Misbruik waarneming.nl

Gestart door apus, mei 24, 2007, 20:59:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

apus

Op geenstijl.nl werd naar aanleiding van het volgende krantenartikel in de Telegraaf een topic opgestart, waarin waarnemers met naam en toenaam belachelijk worden gemaakt en waarneming.nl naar mijn idee wordt misbruikt.

Artikel telegraaf
Artikel rugstreeppadden Telegraaf

Geen Stijl artikel

Hoe kan dit in de toekomst worden voorkomen?


Martijn
Martijn Hammers

hiskodevries

ik denk dat daar juridisch niets aan te doen is.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Zwaaneveld

Behoorlijk achterlijk niveau daar op geenstijletc. Wat wil je, als je klakkeloos achter de tillegraaf aan hobbelt. Vanmorgen heb ik  nog een gepeperde reactie gestuurd op dat artikel over de rugstreeppadden. Maar ze kunnen daar niet goed tegen kritiek, want mijn reactie werd (weer eens) niet geplaatst. Zo doen ze dat namelijk bij de tillegraaf, wat ze niet aanstaat, plaatsen ze niet.
Je moet voor de gein eens hun 'huisregels' lezen waar respondenten zich aan moeten houden. En daarna eens de reacties. Ook daar heb ik de tillegraaf een keer op aangesproken. Uiteraard nooit antwoord gehad.
Lekker vogelen (mijn vogelblog)

margriet

ik word altijd een beetje misselijk van dit soort dingen, ik ben al vaker dingen op geenstijl tegen gekomen.........
maar de ervaring leert wel een beetje hoe harder je terug roept, hoe leuker het gevonden wordt :twisted:  
groetjes,

Margriet

redmar_woudstra

#4
CiteerMischien is het een idee om de namen van de waarnemers alleen zichtbaar te maken voor ingelogde gebruikers?
als ze daar achter willen komen, melden ze zich gewoon aan... Ze moeten iets meer moeite doen, maar ja, daar heeft geenstijl geen problemen mee meestal...

Blijft een beetje zielige actie, al moet ik zeggen dat ik geenstijl sowieso erg zielig vind...

(moet ik wel oppassen dat ze nu niet op mij gaan zeuren, omdat ik dit zeg  <_< )
groet,
Redmar

michel.wissink

Geenstijl.nl heet niet voor niets zo, denk ik dan. Ik distancieer me maar van dergelijke topics.
Trouwens, ik hèb helemaal geen geitewollen sokken ... -_-
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Freek Verkerk

Ik vind het nog wel meevallen.

Kennelijk heeft de genoemde meneer gemeld (Op waarneming.nl) dat hij in het gebied daar de rugstreekpadden heeft waargenomen. Of die meneer heeft het onjuist of de zogenaamde ingehuurde Biologen die de 100 roepende rugstreeppadden niet konden vinden. Persoonlijk hoor ik tegenwoordig weer dagelijks hele kikkerconcerten, maar ik zou geen rugstreekpad kunnen herkennen.
Er kan met evenveel recht gezegd worden dat de ingehuurde biologen onbekwaam zijn dat ze die padden niet kunnen vinden; ruim 100, roepend !!!!

Het is een meneer die die padden heeft gehoord. Waarneming.nl probeert wel waarnemingen te controleren, maar is daarin beperkt. We doen geen overdreven aanspraken op nauwkeurigheid. Het is ook "wie de schoen past trekke hem aan". Waarneming.nl valt niets te verwijten, en dat gebeurt ook niet.

Er wordt gesproken over "foppen" dat zou dus betrekking kunnen hebben op zowel die biologen als op de waarnemer. Mogelijk hebben de biologen gelijk en zijn er daar helemaal geen rugstreeppadden. Dan is de vraag hoe die meneer er 100 heeft kunnen horen roepen. Ach dat is misschien ook geen kenner. Je moet gewoon niet teveel waarde hechten aan enkele waarnemingen. Overigens zijn vlak bij door meerdere waarnemers rugstreeppadden gezien, dus de waarneming is niet onwaarschijnlijk. De padden zijn over grote afstand te horen, dus is het best mogelijk dat er daar inderdaad padden gehoord zijn, die mogelijk net buiten het terrein zaten te kwaken. Bovendien blijven padden niet op dezelfde plaats dus kan iedereen wel gelijk hebben.

Waarschijnlijk is een golfbaan juist wel een goede biotoop voor deze padden. De padden doen het namelijk goed op terreinen die bewerkt worden. De padden duiken in heel Nederland op bij bouwtrajecten. Ook zitten ze in meerdere europese landen. Het is niet echt een bedreigde soort.
Bovendien is een golfbaan naast je huis meestal een verbetering ten opzichte van een duingebied. Een golfbaan is namelijk ook natuur, en meestal beter toegankelijk dan een duingebied.

Kortom de waarnemer heeft geen belang bij het tegenhouden van de golfbaan.

Het is te kort door de bocht om de paddenwaarnemer te beschuldigen van "foppen", dus zet "Geen Stijl" zo zichzelf een beetje te kijk.



Natuurlijk gegroet
Freek Verkerk

Mark van Veen

Bovendien meldt waarneming.nl in het onderdeel 'over waarneming.nl'
CiteerDisclaimer
De informatie op Waarneming.nl wordt door de betrokken partijen bijgehouden en aangeboden naar beste kunnen, maar zonder garanties. De verschillende vrijwilligers en programmeurs zijn niet aansprakelijk voor onvolkomenheden en acties of de gevolgen van acties, die door derden worden ondernomen op basis van de verkregen informatie.

We zijn nu eenmaal een aanbod gerichte site met controle achteraf. Dat is de kracht (goed overzicht, actueel), maar voor individuele waarnemingen de zwakte van de site.
groet,

Mark van Veen

-Arthy-

Ik kan me niet storen aan zulke dingen hor.
Zie er gewoon de humor van in.
Rick Gevers