Hoofdmenu

Bugmeldingen 3.n

Gestart door hiskodevries, september 15, 2013, 16:32:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op september 16, 2013, 09:37:52 AM
Ik zie geen onderscheid tussen de 'volledige' soortenlijsten en de 'favorietenlijsten'

Klopt, is inderdaad een bug. Ga ik zsm repareren.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Na installatie van de laatste versie gistermiddag, en opnieuw downloaden van alle soortgroepen (nl en wereld) blijken sommige zaken niet goed te zijn gegaan.
Als ik van soortgroep wil veranderen, zie ik de Planten NL (nl) en Dagvlinders NL tweemaal in de keuzelijst te staan. Aanvankelijk stond Vogels NL (nl) er ook tweemaal in. Later helemaal niet meer. Ik heb toen Vogels NL (nl) proberen opnieuw apart de downloaden. Als ik die in de keuzelijst aanvink, wordt echter Europese Birds gedownload. (Ik heb niet de landenlijsten gekozen!).
Doe er maar even niks op uit, want ik ga de app verwijderen en opnieuw installeren en de soortengroepen daarna opnieuw downloaden. Misschien dat dan alles goed verloopt.

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Bert Oving

Ik heb gisteren versie 3.1.1. op mijn Nexus gezet
Met de soortgroepen gaat iets niet goed. Ik zal mijn handelingen/instellingen hierna chronologisch weergeven.
- > Instellingen>Downlaoad>Soortenlijsten bijwerken: na deze handeling staan alle soortgroepen er keurig in.
- > Waarnemingen ( invoerscherm).Kies soortgroep: alle soortgroepen staan er 1 maal in
- > Instellingen>Download>Favorietenlijsten bijwerken: hij haalt de favorietenlijsten op.
- > Waarnemingen (invoerscherm): alle soortgroepen staan er in 3-voud in met dezelfde omschrijving: dus bijvoorbeeld Vogels NL (nl) en dat 3 maal. ZE zijn dus ook niet te onderscheiden oftewel het is niet te zien welke de favorietenlijst bevat.
- > Waarnemingen (invoerscherm): het maakt niet uit welke van de 3 ik kies. In alle gevallen toont hij de gehele lijst van de betreffende soortgroep. De selectie springt ook steeds weer naar de bovenste van de 3.
- >Instellingen>Soortgroepinstellingen>Verzamelgroep indelen. Het maakt niet uit welke van de 3 ( van een soortgroep die er immers in 3-voud instaan) ik kies. Verlaat ik dit scherm om het daarna weer te openen dan staan alle 3 weer geselecteerd.


groeten


bert



Met vriendelijke groet,

Bert Oving

Vakantiewaarnemingen kun je invoeren op http://observado.org

Alex Kwak

Het lijkt er op dat de NL-, favorieten- en wereld-lijst allemaal als NL-lijst worden getoond.
Ik ga proberen dit te reproduceren en te repareren
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Pieter Stolwijk

Na gehele herinstallatie lijkt alles goed.
Heb wel de indruk dat het invoeren trager gaat.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Alex Kwak

Citaat van: Pieter Stolwijk op september 16, 2013, 12:25:46 PM
Heb wel de indruk dat het invoeren trager gaat.

Met de gewone soortgroepen of met de verzamelgroep? Dat laatste merk ikzelf ook, maar alleen op tragere toestellen.
Wat voor toestel heb jij?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Een aantal puntjes:

- De app crasht bij mij nu veel vaker, eerst enige tijd zwart en dan het schermpje: Obsmapp is gestopt (Rapport / OK). De optie die tot nu toe consequent werkt om dat te reproduceren is:
Beginscherm -> Meer -> Foto's geluiden etc. -> Soortgroepinstellingen ->  Terug, maar ook bijv. het scherm kantelen en weer terug vindt ie niet leuk.

- Bij het downloaden/bijwerken van de soortenlijsten ging er af en toe wat fout, de download stopte en er kwam te staan dat de database gelocked was (?) Na nog een (paar) keer proberen lukte het wel. Bij paddestoelen probeerde hij zelfs zo'n 1000 soorten langer door te gaan dan dat ie wilde (tot aan 5075 van 4068 ofzo).

