Hoofdmenu

Seizoen 2013.

Gestart door Platbuik, december 04, 2013, 16:34:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

arjan.kop

De waarneming staat gelukkig vrij duidelijk, zij het met verborgen details, op de overzichtskaart.

Platbuik

Citaat van: Weia op december 24, 2013, 09:44:21 AM
Daar staat ie niet bij. Van mij mag de geheimzinnigheid er van af, maar dat moeten de ontdekkers maar doen.
De waarnemers hebben de waarneming niet op vervagen gezet, dat doet het systeem ;)
Voor de puzzelaars dan maar: Noordse glazenmaker speelt de rol van <piep>.


Kampina, aug-2013.
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)

MaartenHaverkamp

Citaat van: Platbuik op december 24, 2013, 12:56:55 PM
Citaat van: Weia op december 24, 2013, 09:44:21 AM
Daar staat ie niet bij. Van mij mag de geheimzinnigheid er van af, maar dat moeten de ontdekkers maar doen.
De waarnemers hebben de waarneming niet op vervagen gezet, dat doet het systeem ;)
Voor de puzzelaars dan maar: Noordse glazenmaker speelt de rol van <piep>.


Kampina, aug-2013.

Voor 1950 zou de soort NB en Limburg van een paar plekken bekend zijn. In de Peel zijn leuke poeltjes met veel veenmos, zou wellicht kunnen. Kom er zelf te weinig, maar als ik er ben denk ik toch: waarom wel venglaas en geen noordse?


JohanvantBosch

Goed dat gestopt is met de geheimzinnigheid. Dat zou wat mij betreft juist positief kunnen werken. Misschien stimuleert het mensen om gericht te zoeken in de omgeving.
Mij lijkt dat trouwens best een aardige voor een NVL excursie/zoektocht.  O0

nick w

Citaat van: JohanvantBosch op januari 17, 2014, 19:38:01 PM
Goed dat gestopt is met de geheimzinnigheid. Dat zou wat mij betreft juist positief kunnen werken. Misschien stimuleert het mensen om gericht te zoeken in de omgeving.
Mij lijkt dat trouwens best een aardige voor een NVL excursie/zoektocht.  O0
ik wil best mee!

Groet,
Nick W

Goyatlah

Voorjaar was klote, 2 maal caudalis en een handjevol flavomaculata (en dat kun je al geen voorjaar meer noemen), daarna een maand Balkan met minstens honderd flavs, tientallen Selysiothemis, en diverse bimaculata, heros, S.meridionalis, albistylum en uiteraard Lindenia, met dank aan Herman de Heer. En als klapper de excursie waarin Ana Travnik de eerste Kempense ontdekte (en ondanks dat het eigenlijk constant regende of miezelde, nog 11 andere soorten, Groene, Blauwe, Bruine en Paardenglazenmaker, Noords Winterjuffie, etc.). En dankzij div. leden van waarneming.nl een tweede lokatie kunnen bezoeken. Hiervoor wil ik iedereen, maar met name diegenen die min of meer ins blaue hinein zijn gaan zoeken (zoals bv Sonja en Lex, en zeker degene die deze lokatie daadwerkelijk gevonden heeft - zou je me willen mailen? - maar ook al diegenen die wel gezocht maar geen Kempense gevonden hebben) bedanken.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Goyatlah

Noordse in Brabant? Gefeliciteerd.
Het was te verwachten ooit, maar dit is erg snel.  :duim: voor de vinder, en diegene die de ID gedaan heeft.
Moi, Dolf

Bezoek ook eens Libellen in Nederland met de enige interaktieve en op foto's gebaseerde libellentabel, veel info en heel veel foto's

Platbuik

Citaat van: Platbuik op december 23, 2013, 13:56:32 PM
O ja! Nog een berichtje van Marcel Wasscher gekregen dat <piep>, een imago m., in juli 1987 in een belendend kilometerhok door hem is waargenomen. Die is dus niet in de atlas terechtgekomen...
Dus oortjes openhouden in veengebieden op zandgrond!   :police:
Marcel is blijkbaar door de piepjes op het verkeerde been gezet, want nu ik zijn berichtje er nog eens op nalees blijkt hij het over SOMAARCT te hebben, de Hoogveenglanslibel! Ook mooi, en zeker de moeite waard om te vermelden, maar de laatste Noordse glazenmaker (AESHSUBA) is dus nog veel ouder.
Met excuses voor het misverstand aan alle betrokkenen. :-[
---88:  A. van Leur (Þlatbuik)