Hoofdmenu

Sperweruil Zwolle

Gestart door nick, november 24, 2013, 20:07:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Citaat van: wumizusume op november 25, 2013, 18:37:57 PM

Waarom moest er eigenlijk zoveel media-aandacht aan deze vogel gegeven worden?...


Iedereen heeft het van de NOS overgenomen.
Herman van der Meer

KorHaan

Citaat van: wumizusume op november 25, 2013, 18:37:57 PM
Waarom moest er eigenlijk zoveel media-aandacht aan deze vogel gegeven worden? Berichtje in de krant is leuk hoor, maar op prime time op de landelijke TV lijkt mij toch wat teveel van het goede. Ik kan alleen maar hopen dat dit geen gevolgen gaat krijgen! Denk aan overlast door dagjesmensen die geen idee hebben wat verstoring is, tegenreacties (tegen de 'groene mafia' enzo), verzamelaars die hun slag (denken te kunnen) gaan slaan, etc., etc.
Ik hoop natuurlijk dat ik e.e.a. te somber inzie, maar de vraag uit eerste regel blijft voor mij staan.


Tja,


Als er ergens meer dan driehonderd mensen opduiken, komen de media er op af. Dat is nu eenmaal een gegeven tegenwoordig. Ze krijgen er toch wel lucht van.


Je kunt de media wel de schuld geven maar het is de onontkoombaarheid waar je mee moet leren leven. Je oogst, wat je zaait.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

ArjenDrost †

Citaat van: KorHaan op november 25, 2013, 18:58:51 PM

Als er ergens meer dan driehonderd mensen opduiken, komen de media er op af. Dat is nu eenmaal een gegeven tegenwoordig. Ze krijgen er toch wel lucht van.

Er zijn genoeg andere twitches geweest waar meer dan 100 man op afkwamen en waar geen media bij was (niet zoals nu). Dus dat zal het niet zijn. Maar zie idd boven.

JohanvantBosch

Ik lees in de bijdrage van Teus de vraag of vogelaars of vogelorganisaties bewust deze media aandacht hebben opgezocht of gecreeerd. Of is dit vanzelf gaan lopen n.a.v. aandacht bij tv oost?

De locatie nodigt m.i. wel uit tot deze aandacht. Honderd man tegelijk langs een zeer drukke weg trekt de aandacht. Er stonden zelfs verkeersregelaars om een kijkersfile te voorkomen.

Bart van Hoogstraten

DWDD op NL3 begint nu met dat item over Oelie!
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Margreet Kwh

Zojuist ook in het RTL4-halfacht journaal. O.a. Theo Muusse in beeld.
met vriendelijke groet, Margreet Kouwenhoven

KorHaan

Wie is die ene die weer voor de troepen uitgaat? Die fotograferende zeiksnor, bedoel ik.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

hiskodevries

Ik zag tijdens dwdd in elk geval een waarneming.nl scherm langskomen. De gesproken tekst ging daar niet over geloof ik, was net te laat met aanzetten.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: Bart van Hoogstraten op november 25, 2013, 19:32:34 PM

DWDD op NL3 begint nu met dat item over Oelie!

Ze begonnen over verstoring! Daar hadden ze beter een apart item van kunen maken.
Herman van der Meer

HPM

Citaat van: hiskodevries op november 25, 2013, 20:15:18 PM
Ik zag tijdens dwdd in elk geval een waarneming.nl scherm langskomen. De gesproken tekst ging daar niet over geloof ik, was net te laat met aanzetten.

