Noordse winterjuffer of bruine winterjuffer ?

Gestart door bruinekikker, november 16, 2013, 16:58:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

bruinekikker

Vandaag deze foto's gemaakt. Daar er afgelopen week nogal is gesproken over mijn de vraag Noordse winterjuffer durf ik mij nog niet te wagen aan de naam van deze juffer dus vandaar dat hem nu weer plaats.
Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/80274609
Noordse winterjuffer - Sympecma paedisca gezien op 2013-11-16 Ruinerwold - Waterwingebied
Foto's:








bij voorbaat dank Petra Tenge
Groetjes, Petra
www.mijninsectenwereld.nl
www.mijnvlinderwereld.nl

Anne Hueber †

Petra, helemaal goed voor Noordse.
Heb je toevallig nog meer foto's van de achterlijfaanhangsels gemaakt.....en anders ga ik deze foto bij de soortinfo zetten.

bruinekikker

Ik heb nogal veel foto gemaakt van het achterlijf maar deze is het scherps (die ik heb geplaatst) maar als je wilt dan kan je deze krijgen . Zal ik deze foto naar je mailen want om alles op waarnemingen te plaatsen vind ik iets overdreven.
Groetjes, Petra
www.mijninsectenwereld.nl
www.mijnvlinderwereld.nl

Anne Hueber †

Deze is van de achterkant genomen, heb je er ook 1 van de voorkant of waar de haartjes minder duidelijk op te zien zijn?
Wat een wensen he ;) ;D . En anders ben ik met deze ook dik tevreden hoor!
Het heeft geen zin, om de foto naar mij te mailen, want ik kan alleen maar foto's voor de soortinfo gebruiken, die aan een waarneming gekoppeld zijn.
Maar dan nog wel een kleine wens.....kun je de foto zo uitsnijden zoals de foto van Weia en in het formaat 600x800 bij je waarneming uploaden?
Bij voorbaat bedankt voor de moeite.

bruinekikker

Anne ik heb nog een foto erbij geplaatst laat me even weten of deze goed is want ik ben niet zo,n held in deze dingen. :huh:
Groetjes, Petra
www.mijninsectenwereld.nl
www.mijnvlinderwereld.nl

Anne Hueber †

Petra, die laatst toegevoegde foto bij je waarneming is helemaal geweldig :duim:
En ik heb 'm ook al gelijk bij de soortinfo gezet: http://waarneming.nl/soort/info/1783
Nogmaals bedankt voor de moeite!

Anne Hueber †