Mobiel invoeren > Apple/Iphone/Ipad --> iObs

Bugmeldingen

(1/18) > >>

hiskodevries:
Kunt u in dit topic kwijt. Alles rondom landenlijsten kunt u in board https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?board=219.0 kwijt

Jorick:
Makers, allen,

Vandaag Iobs voor het eerst in het veld gebruikt.
De automatische uploadfunctie kan ik niet kan vinden. Iets wat wel bij webobbs zit. Erg makkelijk.. Zit dit er niet op?
Ten tweede en dat is wat belangrijker, De "plaatsbepaling" werkt niet goed. Vandaag bij het Vossemeer oa de Bonapartes strandloper ingetikt. Een aantal waarnemingen die ik daar na heb ingevoerd heb ik tegelijkertijd geupload met wat waarnemingen die ik in Arnhem heb gedaan. De Arnhemse waarnemingen stonden op het vossemeer en niet in Arnhem.
Bug?
En als laatste, als je het aantal dieren invoert (bijvoorbeeld 330) kom je niet makkelijk meer bij de informatie die dan dus onder de cijfers is verdwenen.
Dank voor het kijken...

groet jorick

hiskodevries:
Jorick, over dat GPS probleem.
Ook even overleg gehad met Alex Kwak (ObsMapp).
Dat is een blijkbaar niet op te lossen situatie.
Soms krijgt je gps niet genoeg signalen en ververst zich dan niet. Zelf ook blijven opletten.

Stijn E.:

--- Citaat van: hiskodevries op december 18, 2013, 09:15:22 am ---Jorick, over dat GPS probleem.
Ook even overleg gehad met Alex Kwak (ObsMapp).
Dat is een blijkbaar niet op te lossen situatie.
Soms krijgt je gps niet genoeg signalen en ververst zich dan niet. Zelf ook blijven opletten.

--- Einde van citaat ---

Als dat mogelijk is, is het dan een idee om een melding weer te geven als de fix ouder is dan x seconden?!

hiskodevries:
dan is je accu wel heel snel leeg, want om dat te constateren moet de gps constant uitgelezen worden. als een gps stroring is heb je ook geen data waarmee je kan vergelijken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie