Self found ranking vanaf 01-01-2014

Gestart door Folkert Jan, december 23, 2013, 23:26:48 PM

Vorige topic - Volgende topic

laatvlieger

Is am wita eigenlijk nog wel een beoordeelsoort?
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Folkert Jan

Citaat van: laatvlieger op april 20, 2014, 12:49:45 PM
Is am wita eigenlijk nog wel een beoordeelsoort?

http://www.dutchavifauna.nl
Zie bijvoorbeeld rechtsonder bij recent gewijzigd: een amwita in ronde 1.
Verwacht overigens dat het niet al te lang meer een beoordeelsoort blijft
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Robertmeer

Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Folkert Jan

Citaat van: Robertmeer op april 26, 2014, 17:08:24 PM
Citaat van: Folkert Jan op april 26, 2014, 13:43:28 PM
En ook Diederik heeft er inmiddels 2!!  :duim:
Drie zelfs.

:duim:
Kruisbekken zijn er zoveel claims van dat ik eerst CDNA afwacht voordat ik het hier ga posten, maar mooi 3 stuks al en ook nog eens in 3 verschillende provincies!!
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013


Edwin Schuller

#335
Deze staat nog in de lijst als Witbandkruisbek. De ontdekker heeft 'm zelf echter nu als Kruisbek genoteerd en de Witbandkruisbekken die nog wél in de database staan voor Bilthoven hebben allen een vraagteken. Kan er dus wel uit lijkt mij...?

De twee Vale Braamsluipers van januari kunnen allebei als Siberische Braamsluiper - en zonder vraagteken - in de lijst.

Kleine Geelpootruiter door Bob Woets mag er dan weer bij.
Edwin Schuller

frankmeer

Citaat van: Folkert Jan op april 26, 2014, 17:29:02 PM
Citaat van: Robertmeer op april 26, 2014, 17:08:24 PM
Citaat van: Folkert Jan op april 26, 2014, 13:43:28 PM
En ook Diederik heeft er inmiddels 2!!  :duim:
Drie zelfs.

:duim:
Kruisbekken zijn er zoveel claims van dat ik eerst CDNA afwacht voordat ik het hier ga posten, maar mooi 3 stuks al en ook nog eens in 3 verschillende provincies!!

Blonde Ruiter is 4, wie denkt dat het nog spannend gaat worden dit jaar...?  ::)
Frank van der Meer

Henri25

Citaat van: Edwin Schuller op mei 08, 2014, 08:12:33 AM
De twee Vale Braamsluipers van januari kunnen allebei als Siberische Braamsluiper - en zonder vraagteken - in de lijst.

Is het inmiddels duidelijk om welke ondersoort het gaat dan?
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Robertmeer

Citaat van: Henri25 op mei 08, 2014, 17:38:57 PM
Citaat van: Edwin Schuller op mei 08, 2014, 08:12:33 AM
De twee Vale Braamsluipers van januari kunnen allebei als Siberische Braamsluiper - en zonder vraagteken - in de lijst.

Is het inmiddels duidelijk om welke ondersoort het gaat dan?
Zie http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=920
Groet,
Robert van der Meer

Lees ook eens mijn weblog: http://robertbirding.wordpress.com/

Jacob Molenaar

Citaat van: Folkert Jan op mei 08, 2014, 17:35:54 PM
Mei

04-05 Amerikaanse Wintertaling Kampereiland Overijssel door Mark Zekhuis en Louis van Oort http://waarneming.nl/waarneming/view/84115064
07-05 Kleine geelpootruiter Den Oever Noord-Holland door Bob Woets. http://waarneming.nl/waarneming/view/84218561 waarschijnlijk zelfde als eerder.
08-05 Blonde Ruiter Slufter Noord-Holland door Diederik Kok http://waarneming.nl/waarneming/view/84235459
slufter noord-holland klinkt een beetje vaag vind ik. Misschien niet beter om te zeggen: slufter Texel ofzo??
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Henri25

Citaat van: Robertmeer op mei 08, 2014, 17:40:30 PM
Citaat van: Henri25 op mei 08, 2014, 17:38:57 PM
Citaat van: Edwin Schuller op mei 08, 2014, 08:12:33 AM
De twee Vale Braamsluipers van januari kunnen allebei als Siberische Braamsluiper - en zonder vraagteken - in de lijst.

Is het inmiddels duidelijk om welke ondersoort het gaat dan?
Zie http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=920

Danku  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

Folkert Jan

Citaat van: frankmeer op mei 08, 2014, 12:18:34 PM
Citaat van: Folkert Jan op april 26, 2014, 17:29:02 PM
Citaat van: Robertmeer op april 26, 2014, 17:08:24 PM
Citaat van: Folkert Jan op april 26, 2014, 13:43:28 PM
En ook Diederik heeft er inmiddels 2!!  :duim:
Drie zelfs.

:duim:
Kruisbekken zijn er zoveel claims van dat ik eerst CDNA afwacht voordat ik het hier ga posten, maar mooi 3 stuks al en ook nog eens in 3 verschillende provincies!!