Nee, het ging over dbalert. Met dus Waarneming als illustratie.
Herman van der Meer

Certhia

Ik vond t al met al een prima vertoning. Beter dan houtsnippen bakken. Moest erg lachen toen ik dacht dat David een inside joke maakte met zn Jufferkraan. Goed gedaan hoor met zn allen.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

joostheeremans

http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-nieuws-132237/c9477152-4cc4-30db-995c-36b1900f80e6   dit item (vanaf 16.45) vind ik wat minder positief. Het aanspreken in het veld blijkt dus niet altijd te werken.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

Vincent Hart

Tja Joost, er lopen een paar enorme autisten rond (zie ook de 'meelwormenman') die zich niet laten overtuigen door redelijkheid. Moet je over die enkeling somberen of blij zijn dat de grote meerderheid wel gevoelig is voor sociale controle - bijvoorbeeld omdat veel mensen elkaar kennen?
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

joostheeremans

Citaat van: Vincent Hart op november 25, 2013, 20:24:38 PM
Tja Joost, er lopen een paar enorme autisten rond (zie ook de 'meelwormenman') die zich niet laten overtuigen door redelijkheid. Moet je over die enkeling somberen of blij zijn dat de grote meerderheid wel gevoelig is voor sociale controle - bijvoorbeeld omdat veel mensen elkaar kennen?

Vincent, ik somber niet om die autist, maar meer om het item, dat wordt met een toeterende vrachtwagen, een hectische reactie op de vliegende uil en de vrouw die haar zorgen uitspreekt over de verstoring nogal negatief neergezet. Vervolgens mag de autist nog de uitsmijter verzorgen "er is altijd iemand die zit te zeuren" over mensen die hem terecht aanspreken op zijn actie.
MvG Joost Heeremans



- Do geese see god ?-

wumizusume

#104
Citaat van: garryb op november 25, 2013, 18:52:44 PM
CiteerWaarom moest er eigenlijk zoveel media-aandacht aan deze vogel gegeven worden? Berichtje in de krant is leuk hoor, maar op prime time op de landelijke TV lijkt mij toch wat teveel van het goede. Ik kan alleen maar hopen dat dit geen gevolgen gaat krijgen! Denk aan overlast door dagjesmensen die geen idee hebben wat verstoring is, tegenreacties (tegen de 'groene mafia' enzo), verzamelaars die hun slag (denken te kunnen) gaan slaan, etc., etc.
Ik hoop natuurlijk dat ik e.e.a. te somber inzie, maar de vraag uit eerste regel blijft voor mij staan.

Teus, beetje naïeve vraag vind ik. Het antwoord luidt: 'het is een uil'.
;D OK, aan oppikken van zulk nieuws door de media valt weinig te doen lijkt mij. Maar er zijn ook vogelaars die elke zeldzaamheid her en der komen 'aandragen', mijn strekking was eerder of dàt nou wel zo verstandig is.
Maar het was zonder meer een leuk item, goed gebracht, zonder al te veel stempels te willen drukken. Journalistiek degelijk - dat hebben we wel eens anders gezien...

(edit: ik doel hierbij enkel op DWDD)
Groeten,

Teus Luijendijk

Stilte. Wie stilte wil beschrijven moet zijn mond maar houden. Wie niets hoort luistert niet en heeft niets te vertellen.   (R. Kopland)

Weia

Citaat van: joostheeremans op november 25, 2013, 20:20:58 PM
http://www.rtlxl.nl/#!/rtl-nieuws-132237/c9477152-4cc4-30db-995c-36b1900f80e6   dit item (vanaf 16.45) vind ik wat minder positief. Het aanspreken in het veld blijkt dus niet altijd te werken.
Het gedrag van die snor is goed vastgelegd!
Groeten, Weia
rode bosmieren: https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,342651.0.html
pagina over variatie bij een paar lastige libellensoorten: www.at-a-lanta.nl/weia/LibellenVariatie.html
motmugjes van foto determineren: http://www.at-a-lanta.nl/weia/Motmuggen.html
familie motmuggen systematisch http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=378882.0

jeroenroelofsen

Weet het niet zeker, maar gaat deze sperwer uil een record vestigingen. Nu al bijna 400x ingevoerd vandaag hier op wn.nl. Is dat een record of.....?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

hans parlevliet

ik lach me werkelijk dood, wat een gedoe en in een wat arm leven we.  Tijd voor een heel ontwrichtende winter!
mvg
Hans

hiskodevries

Citaat van: jeroenroelofsen op november 25, 2013, 20:55:03 PM
Weet het niet zeker, maar gaat deze sperwer uil een record vestigingen. Nu al bijna 400x ingevoerd vandaag hier op wn.nl. Is dat een record of.....?
nee http://waarneming.nl/soort/view/1051
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Gerard Troost

