid-Holland door T.J. de Vroedt (niet telbaar want vervaagd ingevoerd)
6 Raddes Boszanger Zeeburg (Texel) Noord-Holland door Vincent Stork
6 Raddes Boszanger Noordhollands Duinreservaat Noord-Holland door Jasper Koster en? (Niet telbaar want vangst)
6 Witkruintapuit Oestgeest Zuid-Holland door Dana Valckx 
9 Blonde Ruiter Terschellinger Polder (Terschelling) Friesland door Minne Feenstra
10 Bonapartes Strandloper Ezumakeeg Zuid Friesland door Marco van der Velde
11 Raddes Boszanger Parnassia Noord-Holland door Rutger Rotscheid, Lars Buckx, Jasper Koster en Sven Pekel (niet telbaar want vangst)
11 Isabelklauwier spec Westerduin zuid (Texel) Noord-Holland door Bouke- en Jaring Roosma
12 Roze Pelikaan Lauwersoog Groningen door Marchel Stienstra en Andries Zeilstra (Zelfde als Hengelo)
12 Roze Pelikaan Waddenzee (Vlieland) Friesland door Carla van der Maas (Zelfde als Hengelo)
13 Roze Pelikaan Madura (Texel) Noord-Holland door Sjoerd van Wierst (Zelfde als Hengelo)
14 Blauwstaart Rijssen Overijssel door JH Otten (2 vogels)
14 Roze Pelikaan Callantsoog Noord-Holland door Hugo Wieleman (Zelfde als Hengelo)
16 Steppeklapekster Den Helder Noord-Holland door onbekend
18 Blonde Ruiter Jaap Deensgat door André Boven (mogelijk al vanaf de 13e aanwezig, maar niet gemeld (http://waarneming.nl/waarneming/view/89315812)
19 Mongoolse Pieper Schiermonniksoog door Marijn van Oss en Olmo van Herwaarden
20 Witte Kerkuil Chaam Noord-Brabant door Natuurvereniging Mark en Leij
25 Arendbuizerd Maasvlakte Zuid-Holland door Rien Peekstok (al Aanwezig op de 17e, maar toen niet gemeld)
26 Spaanse Mus Maasvlakte Zuid-Holland door Garry Bakker (alleen, of tegelijk met Daniel Benders en Wil van den Hoven?)
28 Stejnegers Roodborsttapuit Jaap Deensgat Groningen door Theo Bakker


Overvliegende Siberische boompiepers

September
27 Siberische Boompieper Kennemermeer Noord-Holland door Lars Buckx

Oktober
2 Siberische Boompieper Kennemermeer Noord-Holland door Lars Buckx en Jasper Koster
4 Siberische Boompieper Noord-Hollands Duinreservaat Noord-Holland door Ruud Altenbrug
4 Siberische Boompieper Kennemerland Noord-Holland door Dick Groenendijk (Zelfde als half uur eerder over Noord-Hollands Duinreservaat?)
4 Siberische Boompieper Kennemerland Noord-Holland door Dick Groenendijk (2e vogel een uur later)
4 Siberische Boompieper Vlissingen Zeeland door Arjen van Gilst (Later over de Nollen?)
5 Siberische Boompieper Maasvlakte Zuid-Holland door Niels van Houtum (niet telbaar want niet tijdig gemeld)
6 Siberische Boompieper Ballumer Stuifdijk (Ameland) Friesland door Paul de Jong
10 Siberische Boompieper De puinhoop (Katwijk) Zuid-Holland door Gijsbert Twigt en Peter Spierenburg
11 Siberische Boompieper Noordwijk door Maarten Wielstra (direct gemeld via wrn.nl)
12 Siberische Boompieper Den Haag Zuid-Holland door Sjaak Schilperoort, Karel Hoogteyling, Jelle van der Kruk, Gerjon Gelling, Rob Berkerlder, Remko Ivens, Peter Voois, Natalia van Gilst en Tim van der Torre
13 Siberische Boompieper Vlissingen Zeeland door Thomas Luiten
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

