Recordpoging jaarlijst (editie 2014) (huidige recordhouder is Pieter Doorn)

Gestart door August, september 02, 2013, 10:14:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

nick

Citaat van: dupont op oktober 16, 2013, 08:53:26 AM
Citaat van: Vincent Hart op oktober 15, 2013, 15:27:37 PM
Citaat van: Folkert Jan op oktober 15, 2013, 15:19:53 PM
Citaat van: Vincent Hart op oktober 15, 2013, 15:03:23 PM
Begreep gisteren van Pieter dat hij er nog zes moest voor het record. Na Blauwstaart is dat vijf, mocht bergfluiter als Bergfluiter/Balkan aanvaard worden, vier ...


Dus verzamelsoorten tellen mee?
Volgens mij niet. Ik bedoelde "mocht de bergfluiter als Bergfluiter OF als Balkanbergfluiter aanvaard worden".




Er wordt één ding vergeten: wordt de Bergfluiter (of het nu Westelijke, Balkan of spec is) aanvaard voor de datum maandag 14-10? Ik vraag het mij af... Er is niemand die de vogel 5 seconden goed vrij in beeld heeft gezien laat staan onomstotelijk bewijs (foto!) heeft dat de vogel maandag aanwezig was. Voor een jaarrecord lijkt mij dat een vereiste.


dit geldt overigens ook voor de zondag-meldingen, toch?



Met vriendelijke groet,
Nick van der Ham

ronald nuiver

Op de DB lijst staat Pieter nu op 334 hierin missen nog Oosterse Tortel; Kleine Vliegenvanger; Pallas Boszanger en Blauwstaart.
Niet meegenomen zijn Bergfluiter en Kaapverdische Mus
Nog te doen Kleine Alk; Rosse franjepoot en Grote Kruisbek

August

#152
Ik denk dat hij op ongeveer 344 moet uitkomen om het record zeker te breken, rekening houdend met aanvaarding door het CDNA .
August van Rijn

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Harm058

444? dan moet Pieter nog ff flink aan de bak!  :P
Groet!
Harm Dijkstra

Leeuwarden


andrestr

Citaat van: Harm058 op oktober 16, 2013, 17:49:27 PM
444? dan moet Pieter nog ff flink aan de bak!  :P
Niet alleen Pieter, de rest van vogelend Nederland ook want ze zullen eerst gevonden moeten worden. ;)
Met vriendelijke groet André.

August

#156
Citaat van: Harm058 op oktober 16, 2013, 17:49:27 PM
444? dan moet Pieter nog ff flink aan de bak!  :P
Heeft nog wel misschien wat jokers De Rode Rotslijster van Den Helder en de Bergfluiter van Texel. Onzeker zijn dus Bronskopeend en Kleine Canadees. Dus 344 is zeker maar 342 zal waarschijnlijk genoeg zijn omdat de 341 van Alwin ook de Sten. Roodborsttapuit bevat en ik moet nog zien of deze word aanvaard.
August van Rijn

Vincent Hart

300-zoveel August, niet 400. Daar gingen onze gebbetjes ook over ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

August

Citaat van: Vincent Hart op oktober 16, 2013, 18:58:59 PM
300-zoveel August, niet 400. Daar gingen onze gebbetjes ook over ...
oeps dom  :rolleye: 344 dus
August van Rijn

Folkert Jan

Citaat van: August op oktober 16, 2013, 18:54:47 PM
Citaat van: Harm058 op oktober 16, 2013, 17:49:27 PM
444? dan moet Pieter nog ff flink aan de bak!  :P
Heeft nog wel misschien wat jokers De Rode Rotslijster van Den Helder en de Bergfluiter van Texel. Onzeker zijn dus Bronskopeend en Kleine Canadees. Dus 344 is zeker maar 342 zal waarschijnlijk genoeg zijn omdat de 341 van Alwin ook de Sten. Roodborsttapuit bevat en ik moet nog zien of deze word aanvaard.


Alwin heeft toch ook nog zo'n "oosterse" gele kwikstaart en oosterse zwarte roodstaart die wie weet ooit nog iets gaan opleveren
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

Jildert

Toch bijzonder met welke dilemma's een 'jaarlijster' te kampen heeft/kan hebben (zie foto van Pieter op FB):

Grote Kruisbek (Texel, Vlieland en Ameland)
Roodkeelpieper en Rosse Franjepoot (Vlieland)
Siberische Boompieper (Ameland)
Vale Braamsluiper (Terschelling)

(Overigens zijn niet alle wrn zeker!)


Steven Wytema

Oosterse gele kwik, - zwarte roodstaart en vale braamsluiper hebben voorlopig niet echt splitkansen.
Pieter heeft vandaag Grote Kruisbek binnen (als die aanvaard wordt).
Spannend wat er komende dagen te twitchen valt op de eilanden
Steven Wytema


Folkert Jan

Die gele kwik is toch gewoon een soort? Ik dacht dat er alleen nog niet voldoende kennis is om deze zonder dna te aanvaarden?
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

August

http://waarneming.nl/waarneming/view/79807861
Misschien de kans om ook de Roodkeelpieper nog binnen te halen
August van Rijn

jameslidster

ik hoor via via dat hij hem net gezien heeft  :duim:
James

August

Citaat van: August op oktober 20, 2013, 11:14:22 AM
http://waarneming.nl/waarneming/view/79807861
Misschien de kans om ook de Roodkeelpieper nog binnen te halen
Krijg net van hem te horen dat deze binnen is ,440 dus en nog 2 en half maand te gaan  :duim:
August van Rijn

Oscar Balm

Oscar Balm

Lijstje van bezochte landen: https://waarneming.nl/users/21807

August

#167
Citaat van: gerdwichers8 op oktober 20, 2013, 12:45:16 PM
Citaat van: August op oktober 16, 2013, 18:54:47 PM
Onzeker zijn dus Bronskopeend en Kleine Canadees.


