Hoofdmenu

zoekplaatjes

Gestart door Bram Rijksen, mei 26, 2007, 21:48:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

HJDT

Bram, met alleen dit plaatje zou ik er geen Gestreepte van maken. Heb je nog een foto ??
Heb je echt niks beters te doen?? Kijk dan eens op onze nieuwe site in aanbouw: www.feathertail.com

It is better to keep your mouth closed and let people think you are a fool than to open it and remove all doubt.

laatvlieger

#31
Die gestreepte zie ik ook niet. Ik vraag me wel echt af of dat beest rechtsboven geen breedbekstrandloper is? Hoewel die misschien te groot daarvoor is? (Ik ben steltloperheld)

EDIT: mooi woord steltloperheld...  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Jos Welbedacht

#32
Ik dacht het zo:

Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

BWoets

CiteerBram, met alleen dit plaatje zou ik er geen Gestreepte van maken. Heb je nog een foto ??
Wat maak je er dan van Michel..? Bontje is het zkr niet..
Met vriendelijke groet,
Bob Woets

Bram Rijksen

#34
tel even vanuit het midden naar links (bovenaan): 3 wintertalingen op rij en dan.. een Gestreepte Strandloper! Witte mantelstreep redelijk zichtbaar. Het ging om deze vogel: http://waarneming.nl/wn_details.php?id=1527731


Wat betreft de Geelpoot: links van de bovenste Grote Mantel staat in ieder geval één Geelpoot. Ik ben benieuwd welke andere er nog te zien zijn..
Het ging om dezelfde vogel die ik vandaag met iets beter licht tegenkwam, verwikkeld in een touwtrekcompetitie met Kleine Mantels:

TjeerdBurger

ah nu zie ik het, hij zit wel erg ver weg maar oke het is te zien. Het valt niet zo op omdat ie in elkaar gedoken zit.


mooie plaat bram van die meeuwen! haha


P1234

Misschien even wat uitleg waarom ik aan een Gestreepte dacht. De vogel oogde iets groter dan de bontjes, had geen zwart op de buik (maar dan kan het nog een juveniele Bonte zijn). Wat me verder opviel was de redelijk stevige, iets naar beneden gebogen snavel (korter dan een bontje) en de lichte mantel V op de rug.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

JohanvantBosch

Dit is een oud topic, maar ik kwam een foto tegen die zich leuk leent voor dit soort vraagstukjes: hoeveel van welke soorten?

Foto is van Peter Soer, van 24 maart j.l.
http://waarneming.nl/waarneming/view/52960211 (je kunt natuurlijk spieken bij de waarneming, maar of dat je aan het juiste antwoord helpt...  :angel: )



Jarinka

Haha, die foto stuurde Vincent me pas.
Heleboel Kokmeeuwen (die ga ik niet allemaal tellen :P), een stuk of 19 Zwartkopmeeuwen, en een Stormmeeuw.
Groeten, Jarinka Heijink

henkjanvdkolk

1 stormmeeuw 24 Zwartkopmeeuwen? Sommige zijn lastig te zien.
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

frankneijts

Ik tel  ook 24 Zwartkoppen, misschien 25 en 2 Stormmeeuwen
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

Jeroen Nagtegaal

Precies hetzelfde als Frank. Overigens opvallend weinig 2kj vogels...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

JohanvantBosch

Grappig.... ik kom tot minimaal 27 Zwartkopmeeuwen en 2 Stormmeeuwen

Jos Welbedacht

Ik tel 26 Zwartkoppen en 2 Stormmeeuwen.
Jos Welbedacht, Groningen
I said you could find me where the Nighthawks fly - dEUS: One advice, Space
 

JohanvantBosch

Dit dacht ik erin te zien:

BramtK

Ik zie de Gestreepte op de foto van Bram nog steeds niet... Het gekke is dat ik de Breedbek wel zie.  :o  ;) Kan iemand er een rode cirkel omheen maken en daar "Gestreepte strandloper" of "Dit is 'm" bijzetten.
Groeten,

Bram ter Keurs

Ben Gaxiola

Citaat van: BramtK op april 11, 2011, 10:10:26 AM
Ik zie de Gestreepte op de foto van Bram nog steeds niet... Het gekke is dat ik de Breedbek wel zie.  :o ;) Kan iemand er een rode cirkel omheen maken en daar "Gestreepte strandloper" of "Dit is 'm" bijzetten.

Het is de vogel rechts van een Bontje met een zwarte buik, ietsje links van het midden .

Overigens valt van de vogel rechtsboven imho echt geen Breedbek te klussen...
Ben Gaxiola

BramtK

Citaat van: Ben Gaxiola op april 11, 2011, 10:31:17 AM
Overigens valt van de vogel rechtsboven imho echt geen Breedbek te klussen...

Geintje Ben. Aha! Die Gestreepte zit vlak voor de Wintertalingen, toch!? Idee voor nieuw topic; aan elkaar uitleggen waar de vogel zit.
Groeten,

Bram ter Keurs

Ben Gaxiola

Ben Gaxiola