Aldi cameravallen - bezint eer men begint?

Gestart door Rene Janssen, september 24, 2013, 12:37:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

jeroenroelofsen

Citaat van: Rene Janssen op oktober 19, 2015, 22:52:46 PM
Er schijnt weer een nieuwe camera in de aanbieding te komen bij de Aldi. Ik heb nog eens wat er over opgezocht en kwam onder andere deze review tegen (in het Duits) http://www.wildkamera-test.com/test-aldi-maginon-wk3-hd-wildkamera/382. Het komt zeer overeen met de testresultaten waarvan ik hoorde op een Duits wilde kattencongres van Mathias Hermann. Het advies: betaal iets meer voor een iets betere camera kan ik me voorstellen: vooral dieren missen zou zonde zijn...

Inderdaad, gevonden op de aldi site; vanaf 24-10
http://www.aldi.nl/aldi_buitencamera_48_5_16210_27557.html
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

HPM

Citaat van: Rene Janssen op oktober 19, 2015, 22:52:46 PM

Er schijnt weer een nieuwe camera in de aanbieding te komen bij de Aldi. Ik heb nog eens wat er over opgezocht en kwam onder andere deze review tegen (in het Duits) http://www.wildkamera-test.com/test-aldi-maginon-wk3-hd-wildkamera/382. Het komt zeer overeen met de testresultaten waarvan ik hoorde op een Duits wilde kattencongres van Mathias Hermann. Het advies: betaal iets meer voor een iets betere camera kan ik me voorstellen: vooral dieren missen zou zonde zijn...

Op basis van de testresultaten zou ik deze inderdaad niet kopen.
De enige aanbeveling is eigenlijk dat je geen betere krijgt voor minder dan 100,=
Herman van der Meer

lesley van loo

Ik heb ook zo een Aldi Maginon WK 3 camera en volgens de beschrijving zou je in de test stand oneindig kunnen filmen tot je kaartje vol is, bij mij stopt hij er al na 24 minuten en 19 seconden mee, terwijl hij aangeeft op dit kaartje 2 uur en 14 minuten te moeten kunnen filmen.
Iemand een idee hoe dit kan en die er een oplossing voor heeft?
Lesley van Loo

http://www.ltdphoto.com/

OlivierO

Citaat van: lesley van loo op oktober 20, 2015, 21:39:59 PM
Ik heb ook zo een Aldi Maginon WK 3 camera en volgens de beschrijving zou je in de test stand oneindig kunnen filmen tot je kaartje vol is, bij mij stopt hij er al na 24 minuten en 19 seconden mee, terwijl hij aangeeft op dit kaartje 2 uur en 14 minuten te moeten kunnen filmen.
Iemand een idee hoe dit kan en die er een oplossing voor heeft?

Kaartje niet goed geformatteerd en zo niet alle ruimte beschikbaar?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Johan Helmus

Misschien een stomme vraag, maar waarom zou je willen dat een cameraval een ononderbroken opname maakt? Het hele idee van een cameraval is dat hij pas begint op te nemen als er een beweging wordt waargenomen.

Zit het kaartje wel vol na de opnameperiode? Het zou anders ook kunnen zijn dat je een hogere opnamekwaliteit hebt ingesteld?
Groeten, Johan Helmus

ArjendeHaan

#95
Inmiddels heb ik de aldi camera een jaar en veel gebruikt. Wel heb ik het idee dat niet alles word geregistreerd, maar toch heb ik al aardig leuke waarnemingen voor de camera gehad. En qua waterdichtheid bevalt het me ook goed. De camera hangt al een tijdje nu en er is genoeg neerslag gevallen afgelopen tijd. Tot nu toe nog zeer tevreden over de camera's (heb er inmiddels drie in gebruik).
Met vriendelijke groet A de Haan

Bas de Maat

Ik heb destijds drie van onderstaande cameravallen gekocht voor €50,- per stuk en thuis in gebruik. Ik ben er zuinig op en bij perioden met extreme regen haal ik ze binnen, ze werken nog steeds prima. Ik heb er het een en ander mee getest door bijv. op grotere afstand (>15 meter) niet al te opvallende bewegingen te maken en ook die werden geregistreerd. Kortom zeer tevreden voor die prijs.