Citaat van: hiskodevries op november 25, 2013, 21:27:33 PM
Citaat van: jeroenroelofsen op november 25, 2013, 20:55:03 PM
Weet het niet zeker, maar gaat deze sperwer uil een record vestigingen. Nu al bijna 400x ingevoerd vandaag hier op wn.nl. Is dat een record of.....?
nee http://waarneming.nl/soort/view/1051
Rosse Waaierstaart is zo snel te zien op de 2e dag 376x ingevoerd. Sperweruil nu al > 400x
Groet,
Gerard Troost
www.trektellen.org
www.twitter.com/migrations

www.twitter.com/trektellen

Bart van Hoogstraten

Citaat van: hans parlevliet op november 25, 2013, 21:22:11 PM
ik lach me werkelijk dood, wat een gedoe en in een wat arm leven we.  Tijd voor een heel ontwrichtende winter!

Die haal je niet als je dood bent. (Zeker in een arm niet  ;) ). Succes verder met vissen!  ;D
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

SlechtValk

Iemand die toevallig morgen nog die kant op gaat vanuit (omgeving) Utrecht/Zeist (of hier langs komt) en nog wel een passagier kan gebruiken a.k.a. mij een lift wil geven (bij voorkeur heen en terug, maar enkele reis zou ook al helpen)? :P

Ik kan vanaf een uurtje of 10 vertrekken (helaas daarvoor nog een afspraak die ik niet af kan zeggen).

Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Yeronimo

Citaat van: luc.hoogenstein op november 25, 2013, 08:05:44 AM
Vraagje: het is best een atypisch biotoop voor deze soort (op zijn zachtst gezegd), en niet al te lang geleden is er een verzwakt exemplaar in de winkel van Vogelbescherming (!) binnen gebracht die een voliere-ring om bleek te hebben. Hoe groot achten we de kans dat de Zwolse vogel een wild exemplaar betreft?

Als aansluiting hierop, ik vind het jammer dat dit bericht niet meer aandacht krijgt wat die in mijn ogen wel verdiend.
We lopen altijd meteen met een rare eend of gans te zeggen dat het een escape is tenzij bewezen wordt dat hij wild is. Ik vind het net zo aannemelijk om er ook bij uilen zo over na te denken. Want ik durf te beweren dat door die Harry Potter gekte er meer van deze uilensoort gehouden wordt dan wij denken in Nederland. Natuurlijk voor de valkeniers zijn ze niet geschikt, maar er zullen er toch wel een tiental, wellicht meer, (il)legaal in Nederland te vinden zijn.

Hoeveel is er bekend van overwinteringsgebieden? Op internet kan ik alleen maar vinden dat het een echte bosvogel is (met open plekken). Dat vond ik alles behalve de plek langs het spoor in Zwolle.
Daarnaast hoe tam is het dier in het wild? Wij hadden hem vanavond (in het donker) een rondje vliegend waardoor die opeens besloot recht over ons hoofd te gaan vliegen zoals in een roofvogelshow. Rete-gaaf uiteraard, hij was bijna uit de lucht te pakken! Maar wild gedrag?
En hoe makkelijk is het om een ringetje op te merken? Schijnt dat best moeilijk is en aan de foto's te zien valt het niet of nauwelijks vast te stellen. Laat staan als het een gechipt dier is.

Wie zegt mij dat deze vogel echt wild is? Kunnen we dat vaststellen? Ik denk dat we meer van deze soort in de illegale handel hebben als we wilde aanvoer krijgen van deze vogels in ons land. Mag best wat voorzichtig mee gedaan worden denk ik en ik kijk er ook met een schuin oog naar, nog meer als naar eenden. Kijk maar eens hoeveel we van die escapes oehoe's in Nederland al hebben....
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden


Bram Rijksen

Citaat van: Yeronimo op november 25, 2013, 21:46:33 PM
Citaat van: luc.hoogenstein op november 25, 2013, 08:05:44 AM
Vraagje: het is best een atypisch biotoop voor deze soort (op zijn zachtst gezegd), en niet al te lang geleden is er een verzwakt exemplaar in de winkel van Vogelbescherming (!) binnen gebracht die een voliere-ring om bleek te hebben. Hoe groot achten we de kans dat de Zwolse vogel een wild exemplaar betreft?