- Ik heb last van gemengde soortenlijsten, zonder dat ik daar wat aan doe. Gedownload: alle Nederlandse lijsten en Zoogdieren internationaal. Wat gebeurt:

  • Vogels NL: planten en kevers komen mee
  • Nachtvlinders/micro's NL: kevers komen mee
  • Kevers NL: zoogdieren komen mee
  • Weekdieren etc.: Geleedpotigen overig komen mee
  • Planten NL: Paddestoelen komen mee
  • Algen en Wieren NL: Planten komen mee

Apparaat: Samsung Galaxy SII
OS: 4.1.2

Rebooten van apparaat werkt niet, programma opnieuw opstarten ook niet, paar keer wisselen van soortgroep niet en gewoon opnieuw de lijsten downloaden ook niet.
Douwe van der Ploeg

Kat-oele

Citaat van: wespenbuizerd op september 16, 2013, 09:37:52 AM
Ik zie geen onderscheid tussen de 'volledige' soortenlijsten en de 'favorietenlijsten', nadat ik beide afkomstig van waarnemingen.be had gedownload. Zover ik begrepen heb, verschijnen ofwel de 'volledige' soortenlijsten niet wanneer ik van soortgroep wens te veranderen, ook al verschijnt de naam 'favorietenlijsten' niet, ofwel de 'favorietenlijsten' niet wanneer ik van soortgroep wens te veranderen.
Concreet, er staan drie keer dezelfde soortenlijsten per soortgroep en die stemmen mijns insziens ofwel allemaal in één gekozen taal overeen met de 'favorietenlijsten' ofwel met de 'volledige' soortenlijsten, afhankelijk van de laatste download in de respectieve taal (de 'volledige' soortenlijsten of de 'favorietenlijsten'). 
Kan dit probleem worden verholpen of doe ik iets verkeerd ?


tegen ditzelfde euvel loop ik ook aan helaas,
geen zichtbaar onderscheid tussen totale lijsten en alleen de favorieten
bovendien: als je meerdere keren soorten downloadt laat-ie alle lijsten staan
van vogels heb ik 5 lijsten, van alle overige groepen alles 3x
het verschil zit hem hierin dat ik de vogels niet kon verwijderen omdat dat standaard de actieve soortgroep is
en het lukt me zelfs weer niet om de invoer terug alle soortgroepen te krijgen...
<<< Karin >>>

Alex Kwak

Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 16, 2013, 15:41:14 PM
Een aantal puntjes:

- De app crasht bij mij nu veel vaker, eerst enige tijd zwart en dan het schermpje: Obsmapp is gestopt (Rapport / OK). De optie die tot nu toe consequent werkt om dat te reproduceren is:
Beginscherm -> Meer -> Foto's geluiden etc. -> Soortgroepinstellingen ->  Terug, maar ook bijv. het scherm kantelen en weer terug vindt ie niet leuk.

- Bij het downloaden/bijwerken van de soortenlijsten ging er af en toe wat fout, de download stopte en er kwam te staan dat de database gelocked was (?) Na nog een (paar) keer proberen lukte het wel. Bij paddestoelen probeerde hij zelfs zo'n 1000 soorten langer door te gaan dan dat ie wilde (tot aan 5075 van 4068 ofzo).

Allereerst: heb je dat rapport laten versturen? Daar heb ik namelijk heel veel aan.

Verder lijken je problemen te worden veroorzaakt door de fouten bij het downloaden. De opbouw van de database gaat dan niet goed, met de rare effecten als gevolg. Maar nogmaals: altijd wanneer je toestel de mogelijkheid biedt het rapport verzenden!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Gisteravond een keer geprobeerd, en toen crashte ie nog harder :D Zal het nog eens voor je doen en even verzenden ;) 2 minuten!
Edit: verstuurd, dit was degene via foto's geluiden etc.
Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

Citaat van: Kat-oele op september 16, 2013, 15:41:34 PM
tegen ditzelfde euvel loop ik ook aan helaas,
geen zichtbaar onderscheid tussen totale lijsten en alleen de favorieten
bovendien: als je meerdere keren soorten downloadt laat-ie alle lijsten staan
van vogels heb ik 5 lijsten, van alle overige groepen alles 3x
het verschil zit hem hierin dat ik de vogels niet kon verwijderen omdat dat standaard de actieve soortgroep is
en het lukt me zelfs weer niet om de invoer terug alle soortgroepen te krijgen...


