Recordpoging jaarlijst (editie 2014) (huidige recordhouder is Pieter Doorn)

Gestart door August, september 02, 2013, 10:14:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

August

Citaat van: ronald nuiver op oktober 11, 2013, 09:15:31 AM
En dan begint de DB week nog maar net
En een extra Struikrietzanger als back-up zal vast wel 1 aanvaard worden
August van Rijn

Yeronimo

Citaat van: Edwin Schuller op oktober 11, 2013, 09:13:51 AM
Citaat van: dupont op oktober 10, 2013, 14:56:14 PM
Vandaag kans op: Klevlie op Texel en Sibopi op Schier. Ben benieuwd. Succes Pieter & Maartje!

+ 1 -> http://waarneming.nl/waarneming/view/79651161

Nog 7 soorten dus, als de berekening klopt. Wordt spannend!
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

JohanvantBosch

Ik zag dat Eric Menkveld gisteren ook een Roodkeelpieper ter plaatse meldde op het eiland. Geen idee joe ter plaatse dat echt was. Maar misschien biedt dat nog perspectieven?

jvdlaan

7 soorten moet te doen zijn. Makkelijk/redelijk zijn Rosse Franjepoot, Kleine Alk, Papegaaiduiker en Pallas's Boszanger.
Dan moeten er drie nog met nodig geluk te doen zijn. Eén klapper voor dit najaar (ik gok op Bruine Klauwier de komende dagen), Woestijntapuit (niet zo zeldzaam en indien aanwezig, worden ze ook gevonden) en Grote Kruisbek (ze zijn onderweg).

JohanvantBosch

Citaat van: jvdlaan op oktober 11, 2013, 10:14:33 AM
7 soorten moet te doen zijn. Makkelijk/redelijk zijn Rosse Franjepoot, Kleine Alk, Papegaaiduiker en Pallas's Boszanger.
Dan moeten er drie nog met nodig geluk te doen zijn. Eén klapper voor dit najaar (ik gok op Bruine Klauwier de komende dagen), Woestijntapuit (niet zo zeldzaam en indien aanwezig, worden ze ook gevonden) en Grote Kruisbek (ze zijn onderweg).

Ik gok dat Siberische boompieper ook moet kunnen lukken. Er zijn er weer behoorlijk wat in noordwest Europa dit jaar, heb ik het idee.

jvdlaan

Ik denk dat de vraag niet meer is òf hij het jaarrecord gaat verbeteren, maar wat het aantal is van het jaarrecord op 31-12-2013.

Vincent Hart

Kleine vlieg is alweer +1. Komt ie nog goed weg met het niet twitchen van jullie Vliese MiGo-vogel, Jan  ;)
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

hendrik.h

Hoe werkt zoiets,moet iedere waarneming door meerdere mensen worden gezien? of wordt zoiets zomaar aangenomen ?
gr hendrik.

Vincent Hart

Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers

Guus Peterse

Ik denk wel dat een eventueel record serieuzer wordt genomen als in elk geval de cruciale soorten door meerder mensen zijn bevestigd en er bijvoorbeeld geen alleen (in dubbel opzicht) gehoorde overvliegende roodkeelpiepers, dwerggorzen, ortolanen en wat dies meer zij, tussen zitten. Ik geloof dat Pieters lijst wat dat betreft de toets der kritiek wel doorstaat.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

Jaap Denee

Citaat van: guusp op oktober 11, 2013, 12:51:45 PM
Ik denk wel dat een eventueel record serieuzer wordt genomen als in elk geval de cruciale soorten door meerder mensen zijn bevestigd en er bijvoorbeeld geen alleen (in dubbel opzicht) gehoorde overvliegende roodkeelpiepers, dwerggorzen, ortolanen en wat dies meer zij, tussen zitten. Ik geloof dat Pieters lijst wat dat betreft de toets der kritiek wel doorstaat.


Exact. Er is geen enkele reden om te twijfelen aan de integriteit van Pieter en Maartje. De Dwerggors als 'flyby' op de Vulkaan bijvoorbeeld werd nog even overgedaan bij Lage Weg/Ouderkerk om elke vorm van discussie over de jaarlijst in de kiem te smoren.
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

Bastiaan van de Wetering

Of een Oosterse tortel ssp meena +1
M.v.g. Bastiaan van de Wetering

Levenslijst
Vogels: 293
Nachtvlinder 340
Dagvlinders: 43
Libellen: 52

Jaap Denee

Meena is zojuist door Pieter gezien!
Jaap Denee

www.pbase.com/jaapdenee

JohanvantBosch

En nu de sibopie terugvinden... die is vast niet weg ;-)

Folkert Jan

Het wordt pieter en maartje er zo niet makkelijker op gemaakt!
Sibopi mogelijk nog op schier, grote kruisbek op texel en blauwstaart bij stellendam
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

jvdlaan

Citaat van: Folkert Jan op oktober 12, 2013, 15:04:19 PM
Het wordt pieter en maartje er zo niet makkelijker op gemaakt!
Sibopi mogelijk nog op schier, grote kruisbek op texel en blauwstaart bij stellendam
Ik zou naar Stellendam rijden en morgen weer lekker naar Texel.

thomas u

Citaat van: jvdlaan op oktober 12, 2013, 15:11:08 PM
Citaat van: Folkert Jan op oktober 12, 2013, 15:04:19 PM
Het wordt pieter en maartje er zo niet makkelijker op gemaakt!
Sibopi mogelijk nog op schier, grote kruisbek op texel en blauwstaart bij stellendam
Ik zou naar Stellendam rijden en morgen weer lekker naar Texel.