Als aansluiting hierop, ik vind het jammer dat dit bericht niet meer aandacht krijgt wat die in mijn ogen wel verdiend.
We lopen altijd meteen met een rare eend of gans te zeggen dat het een escape is tenzij bewezen wordt dat hij wild is. Ik vind het net zo aannemelijk om er ook bij uilen zo over na te denken. Want ik durf te beweren dat door die Harry Potter gekte er meer van deze uilensoort gehouden wordt dan wij denken in Nederland. Natuurlijk voor de valkeniers zijn ze niet geschikt, maar er zullen er toch wel een tiental, wellicht meer, (il)legaal in Nederland te vinden zijn.

Hoeveel is er bekend van overwinteringsgebieden? Op internet kan ik alleen maar vinden dat het een echte bosvogel is (met open plekken). Dat vond ik alles behalve de plek langs het spoor in Zwolle.
Daarnaast hoe tam is het dier in het wild? Wij hadden hem vanavond (in het donker) een rondje vliegend waardoor die opeens besloot recht over ons hoofd te gaan vliegen zoals in een roofvogelshow. Rete-gaaf uiteraard, hij was bijna uit de lucht te pakken! Maar wild gedrag?
En hoe makkelijk is het om een ringetje op te merken? Schijnt dat best moeilijk is en aan de foto's te zien valt het niet of nauwelijks vast te stellen. Laat staan als het een gechipt dier is.

Wie zegt mij dat deze vogel echt wild is? Kunnen we dat vaststellen? Ik denk dat we meer van deze soort in de illegale handel hebben als we wilde aanvoer krijgen van deze vogels in ons land. Mag best wat voorzichtig mee gedaan worden denk ik en ik kijk er ook met een schuin oog naar, nog meer als naar eenden. Kijk maar eens hoeveel we van die escapes oehoe's in Nederland al hebben....

Tsja. En nu..?

JohanvantBosch

Citaat van: Yeronimo op november 25, 2013, 21:46:33 PM
Citaat van: luc.hoogenstein op november 25, 2013, 08:05:44 AM
Vraagje: het is best een atypisch biotoop voor deze soort (op zijn zachtst gezegd), en niet al te lang geleden is er een verzwakt exemplaar in de winkel van Vogelbescherming (!) binnen gebracht die een voliere-ring om bleek te hebben. Hoe groot achten we de kans dat de Zwolse vogel een wild exemplaar betreft?

Als aansluiting hierop, ik vind het jammer dat dit bericht niet meer aandacht krijgt wat die in mijn ogen wel verdiend.
We lopen altijd meteen met een rare eend of gans te zeggen dat het een escape is tenzij bewezen wordt dat hij wild is. Ik vind het net zo aannemelijk om er ook bij uilen zo over na te denken. Want ik durf te beweren dat door die Harry Potter gekte er meer van deze uilensoort gehouden wordt dan wij denken in Nederland. Natuurlijk voor de valkeniers zijn ze niet geschikt, maar er zullen er toch wel een tiental, wellicht meer, (il)legaal in Nederland te vinden zijn.

Hoeveel is er bekend van overwinteringsgebieden? Op internet kan ik alleen maar vinden dat het een echte bosvogel is (met open plekken). Dat vond ik alles behalve de plek langs het spoor in Zwolle.
Daarnaast hoe tam is het dier in het wild? Wij hadden hem vanavond (in het donker) een rondje vliegend waardoor die opeens besloot recht over ons hoofd te gaan vliegen zoals in een roofvogelshow. Rete-gaaf uiteraard, hij was bijna uit de lucht te pakken! Maar wild gedrag?
En hoe makkelijk is het om een ringetje op te merken? Schijnt dat best moeilijk is en aan de foto's te zien valt het niet of nauwelijks vast te stellen. Laat staan als het een gechipt dier is.

