Hoofdmenu

Sperweruil Zwolle

Gestart door nick, november 24, 2013, 20:07:54 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Omdat het vandaag 2 jaar geleden is dat ik de Sperweruil zag, had ik hiervan in een groep op Facebook (vogelvrienden) een foto geplaatst. In de reacties die op de foto's kwamen wordt er beweert dat deze vogel door iemand terug zou zijn gevangen omdat het een escape zou zijn. Is dit nieuwe info, of valt dit in de categorie "gelul in de ruimte"?

Gaat om deze foto;
https://www.facebook.com/groups/527933207224605/permalink/1179790552038864/

En de reactie
Citaat van: Bas HaringOndanks super mooie foto is de sperweruil een ontsnapte geweest hij is ook weer in gegevangen de man die deze uil heeft had dat ook toen bekend gemaakt op een fb pagina voor het houden van roofvogels en uilen
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

garryb

CiteerIs dit nieuwe info, of valt dit in de categorie "gelul in de ruimte"?

Is dit een retorische vraag?

Oenanthe

Weleens geprobeerd een uil te vangen? Dat is moeilijker dan het klinkt.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

jeroenroelofsen

Citaat van: garryb op februari 05, 2016, 09:29:04 AM
CiteerIs dit nieuwe info, of valt dit in de categorie "gelul in de ruimte"?

Is dit een retorische vraag?
Nee
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Rob Koelman

Citaat van: Oenanthe op februari 05, 2016, 09:32:56 AMWeleens geprobeerd een uil te vangen? Dat is moeilijker dan het klinkt.

Valt wel mee als je de juiste hulpmiddelen gebruikt. Techniek noem ik maar even niet, maar is dezelfde als voor roofvogels...
Met vriendelijke groet, Rob