Mobiel invoeren > Apple/Iphone/Ipad --> iObs

Wensen voor iObs

(1/46) > >>

hiskodevries:
kunt u hieronder kwijt

Erik van Dijk:
Allereerst mijn complimenten voor de mooie App. Het invoerscherm kent voor zeer effectieve verbeteringen in vergelijk met WebObs.

Er zijn twee dingen bij de huidige functionaliteiten die ik als onhandig ervaar in vergelijking met webobs en voor verbetering vatbaar.
1. Je kunt de soortnaam niet direct intypen in het invoerscherm, maar moet eerst een keer klikken.
2. Je moet de soortenlijst elke keer opnieuw selecteren als je naar een andere soortgroep gaat. Dit was vroeger bij WnPDA ook, maar gelukkig bij WebObs niet. Ik ben een brede waarnemer die niet naar slechts een soortgroep kijkt en dan is dit lastig.

Belangrijkste functionaliteit die er nog niet in zit is dat je de kleden niet kunt vastzetten. Vooral bij insecten levert dit onnodig veel geklik op. Maar dat is vast wel iets dat nog een keer komt.

Maar vooral alle lof en grote dank voor alle vrije uurtjes die de makers erin gestopt hebben.!! :duim: :duim: :duim:

hoven:
nogmaals ook mijn complimenten!!

Ik heb nog maar 1 verzoek: foto's toevoegen die ik ter plekke met de iphone maak.

Ronny Hullegie:
Mooie app geworden, complimenten.
Vraag: is het mogelijk om een kaart in te bouwen (bijvoorbeeld door te klikken op de co÷rdinaten) om een waarneming ergens anders in te voeren ten opzichte van de plaats van de waarnemer?
Ook eens met de vraag van Erik; soortnaam direct invoeren zonder een keer door te klikken, en kleden vastzetten.
Geweldig werk hebben jullie geleverd!

rob_jansson:
Mis alleen nog de knop "omgeving" voor bijvoorbeeld waarnemingen in eigen regio. Verder helemaal top en en heb mijn webobs alvast verwijderd 👍

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie