Recordpoging jaarlijst (editie 2014) (huidige recordhouder is Pieter Doorn)

Gestart door August, september 02, 2013, 10:14:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ben Gaxiola

#720
Gisteren is het wereldrecord Big Day gebroken in Peru. Het staat nu op 354 soorten ( www.lsubigday.org ). Ben benieuwd hoever je daar komt als je met de toewijding van Pieter of Alwin het een jaar volhoudt...
Ben Gaxiola

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

August

Citaat van: theomuusse op oktober 16, 2014, 00:39:36 AM
Dat is precies wat ik bedoel.
Zie je, als one of the very few lucky ones, een Kuhls in NL, krijg je dit...
Slachtoffer van het split-geweld, vooral bij zeevogels.
Hoeveel Scopoli's zijn er daadwerkelijk gezien in NW Europa om zeetrekkers dit aan te doen...

Theo
Met je eens maar door dat split geweld krijg meestal soorten erbij recent nog een Baardgrasmus en een Braamsluiper ;D
August van Rijn

HPM

Citaat van: hiskodevries op oktober 17, 2014, 09:45:58 AM

zijn daar natuurlijk wel andere afstanden

Maar je hoeft waarschijnlijk een veel kleinere afstand af te leggen dan in Nederland om meer soorten te vinden dan in Nederland.
Herman van der Meer

temmie

Citaat van: hiskodevries op oktober 17, 2014, 09:45:58 AM
zijn daar natuurlijk wel andere afstanden


Nederland van Groningen tot Zeeland is ongeveer gelijk (±430km) als Pomacochas tot Huallaga (±430 km), dus neen, het zijn dezelfde afstanden.
Groeten, L13v3n D3 T3mm3rm@n
Mijn laatste (vogel)reis

OlivierO

Citaat van: temmie op oktober 17, 2014, 11:01:10 AM
Citaat van: hiskodevries op oktober 17, 2014, 09:45:58 AM
zijn daar natuurlijk wel andere afstanden


Nederland van Groningen tot Zeeland is ongeveer gelijk (±430km) als Pomacochas tot Huallaga (±430 km), dus neen, het zijn dezelfde afstanden.

Dus, omdat het land gebied ongeveer gelijk is qua grootte, betekent dat ook dat de verspreiding qua verschillende soorten vogels gelijk is? Vreemde redenering.

EDII: land naar gebied gewijzigd.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

HPM

Citaat van: OlivierO op oktober 17, 2014, 11:52:03 AM
Citaat van: temmie op oktober 17, 2014, 11:01:10 AM
Citaat van: hiskodevries op oktober 17, 2014, 09:45:58 AM
zijn daar natuurlijk wel andere afstanden


Nederland van Groningen tot Zeeland is ongeveer gelijk (±430km) als Pomacochas tot Huallaga (±430 km), dus neen, het zijn dezelfde afstanden.

Dus, omdat het land ongeveer gelijk is qua grootte, betekent dat ook dat de verspreiding qua verschillende soorten vogels gelijk is? Vreemde redenering.

Nederland en Peru zijn bij lange na niet even groot. Nederland is ongeveer 300 km lang, Peru meer dan 2000.
Herman van der Meer

Jan van der Laan

Lieven bedoelt het gebied waar de Big Day werd gehouden (denk ik)

OlivierO

Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Jan van der Laan




Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

theomuusse

Vanaf morgen kans op zeevogels waaronder neem ik aan.... vaaltje.

Theo


August

Citaat van: theomuusse op oktober 21, 2014, 00:13:39 AM
Vanaf morgen kans op zeevogels waaronder neem ik aan.... vaaltje.

Theo
Gisteren Vaaltje en Noordse Pijl niet gelukt wel veel ander leuk spul maar vandaag Noordse Pijl binnen :right:
August van Rijn


August

Pieter heeft op papier zijn record geevenaard 356 soorten  :duim:  alles hangt nu af van het CDNA.

August van Rijn

Edwin Schuller

Citaat van: August op oktober 24, 2014, 00:51:42 AM
Pieter heeft op papier zijn record geevenaard 356 soorten  :duim:  alles hangt nu af van het CDNA.

Met nog een ruime twee maanden te gaan denk ik niet dat hij het geheel op het CDNA hoeft aan te laten komen :)
Edwin Schuller

August

Citaat van: Edwin Schuller op oktober 24, 2014, 09:20:21 AM
Citaat van: August op oktober 24, 2014, 00:51:42 AM
Pieter heeft op papier zijn record geevenaard 356 soorten  :duim:  alles hangt nu af van het CDNA.

Met nog een ruime twee maanden te gaan denk ik niet dat hij het geheel op het CDNA hoeft aan te laten komen :)
Voor de volgende soorten zou hij dus een back up moeten hebben.
Ross' Gans ronde 1 bij CDNA
Oostelijke Blonde Tapuit nu in tweede Ronde
Witkruintapuit verzamelronde
Turkestaanse Klauwier nog niet in Roulatie
Noordse Boszanger Ronde 2
Roze Pelikaan verzamelronde
August van Rijn


Jan van der Laan

Pikant detail: op 25 oktober vorig jaar zag hij Vale Gierzwaluw op Vlieland en dat was toen het moment dat hij het record pakte. Nu een jaar en een dag later staat hij op 357 en heeft nog twee maanden te gaan om die 6 soorten veilig te stellen. Maar alleen Taigarietgans is relatief makkelijk, maar het kan zomaar een winter worden dat ze niet verschijnen.

Ben Wielstra

Waarom zou zo'n Ross' Gans een probleem zijn, die worden toch altijd zonder al te veel vragen geaccepteerd?

Edwin Schuller

#743
De volgende?
Edwin Schuller

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)


jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Jan van der Laan

En zowel Pieter als Alwin hebben de Vale Gierzwaluw van Heerhugowaard gezien. Een hele goeie!

August

In mijn opinie staat pieter nu zeker op 353 en  6 op onzeker mischien 7 onzeker als je de Balkan Bergfluiter mee zou tellen. Dus nog 4 zekere om record te breken.
August van Rijn

Jan van der Laan

Nog twee soorten te gaan voor Pieter: de Witkoptapuit en de Roze Pelikaan zullen het niet halen qua status schat ik in en de Aziatische Roodborsttapuit en de Turkestaanse Klauwier niet qua determinatie. Tel daarbij de een extra Baardgrasmus-taxon en een Braamsluiper taxon en hij staat op 355. Nog twee. Ik gok Woestijntapuit en Taigarietgans. En met een extra klapper die wel weer zal komen, komt hij op 358.