3 sprinkhanen

Gestart door Leon Olsthoorn, juni 02, 2007, 01:02:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

Leon Olsthoorn

Tot vanavond waren sprinkhanen en krekels voor mij iets voor vakanties. Duitsland, Frankrijk, Limburg, ik vond er sprinkhanen, maar ik had nooit verwacht ze ooit eens thuis tegen te komen.

Tot ik vanavond even de dijk tegenover mijn ouders' huis opliep. Een veendijk dichtbij Zoetermeer die in eerste instantie bebouwd zou worden, maar waarvan het ernaar uitziet dat hij, na de dijkverzakking bij Wilnis enkele jaren geleden, onbebouwd blijft. De dijk is dichtbegroeid met verschillende soorten riet, grassen, zuring, brandnetel en worst vrijwel nooit verstoord.

En toen ik hier vanavond eens ging kijken kwam ik dus erg veel sprinkhanen tegen, die zich erg moeilijk lieten fotograferen. Kan iemand aan de hand van deze 3 foto's vertellen welke 3 soorten ik hier heb gevonden?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Leon Olsthoorn

En dit is de tweede, heel anders. Een stuk kleiner en de diertjes waren nog veel springeriger. Welke soort is het? (op de achtergrond trouwens mijn hand)
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Leon Olsthoorn

#2
Nog een individu dat ik vanavond vond. Is dit weer een ander soort dan die van foto2?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Leon Olsthoorn

Kan iemand me iets over deze 3 beestjes vertellen?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Jeroen Nagtegaal

2 en 3 zijn volgens mij wansten, in elk geval geen sprinkhanen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Leon Olsthoorn

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt, blijft lastig, beestjes die springen en dan toch géén sprinkhaan zijn.

Is er iets te zeggen over die eerste?
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

Jeroen Nagtegaal

CiteerIk denk inderdaad dat je gelijk hebt, blijft lastig, beestjes die springen en dan toch géén sprinkhaan zijn.

Is er iets te zeggen over die eerste?
Ik kan je alleen zeggen dat het een Nimf avn een veldsprinkhaan is, mischien kunnen anderen er meer over zeggen
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com