Wie zegt mij dat deze vogel echt wild is? Kunnen we dat vaststellen? Ik denk dat we meer van deze soort in de illegale handel hebben als we wilde aanvoer krijgen van deze vogels in ons land. Mag best wat voorzichtig mee gedaan worden denk ik en ik kijk er ook met een schuin oog naar, nog meer als naar eenden. Kijk maar eens hoeveel we van die escapes oehoe's in Nederland al hebben....

Tja.... niemand kan jou met zekerheid vertellen dat deze vogel wild is. Prima dat je op  de optie escape wijst en die mogelijkheid niet uitsluit, maar volgens mij zijn er tot nu toe geen aanwijzingen om daaraan te denken. Een paar opmerkingen naar aanleiding van jouw post:
- Het is geen natuurlijk biotoop, maar het is wel een plek met veel voedsel blijkbaar. Ik neem aan dat dat de reden is dat ie daar zit.
- Zwervende Sperweruilen duiken volgens mij wel vaker op in bebouwde omgeving. Die van Duitsland van twee weken geleden zat volgens mij ook in een dorp.
- Waarom kan een wilde vogel niet een rondje boven jouw hoofd vliegen? Volgens mij zijn wilde Sperweruilen lang niet altijd schuw, dus dat hoeft deze ook niet te zijn.
- Kijk eens naar het verenpak van deze vogel. Hij zit goed in de veren, volgens mij is het gehele verenpak vers en onbeschadigd. Ik kon aan vleugels en staart niks raars ontdekken.
- Dit is een winter met enorme aantallen Sperweruilen vanuit het oosten, met meer dan 600 vogels in Zuid-Finland, grote aantallen in de baltische staten, volgens mij ook waarnemingen in Polen en tot in Duitsland, vlak bij de Nederlandse grens. Het is geen bewijs, maar het lijkt me een prima winter voor een wilde vogel om op te duiken.
Zo is er vast nog meer te verzinnen dat de andere kant van jouw verhaal laat zien.


H.Valkema

Citaat van: JohanvantBosch op november 25, 2013, 21:59:53 PM
Citaat van: Yeronimo op november 25, 2013, 21:46:33 PM
Citaat van: luc.hoogenstein op november 25, 2013, 08:05:44 AM
Vraagje: het is best een atypisch biotoop voor deze soort (op zijn zachtst gezegd), en niet al te lang geleden is er een verzwakt exemplaar in de winkel van Vogelbescherming (!) binnen gebracht die een voliere-ring om bleek te hebben. Hoe groot achten we de kans dat de Zwolse vogel een wild exemplaar betreft?

Als aansluiting hierop, ik vind het jammer dat dit bericht niet meer aandacht krijgt wat die in mijn ogen wel verdiend.
We lopen altijd meteen met een rare eend of gans te zeggen dat het een escape is tenzij bewezen wordt dat hij wild is. Ik vind het net zo aannemelijk om er ook bij uilen zo over na te denken. Want ik durf te beweren dat door die Harry Potter gekte er meer van deze uilensoort gehouden wordt dan wij denken in Nederland. Natuurlijk voor de valkeniers zijn ze niet geschikt, maar er zullen er toch wel een tiental, wellicht meer, (il)legaal in Nederland te vinden zijn.

Hoeveel is er bekend van overwinteringsgebieden? Op internet kan ik alleen maar vinden dat het een echte bosvogel is (met open plekken). Dat vond ik alles behalve de plek langs het spoor in Zwolle.
Daarnaast hoe tam is het dier in het wild? Wij hadden hem vanavond (in het donker) een rondje vliegend waardoor die opeens besloot recht over ons hoofd te gaan vliegen zoals in een roofvogelshow. Rete-gaaf uiteraard, hij was bijna uit de lucht te pakken! Maar wild gedrag?
En hoe makkelijk is het om een ringetje op te merken? Schijnt dat best moeilijk is en aan de foto's te zien valt het niet of nauwelijks vast te stellen. Laat staan als het een gechipt dier is.

