Recordpoging jaarlijst (editie 2014) (huidige recordhouder is Pieter Doorn)

Gestart door August, september 02, 2013, 10:14:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jacob Molenaar

sorry, ik dacht dat het een twijfelgeval was voor de raddes of hij aanvaard zou worden. Moest zijn: noordse boszanger.
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

August

De Oostelijke Blonde Tapuit zit nu in de derde ronde ben benieuwd of deze het wel gaat halen? Ik had wel verwacht dat deze er doorheen zou komen trouwens.
August van Rijn

Edwin Schuller

Citaat van: August op oktober 24, 2014, 09:42:17 AM
Citaat van: Edwin Schuller op oktober 24, 2014, 09:20:21 AM
Citaat van: August op oktober 24, 2014, 00:51:42 AM
Pieter heeft op papier zijn record geevenaard 356 soorten  :duim:  alles hangt nu af van het CDNA.
Met nog een ruime twee maanden te gaan denk ik niet dat hij het geheel op het CDNA hoeft aan te laten komen :)
Voor de volgende soorten zou hij dus een back up moeten hebben.
Ross' Gans ronde 1 bij CDNA
Oostelijke Blonde Tapuit nu in tweede Ronde
Witkruintapuit verzamelronde
Turkestaanse Klauwier nog niet in Roulatie
Noordse Boszanger Ronde 2
Roze Pelikaan verzamelronde

Hij staat nu op 362 zie ik. Afgaande op bovenstaand lijstje en deze getallen heeft hij nu dus sowieso zijn record geëvenaard? Als ik dan snuffel tussen de aanvaarde gevallen zie ik dat Ross' gans is aanvaard, dan is daarmee het record toch met zekerheid gesneuveld (met nog 5 onzekerheden en twee weken te gaan...)?
Edwin Schuller

Jan van der Laan

#783
Edwin, klopt bijna: er is een nieuwe onzekerheid bijgekomen, die zandkleurige Witkruintapuit-stalker!

Edwin Schuller

Citaat van: Jan van der Laan op december 16, 2014, 11:00:28 AM
Edwin, klopt bijna: er is een nieuwe onzekerheod bijgekomen, die zandkleurige Witkruintapuit-stalker!

Dan staat hij op 362 met de volgende onzekerheden, en is hij slechts 1 goedkeuring - of nieuwe soort in die laatste 2 weken - verwijderd van een nieuw record!?
Afrikaanse Woestijngrasmus - Verzamelronde
Witkruintapuit - Verzamelronde
Roze Pelikaan - Verzamelronde
Turkestaanse Klauwier - Ronde 1
Noordse Boszanger - Ronde 2
Oostelijke Blonde Tapuit - Ronde 3

Dan kan de champagne bijna open...
Edwin Schuller

August

Citaat van: Edwin Schuller op december 16, 2014, 11:54:22 AM
Citaat van: Jan van der Laan op december 16, 2014, 11:00:28 AM
Edwin, klopt bijna: er is een nieuwe onzekerheod bijgekomen, die zandkleurige Witkruintapuit-stalker!

Dan staat hij op 362 met de volgende onzekerheden, en is hij slechts 1 goedkeuring - of nieuwe soort in die laatste 2 weken - verwijderd van een nieuw record!?
Afrikaanse Woestijngrasmus - Verzamelronde
Witkruintapuit - Verzamelronde
Roze Pelikaan - Verzamelronde
Turkestaanse Klauwier - Ronde 1
Noordse Boszanger - Ronde 2
Oostelijke Blonde Tapuit - Ronde 3

Dan kan de champagne bijna open...
Nee niet  helemaal, de Aziatische Roodborst tapuit staat ook op zijn lijst maar dat kan natuurlijk een stejn robo worden of een spec. Dus hij heeft 2 goedkeuringen nodig of twee nieuwe ;)
August van Rijn

Edwin Schuller

Dan staat hij op 362 met de volgende onzekerheden, en is hij slechts 2 goedkeuringen - of nieuwe soorten - verwijderd van een nieuw record:
Afrikaanse Woestijngrasmus - Verzamelronde
Witkruintapuit - Verzamelronde
Roze Pelikaan - Verzamelronde
Aziatische Roodborsttapuit - Verzamelronde
Turkestaanse Klauwier - 2x Ronde 1
Noordse Boszanger - Ronde 2
Oostelijke Blonde Tapuit - Ronde 3
Edwin Schuller

ArjenDrost †

Citaat van: Have op december 17, 2014, 18:52:31 PM
Hoe verhoudt het Nederlandse jaarlijstrecord zich tot dat van andere Europese landen?
Wat is bijvoorbeeld het jaarrecord in het Verenigd Koninkrijk?

