Recordpoging jaarlijst (editie 2014) (huidige recordhouder is Pieter Doorn)

Gestart door August, september 02, 2013, 10:14:58 AM

Vorige topic - Volgende topic

August

Citaat van: JohanvantBosch op oktober 13, 2014, 18:05:44 PM
Citaat van: August op oktober 13, 2014, 15:46:36 PM
Citaat van: Edwin Schuller op oktober 13, 2014, 13:12:18 PM
Ennn Pieter staat inmiddels alweer op 348. Daar staan dan wel o.a. Roze Pelikaan, Witkruintapuit en Turk. Klauwier bij, maar 'missen' o.a. 1 soort Baardgrasmus en Vale Braamsluiper. Nog twee-en-een-halve maand te gaan... ik wil 't niet jinxen maar 't moet zo toch wel gaan lukken om zijn eigen record te gaan verbreken?
Word toch lastiger dan je denkt, even met Pieter vandaag zijn lijst doorgenomen. Hij staat nu op 350 vorig jaar stond hij op deze datum op 337. Wij hebben berekend dat 345 tot nu zeker zijn,  en 5 onzeker deze zijn Ross Gans, Roze Pelikaan en Witkruintapuit kans dat het CDNA deze als escape zien is aanwezig, 2 andere soorten kunnen wel eens als Spec de boeken in gaan dit zijn de Turkestaanse Klauwier en in minder mate misschien ook de Oostelijke Blonde Tapuit. Dus in het slechtse geval staat hij 8 voor tov van vorig jaar ipv 13. Vorig jaar heeft hij van de datum van vandaag tot aan 31 december nog 19 soorten bijgeschreven maar van deze 19 soorten heeft hij er al 12 op zijn huidige lijst staan. Het komt er op neer dat hij er nog 12 nodig heeft om zijn record te breken om zeker te zijn. Als hij er bv 7 bijschrijft moet hij hopen dat het CDNA mild is ;D


Noordse boszanger lijkt me ook nog een risicofactor. Niet vanwege de determinatie, maar omdat er geen foto's of geluidsopnames zijn.....
toch een foto http://waarneming.nl/waarneming/view/88025899 ;) 
August van Rijn

August

August van Rijn

August

Citaat van: August op oktober 13, 2014, 17:27:21 PM
Citaat van: Jan van der Laan op oktober 13, 2014, 16:53:57 PM
Ik heb op de DB-Alerts gekeken en zijn lijst (daar 344 soorten) vergeleken met Remco Hoflands Valse NL-Lijst en kwam tot de volgende soorten die evenuteel nog kunnen:

Taigarietgans, Noordse Pijlstormvogel, Vaal Stormvogeltje, Amerikaanse Goudplevier (had ik dit weekend op Texel verwacht), Grote Grijze Snip, Kleine Alk, Turkestaanse Klauwier (niet aangevinkt), Raddes Boszanger (het is nog oktober), Bruine Boszanger (kan tot half november), Graszanger (niet aangevinkt, ze zijn toch niet weg?), Roze Spreeuw (kan nog deze maand), Blauwstaart (gezien het voorkomen de afgelopen jaren), Aziatische Roodborsttapuit (makkelijk te vinden als er één komt), Izabeltapuit (niet aangevinkt), Bonte Tapuit (typische eind oktobersoort), Woestijntapuit (kan tot in november). Baardgrasmussen zijn niet bijgwerkt (die optie is nog niet aanwezig).
Zal vragen of hij de lijst op db alerts bijwerkt ;)
Hij heeft het gedaan :duim:
August van Rijn

Edwin Schuller

Wel een beetje verneukeratief dat in dat lijstje zowel Westelijke Baardgrasmus, Balkanbaardgrasmus als Westelijke/Balkanbaardgrasmus geteld worden.
Edwin Schuller

Jan van der Laan

Citaat van: Edwin Schuller op oktober 14, 2014, 08:31:20 AM
Wel een beetje verneukeratief dat in dat lijstje zowel Westelijke Baardgrasmus, Balkanbaardgrasmus als Westelijke/Balkanbaardgrasmus geteld worden.

Goede opmerking. Ik zal het aan de beheerders melden.

Jan

Ben Wielstra

De lijstjes vergelijk functie is erg handig maar klopt het dat je niet met de totale NL lijst kunt vergelijken op rarebirdalerts?

Jan van der Laan

Citaat van: Ben Wielstra op oktober 14, 2014, 10:18:49 AM
De lijstjes vergelijk functie is erg handig maar klopt het dat je niet met de totale NL lijst kunt vergelijken op rarebirdalerts?

Klopt Ben. Maar als je vergelijkt met de valse NL-Lijst van Remco (Hofland), dan kom je aardig in de buurt.