Mag ik dit samenvatten als: de favorietenlijsten krijgen niet alleen een naam die niet aangeeft dat het een favoriet is, maar een favorietenlijst wordt ook telkens toegevoegd ipv overschreven?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 16, 2013, 15:51:03 PM
verstuurd, dit was degene via foto's geluiden etc.

Bedankt, ik ga hier vanavond naar kijken
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Kat-oele

Citaat van: Alex Kwak op september 16, 2013, 16:00:42 PM
Citaat van: Kat-oele op september 16, 2013, 15:41:34 PM
tegen ditzelfde euvel loop ik ook aan helaas,
geen zichtbaar onderscheid tussen totale lijsten en alleen de favorieten
bovendien: als je meerdere keren soorten downloadt laat-ie alle lijsten staan
van vogels heb ik 5 lijsten, van alle overige groepen alles 3x
het verschil zit hem hierin dat ik de vogels niet kon verwijderen omdat dat standaard de actieve soortgroep is
en het lukt me zelfs weer niet om de invoer terug alle soortgroepen te krijgen...


Mag ik dit samenvatten als: de favorietenlijsten krijgen niet alleen een naam die niet aangeeft dat het een favoriet is, maar een favorietenlijst wordt ook telkens toegevoegd ipv overschreven?

denk het, maar zou ook kunnen dat-ie de totale lijsten toevoegt na opnieuw downloaden van soorten
het is me inmiddels gelukt de overige groepen te verwijderen, heb nu alleen nog 5x die vogels staan
<<< Karin >>>

Pieter Stolwijk

#43
CiteerMet de gewone soortgroepen of met de verzamelgroep? Dat laatste merk ikzelf ook, maar alleen op tragere toestellen.
Wat voor toestel heb jij?
.
Ook bij Planten Nl (nl), mijn meest gebruikte lijst, lijkt hij traag. Toestel Samsung Galaxy SIII.
Overigens niet echt erg.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Ties

app crasht op het moment dat ik bij Soortinstellingen kies voor Alle.
Ik begrijp dat het een enorm bestand is (heb alles voor Wereld en NL gedownload), maar zou toch niet moeten, anders deze optie verwijderen.

Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Citaat van: Ties op september 16, 2013, 16:41:41 PM
app crasht op het moment dat ik bij Soortinstellingen kies voor Alle.
Ik begrijp dat het een enorm bestand is (heb alles voor Wereld en NL gedownload), maar zou toch niet moeten, anders deze optie verwijderen.

Dat is inderdaad te gek. Optie is daarentegen wel van belang voor mensen die een wat meer bescheiden verzameling hebben.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op september 16, 2013, 16:01:05 PM
Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 16, 2013, 15:51:03 PM
verstuurd, dit was degene via foto's geluiden etc.

Bedankt, ik ga hier vanavond naar kijken

Lang leve dit soort rapporten. Probleem is meteen duidelijk. Nu de oplossing nog  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op september 16, 2013, 17:00:17 PM
Citaat van: Ties op september 16, 2013, 16:41:41 PM
app crasht op het moment dat ik bij Soortinstellingen kies voor Alle.
Ik begrijp dat het een enorm bestand is (heb alles voor Wereld en NL gedownload), maar zou toch niet moeten, anders deze optie verwijderen.

Dat is inderdaad te gek. Optie is daarentegen wel van belang voor mensen die een wat meer bescheiden verzameling hebben.

Ik zal het overigens in m'n achterhoofd houden om eerste te controleren hoeveel treffers ik ga krijgen, en als dat er te veel zijn om dan een melding te geven.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Citaat van: Alex Kwak op september 16, 2013, 17:02:27 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 16, 2013, 16:01:05 PM
Citaat van: Douwe van der Ploeg op september 16, 2013, 15:51:03 PM
verstuurd, dit was degene via foto's geluiden etc.

