IVOORMEEUWENTELLING aankomend weekend!

Gestart door Herman Bouman, december 04, 2013, 19:45:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rikstar

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

Vincent Hart

Nee dat vonden wij ook  ;) Wel top geregeld en een fijne plek.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Ben Wielstra

Hoeveel Ivoormeeuwen zijn er dit weekend nou bij elkaar gezien? Nul toch? De burren druppen inmiddels binnen dus vermoedlijk gaat het nog wel goed komen met die Ivoormeeuw.

Herman Bouman

Dit weekend nul Ivoormeeuwen. Iedereen bedankt voor zijn of haar inzet. Er is op veel plaatsen langs de kust maar ook een paar in het binnenland gezocht. Het lijkt een kwestie van tijd en we hebben onze eigen Ivoormeeuw. In Europa zijn dit weekend/ vorige week meerdere Ivoormeeuwen gevonden dus ik verwacht eigenlijk dat de komende weken wel een in NL opduikt. Succes de komende weken!!!  :duim:

Herman Bouman

Voordat we het vergeten. Dit weekend wordt er weer gezocht. Hoe meer vogelaars langs de kust des te hoger de kans op het vinden van een Ivoormeeuw!!! Tot snel

ArjenDrost †


ArjenDrost †

Resultaten van de Schiertelling van vanmiddag (tussen Badweg en de Merlijn): 0 Ivoormeeuwen. Wel 1 zeehond, maar vond het wat bruut om hem meer te knuppelen om Ivoormeeuwen te lokken... ;)

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Guus Peterse

Ik heb vanmiddag in de Bethunepolder geteld. Ook daar 0 ivoormeeuwen. Nou hoor ik jullie al zeggen: 'Wie gaat er nou in de Bethunepolder ivoormeeuwen tellen?' Maar geef toe: het aantal ivoormeeuwen in de Bethunepolder de afgelopen jaren doet niet onder voor dat bij welk waddeneiland dan ook.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Phil


canoorlander

Citaat van: guusp op december 14, 2013, 17:52:08 PM
Ik heb vanmiddag in de Bethunepolder geteld. Ook daar 0 ivoormeeuwen. Nou hoor ik jullie al zeggen: 'Wie gaat er nou in de Bethunepolder ivoormeeuwen tellen?' Maar geef toe: het aantal ivoormeeuwen in de Bethunepolder de afgelopen jaren doet niet onder voor dat bij welk waddeneiland dan ook.


Volgens mij is de eerste Ivoormeeuw op Schiermonniksoog waargenomen  :angel:
Albert Noorlander

Mijn website met natuurfoto's uit Nederland en Thailand
http://www.pbase.com/albert_noorlander

frankmeer

Frank van der Meer

ArjenDrost †

Ja, ik zat er nog aan te denken om vandaag op die plek te gaan zoeken om te kijken of hij er nog zou zitten. Maar vond de andere kant op leuker :p

Folkert Jan

De kust van holwerd tot de eemshaven bevatte ook geen ivoormeeuw. De slaapplaats aan de hoornse plas evenmin  :'(
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Marko Oudenaarden

Als iemand de komende tijd nog een poging wil wagen, neem wat visafval mee!

Lees hier hoe Martin Garner in Engeland de ivoormeeuw voor de camera wist te krijgen: http://birdingfrontiers.com/2013/12/16/ivory-gull/
Marko Oudenaarden
Delta Safari (www.deltasafari.nl)

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankmeer

Frank van der Meer

Guus Peterse

Desondanks een erg aparte vogel. Kan me voorstellen dat je wel even schrikt van zoiets.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

laatvlieger

Vannacht weer vrij heftige storm, zou die dan nu wel komen? Ik hoop alleen niet 1e kerstdag, dat zou me een beetje slecht uitkomen...
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Guus Peterse

Uit het zuiden, als ik het goed begrepen heb. Lijkt me niet zo gunstig voor ivoormeeuwen.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

lennartv

Misschien waait er een grote trap uit Spanje mee, een verlaat Sinterklaascadeautje!
Groetjes,

Lennart Verheuvel

www.naturebylennart.com

HPM

Herman van der Meer

C.Dekker

Als ik zo naar Hermans kaart kijk ga ik toch maar even naar Holwerd toe  ;) :wacko:
Ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is
groeten Cock

GijsB

Àls ik die kaart bekijk gaat de stroming vanuit de noordpool vooral naar Ierland en Groot Brittannië en hebben wij vooral te maken met de stroming uit zuid europa
Gijs

Jacob Molenaar

#56
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

GijsB

Citaat van: Jacob Molenaar op december 24, 2013, 13:31:49 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op december 07, 2013, 15:00:19 PM
Ik heb op maasvlakte vanochtend ook niet bijzonder veel gezien: http://waarneming.nl/user/view/84167?q=&akt=0&g=0&from=2012-12-07&to=2013-12-07&prov=0&z=0&sp=0&gb=0&cdna=0&f=0&m=K&zeker=O&month=0&rows=20&only_hidden=0&zoektext=0&q=&zoektext=0&from=2013-12-07&g=0&akt=0&to=2013-12-07&prov=0&z=1&m=K&zeker=O&rows=20&month=0&only_hidden=0 . (behalve die miza dan, die was bij m'n huis.) Weet iemand trouwens waar en hoe ik deze telling door kan geven?
Nog maar een keer...


Met het invoeren op waarneming.nl heb je je waarnemingen toch al doorgegeven? Hierdoor komen de waarnemingen terecht bij de instanties die er wat mee kunnen.
Gijs

Jacob Molenaar

Citaat van: GijsB op december 24, 2013, 13:42:48 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op december 24, 2013, 13:31:49 PM
Citaat van: Jacob Molenaar op december 07, 2013, 15:00:19 PM
Ik heb op maasvlakte vanochtend ook niet bijzonder veel gezien: http://waarneming.nl/user/view/84167?q=&akt=0&g=0&from=2012-12-07&to=2013-12-07&prov=0&z=0&sp=0&gb=0&cdna=0&f=0&m=K&zeker=O&month=0&rows=20&only_hidden=0&zoektext=0&q=&zoektext=0&from=2013-12-07&g=0&akt=0&to=2013-12-07&prov=0&z=1&m=K&zeker=O&rows=20&month=0&only_hidden=0 . (behalve die miza dan, die was bij m'n huis.) Weet iemand trouwens waar en hoe ik deze telling door kan geven?
Nog maar een keer...


Met het invoeren op waarneming.nl heb je je waarnemingen toch al doorgegeven? Hierdoor komen de waarnemingen terecht bij de instanties die er wat mee kunnen.
Ik dacht dat hij misschien nog op trektellen.nl moest.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

ArjenDrost †

Ik word nou toch wel benieuwd, Jacob. Hoeveel Ivoormeeuwen heb je intussen geteld? ;)