Hoofdmenu

12 puntaspergekever

Gestart door Jeroen Nagtegaal, mei 28, 2007, 17:19:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Nagtegaal

Ik zu graag een kweek maken van de 12 puntsasperge kever, maar hoe? ik heb al de kevers die het graag willen doen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jan cuppen

Een Asparagus-plant adopteren dan wel kopen, de larven zijn fytofaag. (je kunt ook een fijnmazig netje om een aspergeplant knopen met daarin de kevers en dan maar afwachten) B)  
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Jeroen Nagtegaal

dan doe ik het liever in een potje en dan daar aspegeloof bij, ze zijn namelijk erg vliegerig,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Arp

#3
Voor mijn kweekjes neem ik doorgaans een bloempot met plant en daaroverheen een "windlicht" (cilindrische glazen buis) aan de bovenkant afgesloten met een losjes geweven doek (of vitrage) met een elastiek eromheen. Zo kun je ze mooi bekijken, er hoeft niet elke dag vers voer bij en het staat nog soort van netjes in de vensterbank ook.

Op het ogenblik heb ik zulke windlichten bij Blokker gekocht (voor een euro of 2-3), die circa 15-20cm doorsnee hebben en circa 40cm hoog zijn (zou het na moeten meten). Met een (houten) tussenring kun je ook hogere planten accomoderen. Als iemand grotere versies te koop weet hoor ik het graag ;)

P.S. Moeten die aspergeloofkevers niet in de grond kunnen kruipen om te verpoppen? Ik heb geen idee hoor, maar mijn bladhaanlarvjes waren op een goed ogenblik allemaal "verdwenen"  :lol:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)