Bedankt, ik ga hier vanavond naar kijken

Lang leve dit soort rapporten. Probleem is meteen duidelijk. Nu de oplossing nog  ;)

Is het een heel raar probleem? ;)
Douwe van der Ploeg

Johan op den Dries

Citaat van: Johan op den Dries op september 16, 2013, 09:14:47 AM
Ik zal in mijn middag pauze proberen obsmapp opnieuw te installeren en kijken of het weer voorkomt. Als ik het programma nu open gaat het goed.
Zijn er nog zaken waar ik specifiek op moet letten?

Na volledig nieuwe installatie, Ik heb ook de mappen handmatig verwijderd, heb ik dit probleem niet meer kunnen reproduceren. Zal inderdaad wel te maken hebben met een fout tijdens het downloaden waardoor de tabellen niet volledige correct zijn gevuld.
Johan op den Dries
Sneek

Ties

Citaat van: Alex Kwak op september 16, 2013, 17:14:03 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 16, 2013, 17:00:17 PM
Citaat van: Ties op september 16, 2013, 16:41:41 PM
app crasht op het moment dat ik bij Soortinstellingen kies voor Alle.
Ik begrijp dat het een enorm bestand is (heb alles voor Wereld en NL gedownload), maar zou toch niet moeten, anders deze optie verwijderen.

Dat is inderdaad te gek. Optie is daarentegen wel van belang voor mensen die een wat meer bescheiden verzameling hebben.

Ik zal het overigens in m'n achterhoofd houden om eerste te controleren hoeveel treffers ik ga krijgen, en als dat er te veel zijn om dan een melding te geven.

ik wil graag vogels, zoogdieren, libellen en vlinders invoeren met Obsmapp als ik van NL naar Spanje reis. Vandaar dat ik de optie ALLE zou kiezen onder Soortinstellingen (met een favorietenlijst is dit volgens mij niet te ondervangen). Maar ALLE liep dus vast
(Met Obsmapp 2.9 ging dit prima omdat de WERELD Soortlijsten toen nog kleiner waren.
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Citaat van: Ties op september 16, 2013, 19:33:24 PM
ik wil graag vogels, zoogdieren, libellen en vlinders invoeren met Obsmapp als ik van NL naar Spanje reis.

Daarvoor is nou precies de verzamelgroep verzonnen!  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Citaat van: Alex Kwak op september 16, 2013, 19:34:47 PM
Citaat van: Ties op september 16, 2013, 19:33:24 PM
ik wil graag vogels, zoogdieren, libellen en vlinders invoeren met Obsmapp als ik van NL naar Spanje reis.

Daarvoor is nou precies de verzamelgroep verzonnen!  ;D

Dank je  ;)
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Ik heb zojuist ObsMapp 3.1.2 op Google Play gezet. Hiermee is het favorieten-probleem verholpen, en de crash bij de multimedia.
Dubbele soortgroepen kan je (eenmalig) verwijderen door bij het instellingenscherm van soorten te kiezen voor "Pas soortnamen aan".
Plek klopt natuurlijk niet helemaal, maar ik vond het ff goed genoeg  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Douwe van der Ploeg

Douwe van der Ploeg

Alex Kwak

3.1.2 is inmiddels te downloaden!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Ik heb een Nexus 4 zonder SD kaart maar kan in 3.1.2 wel de optie verplaatsen naar sd-kaart uitvoeren. Ik krijg dan de foutmelding in het screen shot 1. Via de back-knop kom ik er dan weer uit.Daarna ben ik alle soortgroepen kwijt.
Zie screenshot 2.
Ga ik weer naar de optie verplaatsen naar SD en beantwoord de vraag met NEE. Dan is alles weer terug.
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op september 16, 2013, 22:00:25 PM
Ik heb een Nexus 4 zonder SD kaart maar kan in 3.1.2 wel de optie verplaatsen naar sd-kaart uitvoeren. Ik krijg dan de foutmelding in het screen shot 1. Via de back-knop kom ik er dan weer uit.Daarna ben ik alle soortgroepen kwijt.
Zie screenshot 2.
Ga ik weer naar de optie verplaatsen naar SD en beantwoord de vraag met NEE. Dan is alles weer terug.

Ja, stom. Dat is gewoon een slordigheid van mij. Repareer ik morgen even.  :-[
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Johan op den Dries
Sneek

Johan op den Dries

 Zit trouwens ook nog een kleine typo in de melding/waarschuwing: perfromanceverslechtering :angel:
Johan op den Dries
Sneek