De Canadees is bewijs dat CDNA-acceptatie niet hetzelfde is als zekerheid.


De Hutchins' (Branta hutchinsii h.) van Limburg moet (nog?) van de lijst af omdat die onjuist is als zodanig.
Een wilde Taverners (herkomst = oorspronkelijk) is veel aannemelijker.
De Taverners van dit jaar kan mogelijk rekenen op jaren in de wacht. Het geval staat niet los van de Finse commissie.
Het zou een nieuw taxon voor de WP betekenen.
zijn jouw bevindingen trouwens bekend bij het CDNA? Met andere woorden alles wat jij gepost hebt  http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=218384.msg1387930#msg1387930 hier?
August van Rijn

hendrik.h

Nog een paar en ,Dan kunnen ze bijna op vakantie ;D
gr hendrik.

August

Citaat van: Oscar Balm op oktober 20, 2013, 12:24:26 PM
Citaat van: August op oktober 20, 2013, 11:32:41 AM
440 dus en nog 2 en half maand te gaan  :duim:

340 dus.  :P
Wat heb ik nu steeds met die 400 ipv 300 echt raar van me  :rolleye:
August van Rijn

Vincent Hart

Op dit forum roepen dat een bepaald geval ten onrechte door de CDNA aanvaard is lijkt me weinig functioneel Gerd. Maak dan een helder verhaal van jouw bevindingen en stuur het op.
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

jvdlaan

Gerd, als je over Canadese ganzen wilt praten, of over het functioneren van de CDNA, open dan een topic. Laten we dit topic zoveel mogelijk houden in de trant van "Wat hebben Pieter en Maartje nu weer gezien?" of "wat kunnen ze nog zien dit jaar"?

gerdwichers8


August

Citaat van: jvdlaan op oktober 20, 2013, 23:00:02 PM
Gerd, als je over Canadese ganzen wilt praten, of over het functioneren van de CDNA, open dan een topic. Laten we dit topic zoveel mogelijk houden in de trant van "Wat hebben Pieter en Maartje nu weer gezien?" of "wat kunnen ze nog zien dit jaar"?
En Jan wat kunnen ze nog zien? ;)  Rosse Franjepoot, Kleine Alk zeker  maar wat is nog mogelijk ? Ik gok dat hij minimaal op 344  ;)  nodig heeft! Ps ben ook benieuwd of 350 mogelijk is.
August van Rijn

Guus Peterse

Ze hebben natuurlijk nog ruim twee maanden. Kunnen nog best een paar zeldzaamheden opduiken.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

August

Pieter is vandaag ook 1 uitgelopen door de Roodkeelpieper op Maartje. Maartje had deze al maar mist op Pieter nu de Pallas Boszanger en de Sperwergrasmus . Pallas gaat Maartje nog lukken maar de Sperwergrasmus word al wat moeilijker denk ik! Kwam ze vandaag tegen bij de Daurische Klauwier ze is blij voor haar man maar had toch ook graag gelijk willen staan met Pieter.
August van Rijn

BramtK

Pallas gaat nog lukken, dat is erg optimistisch.
Groeten,

Bram ter Keurs

pwolf

Er staat in ieder geval nog één potentieel vuiltje in de lijsten van Maartje en Pieter. Op 7 april zagen zij een overvliegend Korhoen op de Sallandse Heuvelrug. Die uitgezette beesten zijn natuurlijk niet telbaar en vermoedelijk in vlucht lastig van de laatste "wilde" te onderscheiden?


Ik ga in ieder geval morgen mijn best weer doen voor Woestijntapuit en Grote Geelpoot.


groeten, Pim
Pim Wolf, Vlissingen

Certhia

Citaat van: pwolf op oktober 21, 2013, 00:32:20 AM
Er staat in ieder geval nog één potentieel vuiltje in de lijsten van Maartje en Pieter. Op 7 april zagen zij een overvliegend Korhoen op de Sallandse Heuvelrug. Die uitgezette beesten zijn natuurlijk niet telbaar en vermoedelijk in vlucht lastig van de laatste "wilde" te onderscheiden?


Ik ga in ieder geval morgen mijn best weer doen voor Woestijntapuit en Grote Geelpoot.


groeten, Pim

zijn ze te onderscheiden? Als in, hangen er wingtags of duidelijke ringen aan?
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

jvdlaan

Citaat van: pwolf op oktober 21, 2013, 00:32:20 AM
Er staat in ieder geval nog één potentieel vuiltje in de lijsten van Maartje en Pieter. Op 7 april zagen zij een overvliegend Korhoen op de Sallandse Heuvelrug. Die uitgezette beesten zijn natuurlijk niet telbaar en vermoedelijk in vlucht lastig van de laatste "wilde" te onderscheiden?


Ik ga in ieder geval morgen mijn best weer doen voor Woestijntapuit en Grote Geelpoot.


groeten, Pim

Succes en vergeet de Zwarte Eend niet!