Joostv

Mocht t allemaal aanvaard worden dan kan t zeker. Had ie ook geen kuhls gezien? Dan is het al 351. En hij moet nog noordse pijl, taigarietgans, vaal stofje en kleine alk. Dan is het 355 en moet hij nog 2 soorten om zijn eigen record te breken. Twee uit het volgende lijstje aan mogelijke soorten moet toch kunnen en wieweet nog 1 of meer knallers:
-Aziatische robotap
-roze spreeuw
-Brubo
-woestijntapuit
-blauwstaart
-roodkeelnachtegaal(wens, vader en gedachte O0 )

August

Citaat van: Joostv op oktober 15, 2014, 12:46:28 PM
Mocht t allemaal aanvaard worden dan kan t zeker. Had ie ook geen kuhls gezien? Dan is het al 351. En hij moet nog noordse pijl, taigarietgans, vaal stofje en kleine alk. Dan is het 355 en moet hij nog 2 soorten om zijn eigen record te breken. Twee uit het volgende lijstje aan mogelijke soorten moet toch kunnen en wieweet nog 1 of meer knallers:
-Aziatische robotap
-roze spreeuw
-Brubo
-woestijntapuit
-blauwborst
-roodkeelnachtegaal(wens, vader en gedachte O0 )
kuhls Spec telt niet mee
August van Rijn

Justin Jansen

Citaat van: Joostv op oktober 15, 2014, 12:46:28 PM
Mocht t allemaal aanvaard worden dan kan t zeker. Had ie ook geen kuhls gezien? Dan is het al 351. En hij moet nog noordse pijl, taigarietgans, vaal stofje en kleine alk. Dan is het 355 en moet hij nog 2 soorten om zijn eigen record te breken. Twee uit het volgende lijstje aan mogelijke soorten moet toch kunnen en wieweet nog 1 of meer knallers:
-Aziatische robotap
-roze spreeuw
-Brubo
-woestijntapuit
-blauwborst
-roodkeelnachtegaal(wens, vader en gedachte O0 )
Blauwborst?
M.v.g., Justin Jansen


milvusmilvus

Citaat van: Justin Jansen op oktober 15, 2014, 13:00:38 PM
Citaat van: Joostv op oktober 15, 2014, 12:46:28 PM
Mocht t allemaal aanvaard worden dan kan t zeker. Had ie ook geen kuhls gezien? Dan is het al 351. En hij moet nog noordse pijl, taigarietgans, vaal stofje en kleine alk. Dan is het 355 en moet hij nog 2 soorten om zijn eigen record te breken. Twee uit het volgende lijstje aan mogelijke soorten moet toch kunnen en wieweet nog 1 of meer knallers:
-Aziatische robotap
-roze spreeuw
-Brubo
-woestijntapuit
-blauwborst
-roodkeelnachtegaal(wens, vader en gedachte O0 )
Blauwborst?

Zal wel Blauwstaart bedoelen
Groet, Edzard

Joostv

Staart ja. Leuk een iPad. Maakt er zowat anders van. Even aangepast.



migratorius

Je kunt je mail weer aanpassen:
Citaat van: Joostv op oktober 15, 2014, 12:46:28 PM
-Aziatische robotap
-roze spreeuw
-Brubo
-woestijntapuit
-blauwstaart
JanHein

theomuusse

Blijft triest....

Theo

Citaat van: August op oktober 15, 2014, 12:48:22 PM
Citaat van: Joostv op oktober 15, 2014, 12:46:28 PM
Mocht t allemaal aanvaard worden dan kan t zeker. Had ie ook geen kuhls gezien? Dan is het al 351. En hij moet nog noordse pijl, taigarietgans, vaal stofje en kleine alk. Dan is het 355 en moet hij nog 2 soorten om zijn eigen record te breken. Twee uit het volgende lijstje aan mogelijke soorten moet toch kunnen en wieweet nog 1 of meer knallers:
-Aziatische robotap
-roze spreeuw
-Brubo
-woestijntapuit
-blauwborst
-roodkeelnachtegaal(wens, vader en gedachte O0 )
kuhls Spec telt niet mee


Ben Wielstra

Waarom zou een kuhls sp. niet meetellen? Da's toch een perfecte verzamelsoort? Net als izabelklauwier sp.

August

August van Rijn

Bas vd Burg

groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

August

Citaat van: Bas vd Burg op oktober 15, 2014, 21:33:57 PM
Citaat van: August op oktober 15, 2014, 21:19:06 PM
Citaat van: Ben Wielstra op oktober 15, 2014, 21:12:17 PM
Waarom zou een kuhls sp. niet meetellen? Da's toch een perfecte verzamelsoort? Net als izabelklauwier sp.
http://www.dutchbirdalerts.nl/news.action?id=80

En dus? Beslissing van CSNA/CDNA/DBA???
Bas het is maar een spelletje  ;) . Voor Pieter blijft het een geweldige waarneming en ik persoonlijk zou behoorlijk wat vogels willen inruilen van mijn lijst om 1 Kuhls spec te zien. PS Ik denk dat Pieter best zijn Spec op zijn lijst wil zetten  ;D , weet alleen niet of er in het verleden de andere jaarlijsters dat ook gedaan hebben
August van Rijn

theomuusse

Dat is precies wat ik bedoel.
Zie je, als one of the very few lucky ones, een Kuhls in NL, krijg je dit...
Slachtoffer van het split-geweld, vooral bij zeevogels.
Hoeveel Scopoli's zijn er daadwerkelijk gezien in NW Europa om zeetrekkers dit aan te doen...

Theo


gwoldhek

Spelletje August ? Als ik me goed herinner schreef Pieter dat ie vorig jaar 70.000 km ! Gereden had

August

Citaat van: gwoldhek op oktober 16, 2014, 11:49:30 AM
Spelletje August ? Als ik me goed herinner schreef Pieter dat ie vorig jaar 70.000 km ! Gereden had
Ja het is veel maar blijft een spelletje ;)
August van Rijn

gwoldhek


ArjenDrost †


Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg


gwoldhek

'T is misschien dat ik me erover verbaas dat iemand 24/7 nu bijna twee jaar lang een spelletje aan het spelen is.
Geen oordeel, alleen verbazing