Citaat van: Bas de Maat op augustus 31, 2014, 10:19:00 AM
Bij Now or Never (een nieuwe winkel waar de non food artikelen van Lidl tegen dumpprijzen worden aangeboden) in Terneuzen wordt deze observatiecamera voor €50,- verkocht. Voor velen waarschijnlijk nogal een uithoek van het land, maar toch dacht ik ik plaats het even hier.

Ze waren ruim op voorraad, in de winkel lagen er minstens 30 (achter slot en grendel). Je moest ervoor bij een medewerker zijn en die haalde ze uit een kantoortje dus er zijn er vermoedelijk nog veel meer.

Het gaat om deze camera:

--
Met Vriendelijke Groet,

Bas de Maat

Rene Janssen

Dag Bas,


Dat is de "oude" Dörr Bolyguard. Grappig.
René Janssen

Mark B.

Citaat van: lesley van loo op oktober 20, 2015, 21:39:59 PM
Ik heb ook zo een Aldi Maginon WK 3 camera en volgens de beschrijving zou je in de test stand oneindig kunnen filmen tot je kaartje vol is, bij mij stopt hij er al na 24 minuten en 19 seconden mee, terwijl hij aangeeft op dit kaartje 2 uur en 14 minuten te moeten kunnen filmen.
Iemand een idee hoe dit kan en die er een oplossing voor heeft?

Beetje laat, maar waarschijnlijk loop je hier tegen aan: De maximum bestandsgrootte in een FAT32-partitie is 4 GB.
Bij veel camera's is volgens mij de limiet van een film ook 30 minuten.
Mark Beekhof

lesley van loo

Het is al zo lang geleden dat ik dit topic helemaal vergeten was maar had er iets mee te maken dat camera's die langer dan 30 minuten kunnen filmen een stuk duurder worden door een hogere belasting.
Het is met deze cameravallen dus sowieso niet mogelijk langer te filmen dan die 30 minuten.
Lesley van Loo

http://www.ltdphoto.com/

Denro

Deze week is de cameraval van de aldi weer verkrijgbaar.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

RMeurs

Vanmiddag opgehaald bij de Aldi in Workum (de laatste daar) natuurlijk meteen opgehangen en net even gecheckt:



Ook een prachtig filmpje erbij, deze fotoval heeft zijn geld al opgebracht  :duim:

Bedankt voor de tip!

GrR.
Vriendelijke groeten, Ruud Meurs

jeroenroelofsen

Inderdaad :duim:
(Eigenlijk de beste reclame die ze kunnen hebben)
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Denro

Ik mag ook niet klagen:




Heb hem sinds zaterdag hangen in de tuin. Zoals je kunt zien heb ik nog wat moeite met de juiste positie te kiezen maar dat gaat goedkomen.
Groeten, Dennis Rensen

Mijn waarnemingen (NL):

Mijn waarnemingen (Buitenland):

mpboom

Ik heb sinds een jaar een Maginon WK3,
Naast het feit dat de camera waarschijnlijk niet alles registreerd, heb ik toch leuke beelden kunnen maken van Zwijnen en Dassen tot dusver.
De camera heeft ook zeker twee nachten in flinke regen gehangen, open en bloot (op het dak van een schuur). Ik heb nog geen enkel spoor van waterschade ontdekt en de camera heeft gedurende deze tijd prima gefunctioneerd. Beeld kwaliteit is naar mijn idee oko prima voor het geld.

Alles samengenomen ben ik erg tevreden. Voor onderzoeksdoeleinden zou ik iets anders aanraden, met name vanwege de foutmarge in de detectie. Voor iedereen die het gewoon leuk vindt om beelden te kunnen maken van wat er allemaal rondloopt buiten denk ik dat dit voor de prijs een prima cameraval is.

RMeurs

Nacht 2, geweldig, dan wil je toch niet meer gaan slapen  ;)

http://waarneming.nl/waarneming/view/125912903
Das - Meles meles gezien op 2016-10-28 Mirnserklif
Foto's:


GrR.
Vriendelijke groeten, Ruud Meurs

jeroenroelofsen

Wat me wel op valt (ondanks dat het fantastische resultaten zijn) dat de foto's in het midden een soort van overbelicht zijn (met name bij de marters/bunzing). Geen idee of de hardheid van een eventuele flitser er mee te maken heeft en of dat in te stellen is.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

RMeurs

Dat klopt inderdaad wel, in mijn geval echter zijn de opnames ruim binnen de drie meter gemaakt waarvan de handleiding zegt dat je onderwerp dan overbelicht zou kunnen worden: "....en maakt zodoende nachtopnamen mogelijk op een afstand van ca. 3 m tot
20 m, zonder daarbij het object over te belichten." 

