Oostelijke Blonde staat in de ijskast, het zal dus nog wel even duren voordat Pieter z'n definitieve record kan vast stellen
.
Toch apart, dat eerst "in de wandelgangen" de vogel vrij zeker een Oostelijke Blonde is, en nu "op basis van verenkleed lastig te bepalen is of het een Oostelijke of Westelijke is"
Wat ik van Oostelijke (en iets minder van Westelijke) weet, is dat kleurcontrast tussen borst en bovendelen redelijk sluitend is; Zelfde bovendelen heeft Westelijke ook wel, maar dan is de borst ook zo oranjebruin. En dan zijn hpp en staartpatroon (meer wit dacht ik) ook nog eens ondersteunend... Ik zou niet weten hoe je ze (vrouwtjes) nóg beter wil hebben (nou ok.. ze kunnen wel duidelijk maar toch.. ik heb nog geen foto's uit Spanje gezien met dergelijke vrouwtjes.) Laten we hopen dat DNA iets van uitsluitsel biedt, dan zijn we met zn aller weer wat wijzer.
edit: ik hoop niet dat ik hier klink alsof ik de wijsneus uithang, maar ik dacht dat het (alhoewel moeilijk) toch best sluitend was dat dit een Oostelijke betreft..
Maar ik laat me graag verbeteren.