Wie zegt mij dat deze vogel echt wild is? Kunnen we dat vaststellen? Ik denk dat we meer van deze soort in de illegale handel hebben als we wilde aanvoer krijgen van deze vogels in ons land. Mag best wat voorzichtig mee gedaan worden denk ik en ik kijk er ook met een schuin oog naar, nog meer als naar eenden. Kijk maar eens hoeveel we van die escapes oehoe's in Nederland al hebben....

Tja.... niemand kan jou met zekerheid vertellen dat deze vogel wild is. Prima dat je op  de optie escape wijst en die mogelijkheid niet uitsluit, maar volgens mij zijn er tot nu toe geen aanwijzingen om daaraan te denken. Een paar opmerkingen naar aanleiding van jouw post:
- Het is geen natuurlijk biotoop, maar het is wel een plek met veel voedsel blijkbaar. Ik neem aan dat dat de reden is dat ie daar zit.
- Zwervende Sperweruilen duiken volgens mij wel vaker op in bebouwde omgeving. Die van Duitsland van twee weken geleden zat volgens mij ook in een dorp.
- Waarom kan een wilde vogel niet een rondje boven jouw hoofd vliegen? Volgens mij zijn wilde Sperweruilen lang niet altijd schuw, dus dat hoeft deze ook niet te zijn.
- Kijk eens naar het verenpak van deze vogel. Hij zit goed in de veren, volgens mij is het gehele verenpak vers en onbeschadigd. Ik kon aan vleugels en staart niks raars ontdekken.
- Dit is een winter met enorme aantallen Sperweruilen vanuit het oosten, met meer dan 600 vogels in Zuid-Finland, grote aantallen in de baltische staten, volgens mij ook waarnemingen in Polen en tot in Duitsland, vlak bij de Nederlandse grens. Het is geen bewijs, maar het lijkt me een prima winter voor een wilde vogel om op te duiken.
Zo is er vast nog meer te verzinnen dat de andere kant van jouw verhaal laat zien.


Tsja.. wie heeft er gelijk? Volgens mij heeft de CDNA beleid voor 'twijfelachtige' vogels: Bewijzen dat het geen escape is. Er zijn geen foto's waar dit overtuigend wordt bewezen dus dat betekend dat je de vogel niet accepteert.. Simpel..
Groeten,
Haije Valkema

Jos Welbedacht

Hey Jeroen, je hebt wat mij betreft gelijk dat we kritisch moeten zijn over de wildstatus van de soort. Het lijkt me moeilijk om dat op te lossen, maar wat mij betreft heeft hij de goede papieren mee, want het beestje duikt in de juiste tijd van het jaar op, terwijl er een mini-influx gaande is in de gebieden ten zuiden van het normale verspreidingsgebied. Eerder las ik (in dit topic?) dat de soort in Scandinavië 's winters ook wel in de bebouwde kom wordt waargenomen. Over het tamme gedrag kan ik weinig zeggen, behalve dat ik heb begrepen dat dit voor de soort niet uitzonderlijk is omdat ze doorgaans weinig mensen tegen komen. Ben benieuwd hoe anderen hier over denken.

Is er overigens al iets over de leeftijd van de vogel te zeggen? Ik dacht aan een adult vanwege de duidelijke (niet diffuse) bandering op de staart en de tertials. Ik kan echter weinig vergelijkingsmateriaal van 1e winter vogels vinden, dus zeker weten doe ik het niet.

Edit: iedereen is tegenwoordig sneller met reageren dan ik  ;D .
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

GertJ

Citaat van: gtroost op november 25, 2013, 21:32:00 PM
Citaat van: hiskodevries op november 25, 2013, 21:27:33 PM
Citaat van: jeroenroelofsen op november 25, 2013, 20:55:03 PM
Weet het niet zeker, maar gaat deze sperwer uil een record vestigingen. Nu al bijna 400x ingevoerd vandaag hier op wn.nl. Is dat een record of.....?
nee http://waarneming.nl/soort/view/1051
Rosse Waaierstaart is zo snel te zien op de 2e dag 376x ingevoerd. Sperweruil nu al > 400x
410x ingevoerd vandaag lijkt me zeker een dagrecord!
Groet Gert Jager