Groet,
Helena
Een Noorse vriend van mij heeft dit jaar geprobeerd het Noorse record te verbreken. 'Helaas' zit hij nu op Antarctica en staat hij op 302, niet genoeg om het records van 310 te verbreken.

arnoud.vandenberg

Citaat van: Have op december 17, 2014, 18:52:31 PM
Hoe verhoudt het Nederlandse jaarlijstrecord zich tot dat van andere Europese landen?
Wat is bijvoorbeeld het jaarrecord in het Verenigd Koninkrijk?

Groet,
Helena


Het aantal maakt indruk maar vergelijken is moeilijk. In andere Europese landen telt men immers 10+ ge-introduceerde soorten mee (van Fazant to Halsbandparkiet), zijn gevangen en geringde vogels telbaar mits je ze bij (of kort na) het loslaten ziet, en wordt een andere taxonomie gehanteerd (waardoor ze drie+ kwikstaarten ontberen).




migratorius

Lee Evans claimt er 386 in Groot-Brittannië+Ierland, maar daar zitten ongetwijfeld aardig wat geïntroduceerde en gevangen soorten tussen. Bovendien is hij niet 100% betrouwbaar als het op z'n lijstjes aankomt.
"Competitief" jaarlijsten is op de Britse Eilanden dusdanig duur (een charter naar Fair Isle of North Ronaldsay kost al gauw 500 pond) dat het niet werkelijk populair is.

JanHein

jeroenroelofsen

Inmiddels hier op Waarneming.nl al op 362 soorten, benieuwd wat het eind resultaat gaat worden.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

laatvlieger

Het zou toch leuk zijn als Pieter nog even in de laatste dagen van dit jaar ook al die geïntroduceerde soortjes nog even meepikt. Hoewel hij daar wellicht al een heel groot deel van heeft. Maar vast nog niet allemaal.
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Vincent Hart

Taigarietgans toch wel een erg opvallende ontbrekende soort op Pieters lijst!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Vincent Hart

Citaat van: Vincent Hart op december 29, 2014, 14:16:59 PM
Taigarietgans toch wel een erg opvallende ontbrekende soort op Pieters lijst!
Dat hielp blijkbaar  :angel:
Met Meenatortel op de allerlaatste dag van het jaar 2 jaarsoorten mogelijk, dat zal toch niet vaak een jaarlijster overkomen zijn ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

Citaat van: Vincent Hart op december 31, 2014, 09:11:20 AM
Citaat van: Vincent Hart op december 29, 2014, 14:16:59 PM
Taigarietgans toch wel een erg opvallende ontbrekende soort op Pieters lijst!
Dat hielp blijkbaar  :angel:
Met Meenatortel op de allerlaatste dag van het jaar 2 jaarsoorten mogelijk, dat zal toch niet vaak een jaarlijster overkomen zijn ...

Maar of het beiden haalbaar is......
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Vincent Hart

Krijg net te horen dat Pieter gisteren al Taigarietgans gezien heeft (gedetermineerd van foto) dus nu nog 'even' de duif!
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Folkert Jan

"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Edwin Schuller

Citaat van: Edwin Schuller op december 17, 2014, 12:36:59 PM
Dan staat hij op 362 met de volgende onzekerheden, en is hij slechts 2 goedkeuringen - of nieuwe soorten - verwijderd van een nieuw record:
Afrikaanse Woestijngrasmus - Verzamelronde
Witkruintapuit - Verzamelronde
Roze Pelikaan - Verzamelronde
Aziatische Roodborsttapuit - Verzamelronde
Turkestaanse Klauwier - 2x Ronde 1
Noordse Boszanger - Ronde 2
Oostelijke Blonde Tapuit - Ronde 3

Met die Taiga erbij heeft hij z'n record dus geëvenaard - toch? - en kan hij nu alleen nog maar afwachten of hij het record gaat breken of niet... of hij moet in het komend uur die tortel terug vinden :P.
Edwin Schuller