"even naar stellendam"

Folkert Jan

Citaat van: jvdlaan op oktober 12, 2013, 15:11:08 PM
Citaat van: Folkert Jan op oktober 12, 2013, 15:04:19 PM
Het wordt pieter en maartje er zo niet makkelijker op gemaakt!
Sibopi mogelijk nog op schier, grote kruisbek op texel en blauwstaart bij stellendam
Ik zou naar Stellendam rijden en morgen weer lekker naar Texel.

Idd blauwstaart heeft prioriteit.
Sibopi is niet meer gemeld en komt er vast nog wel 1 van en met zon Grote kruisbekken influx moet het ook vast goedkomen.

Stel je voor dat alwin zon najaar had gehad...
Er blijft nog hoop voor de mensen die het willen proberen nadat de kuifleeuwerik, korhoen, huiskraai en buffelkopeend niet meer tot het standaard lijstje behoren.
"Birding is something we do for enjoyment; so if you enjoy it, you're a good birder. If you enjoy it a lot, you're a great birder." Kenn Kaufman

gr, Folkert Jan Hoogstra

Landelijke Big Day 2016 (Record - 201 soorten)
TOH big day 2014
TOH big day 2013

thomas u

Ze kunnen ook nog de bergfluiter

Gert Ottens

Citaat van: thomas u op oktober 12, 2013, 17:30:13 PM
Ze kunnen ook nog de bergfluiter


Dat gaat vandaag niet meer lukken, ben ik bang...

jvdlaan

Morgen weer een dag. Het lijkt wel zo'n najaar dat alles nog een dagje of wat extra blijft zitten.

JohanvantBosch

Heeft Pieter vanmorgen nu de Blauwstaart gedaan?


En Roodkeelpieper blijkbaar tp op Renvogelveld Texel, dus toch nog een mogelijkheid om die op te halen vandaag....


http://waarneming.nl/waarneming/view/79720226
http://www.dutchbirdalerts.nl/report.action?id=62280&page=1


GertJ

Citaat van: Edwin Schuller op oktober 15, 2013, 12:36:51 PM
Citaat van: thomas u op oktober 12, 2013, 17:30:13 PM
Ze kunnen ook nog de bergfluiter

-> http://waarneming.nl/waarneming/view/79719224
Even voor de duidelijkheid: Stel dat deze als Bergfluiter spec de boeken in gaat, dan heeft Pieter hier niks aan toch?
Groet Gert Jager

Certhia

Citaat van: GertJ op oktober 15, 2013, 13:17:35 PM
Citaat van: Edwin Schuller op oktober 15, 2013, 12:36:51 PM
Citaat van: thomas u op oktober 12, 2013, 17:30:13 PM
Ze kunnen ook nog de bergfluiter

-> http://waarneming.nl/waarneming/view/79719224
Even voor de duidelijkheid: Stel dat deze als Bergfluiter spec de boeken in gaat, dan heeft Pieter hier niks aan toch?

Als ie geen andere Bergfluiters in NL heeft dit jaar dan lijkt me dit gewoon + 1 maar ik ben niet bekend met de precieze regels.
Groet Marc van der Aa

"Feelings: Blobs of information evolved to manage extinct environments, now used to sell Presidents."

HJDT

Jemig de pemig, wat een knettergek najaar. Nu weer een Alpengierzwaluw ter plaatse bij Kamperhoek en een nieuwe (en naar de foto's te oordelen, zeer fraaie) Blauwstaart op Texel.
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

Gert Ottens

Citaat van: HJDT op oktober 15, 2013, 13:39:27 PM
Jemig de pemig, wat een knettergek najaar. Nu weer een Alpengierzwaluw ter plaatse bij Kamperhoek en een nieuwe (en naar de foto's te oordelen, zeer fraaie) Blauwstaart op Texel.
Nou, Kamperhoek... Eerder Hollandse Brug (andere kant van Flevoland). Maar inderdaad, en met dit weer zou dat beest zomaar eens een tijdje kunnen blijven hangen

Ben Gaxiola

Pieter heeft de Blauwstaart van Kwade Hoek. Ben inmiddels de tel kwijt, maar ik vrees dat Alwin volgend jaar weer aan de bak kan...  8)
Ben Gaxiola

Rene Janssen

En die van Texel voor het geval dat... of beter dubbel gezien telt beter (of zoiets?)
René Janssen

Vincent Hart

Begreep gisteren van Pieter dat hij er nog zes moest voor het record. Na Blauwstaart is dat vijf, mocht bergfluiter als Bergfluiter/Balkan aanvaard worden, vier ...
Groet, Vincent


Als je goed om je heen kijkt
zie je dat alles gekleurd is                    K. Schippers