Wijziging invoerscherm

Gestart door Dylan, mei 30, 2007, 20:15:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dylan

Het invoerscherm is gewijzigd.
Het is niet langer mogelijk om "paar" als geslacht te kiezen.
De reden hiervoor is dat dit
1) eigenlijk niet klopt, een paar is geen geslacht
2) 1 paar = 2 exemplaren, maar dat is niet direct bij alle gebruikers duidelijk, waardoor we veel foute invoer hadden

In plaats daarvan introduceren we een geavanceerde groepsamenstelling.

De link hiervoor verschijnt op het scherm "bewerken" naast de keuzes voor geslacht.
Bij nieuwe invoer (mits aantal > 1) verschijnt een link voor groepssamenstelling naast de link om een foto toe te voegen.

LET OP, VOORLOPIG WERKT DIT ALLEEN BIJ WAARNEMINGEN VAN VOGELS.

We zullen later bepalen welke andere diergroepen deze functionaliteit krijgen.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Bas vd Burg

Goede zaak! Maar wordt dit ook doorgevoerd bij de verschillende werkgroepschermen. Probeer dit namelijk net uit via het werkgroepscherm van de natuur- en vogelclub Katwijk maar daar staat nog altijd "paar"
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

harderbroek

CiteerGoede zaak!
Aan de ene kant goede zaak maar anders ook weer jammer.  Met paar volsta ik bepaald gedrag van beide geslachten waarbij met redlijke zekerheid kan worden vastgesteld dat ze op dat moment bijlekaar horen.

B.v. parende haviken of baltsende futen.
Maar goed eerlijkshalve ook bekennen dat ik niet zo invoeder ben dus zal me verder van commentaar onthouden.

m.v.g.
Rob
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Dylan

Citeer
CiteerGoede zaak!
Aan de ene kant goede zaak maar anders ook weer jammer.  Met paar volsta ik bepaald gedrag van beide geslachten waarbij met redlijke zekerheid kan worden vastgesteld dat ze op dat moment bijlekaar horen.

B.v. parende haviken of baltsende futen.
Maar goed eerlijkshalve ook bekennen dat ik niet zo invoeder ben dus zal me verder van commentaar onthouden.

m.v.g.
Rob
Rob, zoiets kunnen we altijd nog terugbrengen als invoerhulpje. Er ging gewoon heel veel mis met"paar",  zoals door meerdere gebruikers aangegeven.
Dylan Verheul
Mede-oprichter Waarneming.nl

Bas vd Burg

en misschien een optie om in het nieuwe scherm ook de mogelijkheid in te voeren dat een er een paar aanwezig is? Als ik bijvoorbeeld een man en vrouw bergeend zie die toch duidelijk een paartje zijn (trekken de hele tijd met elkaar op en doen andere dingen die erop wijzen dat het hier gaat om een paartje) dan kan ik dat nu niet meer invoeren. Ja, alleen dat er 1 man en 1 vrouw aanwezig is.  
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

hiskodevries

CiteerMaar wordt dit ook doorgevoerd bij de verschillende werkgroepschermen.
Dat komt als blijkt dat het ook in 'produktie' goed werkt.
Citeeren misschien een optie om in het nieuwe scherm ook de mogelijkheid in te voeren dat een er een paar aanwezig is
Nee, want daar kwamen de problemen dus door. Een hoop mensen hanteren een verschillende definitie voor paar.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Rinie van Reenen

Citeeren misschien een optie om in het nieuwe scherm ook de mogelijkheid in te voeren dat een er een paar aanwezig is? Als ik bijvoorbeeld een man en vrouw bergeend zie die toch duidelijk een paartje zijn (trekken de hele tijd met elkaar op en doen andere dingen die erop wijzen dat het hier gaat om een paartje) dan kan ik dat nu niet meer invoeren. Ja, alleen dat er 1 man en 1 vrouw aanwezig is.
Dit kun je toch altijd nog bij de omschrijving zetten?
Zoals al wel duidelijk zal zijn uit het topic 'Ideeen/tips waarneming.nl' juich ik dit van harte toe!
Groet, Rinie van Reenen

Bas vd Burg

Duidelijk allemaal Hisko.

Vind iig de nu geboden optie wel een verbetering.
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

Rinie van Reenen

Nog een puntje: bij het wijzigen van een ingevoerde waarneming is het, als ik goed gekeken heb, niet mogelijk om de groepssamenstelling alsnog te wijzigen.  
Groet, Rinie van Reenen

Rinie van Reenen

#9
CiteerNog een puntje: bij het wijzigen van een ingevoerde waarneming is het, als ik goed gekeken heb, niet mogelijk om de groepssamenstelling alsnog te wijzigen.
Ik weet niet of het intussen gebeurd is, maar nu zag ik dat het wél kon. Weliswaar niet zo duidelijk, maar wel mogelijk. Mooi!

Verder: het wijzigen kan nu alleen nog maar via 'verwijderen' en een nieuwe invoeren. Als je dan een foutje maakt, moet je het vervolgens weer opnieuw invoeren, dat is wat omslachtig. Is het niet mogelijk om ook een knop 'wijzig' toe te voegen in het groepssamenstellingenscherm?
Groet, Rinie van Reenen