Afwijkende rui Zeekoet en Zwarte Zeekoet Zierikzee

Gestart door Ben Wielstra, juni 01, 2007, 17:03:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hortulana

#60
CiteerKortom: Als je hem als asielvogel wilt beschouwen en niet mee wilt tellen moet je dat voor je zelf doen!
Had ik al min of meer zelf gedaan hoor :rolleyes:

CiteerDeze Zwarte Zeekoet als een soort semi-ontsnapte kooivogel zien, gaat me te ver
Het ging er mij om dat deze vogels misschien/ mogelijk/ waarschijnlijk* (*men kan hier doorkruisen wat meest van toepassing gevonden wordt  -_- ) niet geheel op eigen kracht in de Val gelopen/ gevlogen/ gezwommen zijn (vergelijkbaar met bijv. monniksgier) en vond dit wel een discussie waard.
Misschien is het idee voor de mensen die het echt belangrijk vinden hier volledige duidelijkheid over te hebben (ik niet echt) eens contacten te leggen met vogelasiels in de delta-regio of zij eventueel bekend zijn met deze vogels.

Guus Peterse

Het verschil met de monniksgier is natuurlijk, dat die niet geheel op eigen kracht Nederland heeft bereikt; van deze zwarte zeekoet en anderen is dat in elk geval nog niet bekend en wellicht waarschijnlijk wel het geval. Maar ook daarvoor geldt: wil je daarover zekerheid, dan moet je contact leggen met vogelasiels in de delta-regio.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015