Blonde Ruiter is 4, wie denkt dat het nog spannend gaat worden dit jaar...?  ::)

Gewoon doorzoeken. Vorig jaar op deze datum stond ik op 0, maar eindigde toch met 3.
De maand mei is tot nog toe wel erg mak dus er moet nog genoeg gevonden worden  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

BWoets

Citaat van: Folkert Jan op december 23, 2013, 23:26:48 PM
April

04-04-2014 Baltische mantelmeeuw Wieringenmeer Noord-Holland door Fred Visscher http://waarneming.nl/waarneming/view/83020447


Maak er maar Wieringermeer van  ;D (Het is Wieringen het voormalige eiland en de Wieringermeer is de Zuiderzeepolder).
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Edwin Schuller

Die Buffelkop moet misschien nog even een vraagteken bij ivm nog niet aangetoonde ongeringdheid?
Edwin Schuller

Folkert Jan

Dit is alleen nog maar een verzamellijstje. Een vraagteken is nu nog niet belangrijk. In de beginpost kun je zien dat alles wat geaccepteerd is, paars gemaakt is. Alleen de ontdekkingen die door de CDNA geaccepteerd zijn doen mee in de ranking en dit houd ik bij in een excel bestand. Helaas heeft de CDNA nog maar een paar waarnemingen geaccepteerd en dus heeft het nu nog geen zin dat excel bestand te posten.

Anders blijf ik aan de gang met vraagtekens zetten en weghalen.
Voor nu is het belangrijkste of de vermelde ontdekker klopt.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Edwin Schuller

Snap ik, maar aangezien in dit geval de waarnemers zelf nog niet eens zeker lijken te zijn is 'ie misschien wat voorbarig. Maar je hebt ook wel weer gelijk, alles kan worden aangepast :).
Edwin Schuller

Vincent Hart

Struikriet van gisteren gevonden door Diederik, die van vandaag door Ruud. Op grond van zang en naar ik begreep ook uiterlijk hoogstwaarschijnlijk 2 verschillende vogels, ondanks dat de plekken misschien een km uit elkaar liggen.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Jorrit is een localo daar dus die zal het wéten (i.p.v. alleen vermoeden zoals ik dit o.b.v. de piep)  :duim:
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Steven Wytema

verdient de Dunbekmeeuw van Nils vD ook nog ergens een plekje?
Steven Wytema


Folkert Jan

Citaat van: Steven Wytema op juni 02, 2014, 17:40:16 PM
verdient de Dunbekmeeuw van Nils vD ook nog ergens een plekje?

Uiteraard! bedankt voor het melden  :duim:
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

migratorius

Citaat van: Folkert Jan op juni 04, 2014, 10:10:25 AM03 Dwergarend Zandberg Zeeland door Huub Bun
Dan verdient de Dwergarend van de Strabrechtse Heide in mei toch ook een vermelding? (in elk geval Robert Kastelijn die de foto's maakte).

JanHein

Folkert Jan

Uiteraard! Heb hem vermeld. Weet je wie de vogel als eerste vond?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jeroen Nagtegaal

Folkert-Jan, Let je bij de Ralreiger nog even op mijn naam?
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jeroen Nagtegaal

Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

pietervanveelen

Zou je 'Jeroen Nagtegaal' niet veranderen in 'Rob Voesten' ??? ??


Volgens mij riep jij 'woudaap', Jeroen, en zei Rob meteen: 'nee hoor Ralreiger'  :rolleye:
Met vriendelijke groet,

Pieter van Veelen

www.pbase.com/pietervanveelen

Folkert Jan

Citaat van: pietervanveelen op juni 06, 2014, 13:39:32 PM
Zou je 'Jeroen Nagtegaal' niet veranderen in 'Rob Voesten' ??? ??


Volgens mij riep jij 'woudaap', Jeroen, en zei Rob meteen: 'nee hoor Ralreiger'  :rolleye:

Mij persoonlijk gaat het om de persoon die in the heat of the moment de anderen alert maakt. Wat diegene dan roept maakt mij niet uit. Hoe denken andere daarover? eventueel zou je er dan Jeroen en Rob van kunnen maken (krijgen ze beiden de helft van de punten)
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

migratorius

Citaat van: Folkert Jan op juni 06, 2014, 14:53:39 PMMij persoonlijk gaat het om de persoon die in the heat of the moment de anderen alert maakt. Wat diegene dan roept maakt mij niet uit. Hoe denken andere daarover?
Dat zie ik net zo: wachten tot je de determinatie rond hebt (of weer goed uit je woorden komt) als je iets vreemds ziet is een buitengewoon onhebbelijke eigenschap voor een vogelaar.
Citeereventueel zou je er dan Jeroen en Rob van kunnen maken (krijgen ze beiden de helft van de punten)
Als ze hem tegelijk zagen: ja; als Jeroen op de vogel wees: nee.

JanHein