Folkert Jan

Citaat van: Edwin Schuller op december 31, 2014, 16:34:39 PM
Citaat van: Edwin Schuller op december 17, 2014, 12:36:59 PM
Dan staat hij op 362 met de volgende onzekerheden, en is hij slechts 2 goedkeuringen - of nieuwe soorten - verwijderd van een nieuw record:
Afrikaanse Woestijngrasmus - Verzamelronde
Witkruintapuit - Verzamelronde
Roze Pelikaan - Verzamelronde
Aziatische Roodborsttapuit - Verzamelronde
Turkestaanse Klauwier - 2x Ronde 1
Noordse Boszanger - Ronde 2
Oostelijke Blonde Tapuit - Ronde 3

Met die Taiga erbij heeft hij z'n record dus geëvenaard - toch? - en kan hij nu alleen nog maar afwachten of hij het record gaat breken of niet... of hij moet in het komend uur die tortel terug vinden :P.

Is alles van vorig jaar al aanvaard dan? Ik denk even aan veldriet, ruigpootuil etc
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Edwin Schuller

Zie ook onderaan http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=974: record is inderdaad geevenaard en nu is het afwachten tot er iets wordt goed gekeurd.
Edwin Schuller

MarcelHaas

Citaat van: Edwin Schuller op januari 01, 2015, 11:32:27 AM
Zie ook onderaan http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=974: record is inderdaad geevenaard en nu is het afwachten tot er iets wordt goed gekeurd.


Ik heb net de Noordse Boszanger aanvaard, dus: gefeliciteerd Pieter!  ;)

August

August van Rijn

Edwin Schuller

Citaat van: Edwin Schuller op januari 01, 2015, 11:32:27 AM
Zie ook onderaan http://www.dutchbirding.nl/news.php?id=974: record is inderdaad geevenaard en nu is het afwachten tot er iets wordt goed gekeurd.

Ik had niet verwacht dat het zo snel na mijn vorige post zou gebeuren, maar: gefeliciteerd! En nu afwachten.... de 360 is dichtbij!
Edwin Schuller

Timo Roeke

Gefeliciteerd kerel! Knap gedaan (opnieuw).
Volgend jaar even rusten? :)

renesmid

Ook enige felicitaties voor de Belastingbetaler die in het afgelopen jaar het wederom mogelijk heeft gemaakt dat er minimaal een evenaring van het vorige record is gevestigd.  :duim:
René Smid

Wouter Puyk

@ Smid, als u met deze opmerking doelt op de arbeidssituatie van Pieter dan is dat ongepast want hij "eet" onvrijwillig mee uit de ruif van de overheid.

Edwin Schuller

Citaat van: renesmid op januari 04, 2015, 17:49:53 PM
Ook enige felicitaties voor de Belastingbetaler die in het afgelopen jaar het wederom mogelijk heeft gemaakt dat er minimaal een evenaring van het vorige record is gevestigd.  :duim:

Lijkt me inderdaad niet erg gepast, maar afgezien daarvan: wie zegt dat hier belastinggeld in zit?
Edwin Schuller

BramtK

Citaat van: Edwin Schuller op januari 05, 2015, 08:42:51 AM
Citaat van: renesmid op januari 04, 2015, 17:49:53 PM
Ook enige felicitaties voor de Belastingbetaler die in het afgelopen jaar het wederom mogelijk heeft gemaakt dat er minimaal een evenaring van het vorige record is gevestigd.  :duim:

Lijkt me inderdaad niet erg gepast, maar afgezien daarvan: wie zegt dat hier belastinggeld in zit?

Het onderhoud van wegen en dijken, groenplantsoen en natuurgebied via welke Pieter al die soorten heeft kunnen zien. Natuurlijk zit daar belastinggeld in. Gefeliciteerd allen, op het nieuwe belastingjaar! :blink:
Groeten,

Bram ter Keurs

jeroenroelofsen

Citaat van: renesmid op januari 04, 2015, 17:49:53 PM
Ook enige felicitaties voor de Belastingbetaler die in het afgelopen jaar het wederom mogelijk heeft gemaakt dat er minimaal een evenaring van het vorige record is gevestigd.  :duim:
:huh: :huh: :huh:

We hebben nu al het dieptepunt van het jaar bereikt op het forum, vanaf nu kan het alleen maar beter  :duim:
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)