Recordpoging jaarlijst (editie 2014) (huidige recordhouder is Pieter Doorn)

Gestart door August, september 02, 2013, 10:14:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

August

Citaat van: Jan van der Laan op november 09, 2014, 18:56:11 PM
Nog twee soorten te gaan voor Pieter: de Witkoptapuit en de Roze Pelikaan zullen het niet halen qua status schat ik in en de Aziatische Roodborsttapuit en de Turkestaanse Klauwier niet qua determinatie. Tel daarbij de een extra Baardgrasmus-taxon en een Braamsluiper taxon en hij staat op 355. Nog twee. Ik gok Woestijntapuit en Taigarietgans. En met een extra klapper die wel weer zal komen, komt hij op 358.
Denk dat dit niet klopt jan ;)
August van Rijn


August

Citaat van: August op oktober 24, 2014, 09:42:17 AM
Citaat van: Edwin Schuller op oktober 24, 2014, 09:20:21 AM
Citaat van: August op oktober 24, 2014, 00:51:42 AM
Pieter heeft op papier zijn record geevenaard 356 soorten  :duim:  alles hangt nu af van het CDNA.

Met nog een ruime twee maanden te gaan denk ik niet dat hij het geheel op het CDNA hoeft aan te laten komen :)
Voor de volgende soorten zou hij dus een back up moeten hebben.
Ross' Gans ronde 1 bij CDNA
Oostelijke Blonde Tapuit nu in tweede Ronde
Witkruintapuit verzamelronde
Turkestaanse Klauwier nog niet in Roulatie
Noordse Boszanger Ronde 2
Roze Pelikaan verzamelronde
haal deze 6 eraf
August van Rijn

August

De aziaat volgens jouw ook dus 7 eraf. Maakt het nu dus zeker 352 toch?
August van Rijn

August

Citaat van: August op november 09, 2014, 19:44:24 PM
De aziaat volgens jouw ook dus 7 eraf. Maakt het nu dus zeker 352 toch?
Hierbij zitten ook de Baardgrasmus en Braamsluiper
August van Rijn

Jan van der Laan

#755
Ik schatte Noordse Boszanger, OBlonde Tapuit en Ross' Gans als goed in. Waarom? Er is niets vreemds aan t.o.v eerdere gevallen van deze betreffende soorten en gevallen daarvan. Ik heb ook niets gehoord in het roddelcircuit dat een van deze gevallen zou sneuvelen. Dus even een optimistische blik: 357 - (Pelikaan, Witkoptapuit, Turkestaanse Kl, Aziatische Robotap) + (Westelijke Baardgrasmus en Siberische Braamsluipert) = 355.  :rolleye:
Dus nog twee soorten. Ik ga uit van de lijst zoals ik die vind op waarneming.nl. Die van DB loopt vbw Pieter altijd een paar dagen tot weken achter.
Ik denk weer een nieuw jaarrecord...

August

Citaat van: Jan van der Laan op november 09, 2014, 19:51:29 PM
Ik schatte Noordse Boszanger, OBlonde Tapuit en Ross' Gans als goed in. Waarom? Er is niets vreemds aan t.o.v eerdere gevallen van deze betreffende soorten en gevallen daarvan. Ik heb ook niets gehoord in het roddelcircuit dat een van deze gevallen zou sneuvelen. Dus even een optimistische blik: 357 - (Pelikaan, Witkoptapuit, Turkestaanse Kl, Aziatische Robotap) + (Westelijke Baardgrasmus en Siberische Braamsluipert) = 355.  :rolleye:
Dus nog twee soorten.
Ik denk weer een nieuw jaarrecord...
Ok ben ik met je eens denk ook dat ze het halen, maar blijven twijfelgevallen toch ze zitten niet voor niets in de tweede ronde! Tevens vraag ik me af zijn er goede foto,s van die Ross omtrend de poten ( omgekeerde bewijs last toch bij deze soort?) edit: even gekeken zitten goede foto bij van ongeringde poten . Deze lijkt me inderdaad geen probleem tov eerdere gevallen
August van Rijn

August

Citaat van: Jan van der Laan op november 09, 2014, 19:51:29 PM
Ik schatte Noordse Boszanger, OBlonde Tapuit en Ross' Gans als goed in. Waarom? Er is niets vreemds aan t.o.v eerdere gevallen van deze betreffende soorten en gevallen daarvan. Ik heb ook niets gehoord in het roddelcircuit dat een van deze gevallen zou sneuvelen. Dus even een optimistische blik: 357 - (Pelikaan, Witkoptapuit, Turkestaanse Kl, Aziatische Robotap) + (Westelijke Baardgrasmus en Siberische Braamsluipert) = 355.  :rolleye:
Dus nog twee soorten. Ik ga uit van de lijst zoals ik die vind op waarneming.nl. Die van DB loopt vbw Pieter altijd een paar dagen tot weken achter.
Ik denk weer een nieuw jaarrecord...
Pieter houd die lijst nu goed bij trouwens
August van Rijn

Gert Veurink

ik denk dat de peli het haalt... tenzij hij alsnog sneeft en er een stukje metaal in blijkt te zitten. Anders kunnen eerdere peli's in de revisie.
Ik ben zelfs niet verbaasd als de witkruintapuit t haalt
groet!
Gert Veurink