Ik heb niets gezien waarmee ik het belichting algoritme of de led intensiteit kan aanpassen. Bij afplakken vermoed ik dat de camera de belichting / verlichting aanpast en dat het dus op zijn best beperkt zinvol zal zijn.

GrR.
Vriendelijke groeten, Ruud Meurs

jeroenroelofsen

Neemt niet weg dat het voor die prijs gewoon goede resultaten zijn :duim:
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

maurice_tijm

Gave opnames! Leuk dat jullie er zo mee vooruit kunnen. Mijn Aldi exemplaar heeft ook een aantal leuke soorten opgeleverd maar is na zo'n 6x gebruiken al onbruikbaar geworden:
- de rubber rand die het deurtje waterdicht afsluit is gaan werken en een stuk uitgerekt waardoor het deurtje niet meer dicht kon. Ik heb de rand weggegooid. Mogelijk kwam dit omdat ik vaseline op dat rubber had gesmeerd n.a.v. een tip.
- één van de twee sluiting klemmetjes brak af bij het dicht doen toen de camera aan een boom zat, het plastic en metaal van deze klemmetjes is van lage kwaliteit.

Met fluwelen handschoenen behandelen dus dit 'buiten speelgoed'.

Groet,

Maurice Tijm

Johan Helmus

#111


Dagaanbieding op ibood: National Geographic Natuurcamera

Is iemand hier bekend mee?

Toevoeging: in tegenstelling tot reguliere cameravallen lijkt deze meer de vorm van een colablik te hebben? Lijkt me minder geschikt om bijvoorbeeld aan een boomstam te hangen, maar meer bedoeld om ergens neer te zetten?



Groeten, Johan Helmus


whmvb

Ik zou hem in ieder geval niet snel buiten neerzetten in het Nederlandse klimaat. ;D
Tenzij er ergens staat dat hij toch waterproof is.

Wim
Wim van Boekel

Johan Helmus

Citaat van: whmvb op februari 16, 2017, 08:05:10 AM
Ik zou hem in ieder geval niet snel buiten neerzetten in het Nederlandse klimaat. ;D
Tenzij er ergens staat dat hij toch waterproof is.

Wim
De camera is IP66 regenbestendig. Volledigheidshalve heb ik nog even opgezocht wat dat betekent. Zie hier

Eerste getal, bescherming tegen binnendringen:
6 Stofvrij (Volledig stofdicht.)

Tweede getal, bescherming tegen vocht:
6 Waterbestendig (Geen water indringing indien bespoten (100 l/min) onder eender welke hoek. Onder de kraan of stormachtige omstandigheden buiten.)

(Overigens is de dagaanbieding op ibood inmiddels al voorbij)
Groeten, Johan Helmus

thomasa

Vanaf deze week is de wildcamera weer verkrijgbaar bij de aldi (woensdag)
Is het (toch wel) de moeite waard voor de 90 euro?

Vincent Martens

Ik heb een Maginon WK 1 in bruikleen. Dat is een ouder type en die werkt nog steeds goed...
groeten, Vincent

H.J. Tromp

Voor die 90 euro zeker doen. Je kunt 'm ook nog gebruiken als timelapse-camera.
Met vriendelijke groet,
H.J. Tromp

thomasa

Hartelijk bedankt!
het levert nu al leuke resultaten op

s.hietkamp

Hallo allemaal,

Mijn camera was binnen een half jaar kapot.Teruggestuurd en men gaf aan een nieuwe op te sturen. Ik had de mijne gemerkt en toe ik de " nieuwe" terug kreeg bleek het de oude te zijn en nog steeds kapot. Foutje gaf men aan. Weer teruggestuurd en toen wel een nieuwe gekregen, deze was na een paar weken ook weer kapot. Hier heb ik het bij gelaten. Ik ga binnen kort een professionele kopen in een wat hogere prijsklasse (maal 3). Ik lees daar betere verhalen over. Overigens vind ik de Aldi wel een leuke winkel.

Groet,
Sander