rugstreeppad verzonnen?

Gestart door dutchway, mei 24, 2007, 19:52:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

dutchway

Rugstreeppad verzonnen
AMSTERDAM - De rugstreeppad in Wassenaar was waarschijnlijk een verzinsel om de aanleg van een golfbaan te verhinderen.



Wassenaar kan rustig golfen, er is geen rugstreeppad
 

In duingebied de Amonsvlakte aan de rand van Wassenaar is namelijk geen rugstreeppad te bekennen. Daarom mag Golfbaan Duinzicht er alsnog twee nieuwe holes aanleggen.

Eerder nog werd de uitbreiding afgelast. In het natuurgebied zouden twee uiterst zeldzame dieren zijn gesignaleerd: de duinhagedis en de rugstreeppad. Uitvoerig speurwerk van biologen heeft echter niks opgeleverd. Daarom besloot de Raad van State gisteren dat Duinzicht de nieuwe holes mag aanleggen.


Groeten van Lia

Jeroen Nagtegaal

Zandhagdeis en Rugstreeppad, Uiterst Zeldzaam? Het gaat er niet geheel goed mee, maar zo zeldzaam zijn ze ook weer niet,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Ben Wielstra

Ik ben ook bioloog. Laat mij maar zoeken. Ik heb binnen no time die beesten opgerold daar...

Jeroen Nagtegaal

Doen, en geen golfbaan, Ik ben er sowieso al tegen,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

laatvlieger

#4
Als die golfbaan daar tegen de duinrand aanligt, dan kun je ervan uitgaan dat die twee soorten daar echt wel aanwezig zijn. Ik vind echter die twee soorten niet genoeg reden om niet te kunnen uitbreiden. De rest van het gebied met al zijn soorten samen zou dat wel kunnen zijn! Het hele Meijendel is een zeer fraai duingebied. Nu wordt alles weer op twee soortjes afgeschoven, terwijl dat werkelijk nergens op slaat. Het gaat om het geheel van het gebied, wat die plek zo bijzonder maakt. Waarschijnlijk als je naar het habitat kijkt, dan kun je op je klompen wel aanvoelen dat hier zeldzaamheden op kunnen duiken. Zeldzaamheden waar we in Nederland trots op zouden moeten zijn. Maar nogmaals het gaat dus niet alleen om die zeldzaamheden, het gaat er juist om dat andere soorten niet ook zeldzaamheden worden!
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

grunsven

Zowel zandhagedis als rugstreeppad zijn heel algemeen in Meyendel. Het aantal dat je ziet is alleen nogal afhankelijk van weer en tijd van het jaar.
Het kan best dan je 100 beesten hoort roepen en twee weken later niks.

Roy
Roy van Grunsven
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)