DKoppenol

Roze Pelikaan Lauwersoog door Andries Zijlstra, Marchel Stienstra, Hetty Sinnema en ikzelf. We stonden met z'n vieren in Robbenoort en zagen de vogel gelijktijdig. Nadat de vogel begon te cirkelen konden we de snavel zien en was de determinatie ook gelijktijdig rond.
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Folkert Jan

Citaat van: DKoppenol op oktober 14, 2014, 12:30:17 PM
Roze Pelikaan Lauwersoog door Andries Zijlstra, Marchel Stienstra, Hetty Sinnema en ikzelf. We stonden met z'n vieren in Robbenoort en zagen de vogel gelijktijdig. Nadat de vogel begon te cirkelen konden we de snavel zien en was de determinatie ook gelijktijdig rond.

Verhaal wat ik hoorde:
Andries roept: Hee Ooievaar, Marchel zegt: nee Roze Pelikaan. Vandaar deze 2 personen.
Wellicht dat het verhaal anders was?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Folkert Jan

In principe staat in de "regelementen" dat overliegende vogels direct gemeld moeten worden of anders niet telbaar zijn.
Daarmee gaan er heel wat sibopi's sneuvelen, omdat er bijvoorbeeld gewacht is op het sonogram alvorens te melden of wellicht, omdat de soort gewoon niet meer zeer zeldzaam te noemen is?

Wat vinden jullie daarvan?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

DKoppenol

Het verhaal is wel wat anders. Maar Andries en Marchel verdienen de credits wel, dus ik vind het zo prima.

Er komt een grote vogel over ons heen zweven, terwijl we een thermiekbel met buizerds aan het checken zijn. Andries zegt inderdaad eerst: He wat is dat? Een Ooievaar? Na een pasr seconden conckuderen we dat Ooievaar niet klopt.. Nijlgans dan maar? (let wel, we zagen alleen een kont en wat ondervleugels..) Dan begint de vogel ook op de thermiekbel te zweven en zien we de snavel. Hier volgt eigenlijk gelijktijdig 'geschreeuw' dat het een Roze Pelikaan is.
Andries heeft volgens mij m in de ToH app gegooit en Marchel heeft m toen gepiept, nadat we fotos en alles hadden genomen. Dus zij zijn wel diegenen die hem wereldkundig gemaakt hebbten op dat moment.
Dus, we waren wel met z'n vieren. :angel:
Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

DKoppenol

Groeten, Diedert Koppenol

Levenslijst: 255
Nieuwste soorten:Amerikaanse Goudplevier,Buidelmees

Vogelen? Gezelligheid? www.jnm.nl

Edwin Schuller

Citaat van: DKoppenol op oktober 14, 2014, 13:00:21 PM
Het verhaal is wel wat anders. Maar Andries en Marchel verdienen de credits wel, dus ik vind het zo prima.

Er komt een grote vogel over ons heen zweven, terwijl we een thermiekbel met buizerds aan het checken zijn. Andries zegt inderdaad eerst: He wat is dat? Een Ooievaar? Na een pasr seconden conckuderen we dat Ooievaar niet klopt.. Nijlgans dan maar? (let wel, we zagen alleen een kont en wat ondervleugels..) Dan begint de vogel ook op de thermiekbel te zweven en zien we de snavel. Hier volgt eigenlijk gelijktijdig 'geschreeuw' dat het een Roze Pelikaan is.
Andries heeft volgens mij m in de ToH app gegooit en Marchel heeft m toen gepiept, nadat we fotos en alles hadden genomen. Dus zij zijn wel diegenen die hem wereldkundig gemaakt hebbten op dat moment.
Dus, we waren wel met z'n vieren. :angel:

Hierop afgaande zou ik de credits aan Andries geven. Hij zag 'm het eerst, en hij kon 'm zelf afmaken. Dat de rest waarschijnlijk een paar seconden later hetzelfde beest had zien vliegen cq. ook riep doet daar niks aan af, lijkt mij...? Ik kan me ook - als ik 't zo lees - niet voorstellen dat Andries hulp nodig had bij de determinatie.
Edwin Schuller