M. Hoogteijling

Izabelklauwier spec van 11-10-14 is nu als Daurische Klauwier in de verzamelronde beland.
Met vriendelijke groet
Marijn Hoogteijling

August

Citaat van: M. Hoogteijling op november 10, 2014, 07:55:21 AM
Izabelklauwier spec van 11-10-14 is nu als Daurische Klauwier in de verzamelronde beland.
ja maar word ook nog als Turk ingediend ;)
August van Rijn

Justin Jansen

Citaat van: August op november 10, 2014, 08:52:38 AM
Citaat van: M. Hoogteijling op november 10, 2014, 07:55:21 AM
Izabelklauwier spec van 11-10-14 is nu als Daurische Klauwier in de verzamelronde beland.
ja maar word ook nog als Turk ingediend ;)
Waarom dan?
M.v.g., Justin Jansen


August

Citaat van: Justin Jansen op november 10, 2014, 09:57:04 AM
Citaat van: August op november 10, 2014, 08:52:38 AM
Citaat van: M. Hoogteijling op november 10, 2014, 07:55:21 AM
Izabelklauwier spec van 11-10-14 is nu als Daurische Klauwier in de verzamelronde beland.
ja maar word ook nog als Turk ingediend ;)
Waarom dan?
Omdat het een Turk  natuurlijk ;)  . Maar belangrijkste is dat de ontdekker deze als Turk gaat invoeren heb ik begrepen.
August van Rijn

Justin Jansen

Citaat van: August op november 10, 2014, 10:07:43 AM
Citaat van: Justin Jansen op november 10, 2014, 09:57:04 AM
Citaat van: August op november 10, 2014, 08:52:38 AM
Citaat van: M. Hoogteijling op november 10, 2014, 07:55:21 AM
Izabelklauwier spec van 11-10-14 is nu als Daurische Klauwier in de verzamelronde beland.
ja maar word ook nog als Turk ingediend ;)
Waarom dan?
Omdat het een Turk is maar waarom zou je het niet doen?
Waarom is het een Turkestaanse Klauwier?
M.v.g., Justin Jansen


August

Citaat van: Justin Jansen op november 10, 2014, 10:35:53 AM
Citaat van: August op november 10, 2014, 10:07:43 AM
Citaat van: Justin Jansen op november 10, 2014, 09:57:04 AM
Citaat van: August op november 10, 2014, 08:52:38 AM
Citaat van: M. Hoogteijling op november 10, 2014, 07:55:21 AM
Izabelklauwier spec van 11-10-14 is nu als Daurische Klauwier in de verzamelronde beland.
ja maar word ook nog als Turk ingediend ;)
Waarom dan?
Omdat het een Turk is maar waarom zou je het niet doen?
Waarom is het een Turkestaanse Klauwier?
Ja dag Justin deze discussie is al geweest heb jouw zelfs gevraagd om tekst en uitleg. Raar dit antwoord van je weet niet wat je hiermee wilt bereiken
August van Rijn

Vincent Hart

In Arends (inmiddels uitgebreide) toelichting van zijn determinatie als Daurische, staan in elk geval wat onjuistheden m.b.t. kleur boven- en onderdelen en kleur schubbing: http://waarneming.nl/waarneming/view/89104904
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Justin Jansen

Die goede uitleg - dat de vogel een Daurische Klauwier is - is gisteren ingediend bij de CDNA. Ik heb dit stuk zelf niet gezien, en weet niet meer dan dit, en heb dus ook geen mening over de determinatie.
M.v.g., Justin Jansen




jeroenroelofsen

Vast een hele domme vraag;
Ik zie vrij duidelijk op de foto van Pieter een ring om de rechter poot, is dat een gevolg van de vangst van gisteren?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Pim

met vriendelijke groet,

Pim Julsing

natuurverslaving.nl

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

August

August van Rijn

August

Denk nu wel dat Pieter zijn Record binnen heeft ;) . Nu met die tweede Turk erbij moet het wel lukken denk ik! van 360 die hij er nu heeft blijven er denk ik 357 over ;)
August van Rijn

frankmeer

Frank van der Meer

August

August van Rijn

Edwin Schuller

#776
Citaat van: August op november 19, 2014, 20:04:34 PM
Denk nu wel dat Pieter zijn Record binnen heeft ;) . Nu met die tweede Turk erbij moet het wel lukken denk ik! van 360 die hij er nu heeft blijven er denk ik 357 over ;)

Met een Kleine Topper en een Woestijngrasmus erbij moet 't toch een keer gaan lukken? En dan hebben we het nog niet eens over December gehad....
Edwin Schuller

Jacob Molenaar

Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

frankmeer

Om dit jaar een Raddes te hebben moest je op een eiland zitten en dat was Pieter helaas niet, hij heeft deze vogel dus niet.
Frank van der Meer

Max Berlijn

Volgens mij nog een Taigarietgans en de buit is zeker binnen (los van de 5 of zo reserve gevallen). Tot op heden heb ik geen goede gevallen kunnen vinden op het net maar wie weet, we hebben nog een dikke twee weken.
Max Berlijn
Oud archivaris CDNA zie: https://observation.org/user/lifelist/10891 voor mijn belangrijke waarnemingen buiten NL + https://www.instagram.com/maxberlijn/ voor my Holarctic photo's.