Hoofdmenu

Bugmeldingen 3.n

Gestart door hiskodevries, september 15, 2013, 16:32:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Ok, het gaat dus niet fout bij het initiëel opslaan, maar bij het wijzigen...
Ik ga er naar kijken!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op juli 15, 2014, 22:11:09 PM
Ok, het gaat dus niet fout bij het initiëel opslaan, maar bij het wijzigen...
Ik ga er naar kijken!

Ahh, dom dom dom  :-[

De betreffende wijziging zit in de komende ObsMapp 4.x, en had ik niet 'teruggebouwd' in 3.x
Mocht er nog een patch komen op 3.10 dan gaat 'ie alsnog mee, anders moet je even geduld hebben...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wallander

Citaat van: wallander op juli 15, 2014, 21:35:51 PM
Citaat van: Alex Kwak op juli 15, 2014, 20:30:41 PM
Ik vermoed dat je bij de gebruikersinstellingen niet de juiste sd-kaart hebt ingesteld.
Gezien je bericht zou daar vermoed ik "/mnt/sdcard" moeten staan.

(zie ook http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1364313#msg1364313)
Inderdaad, dat was niet juist ingesteld. Maar, laat me duidelijk zijn, ik werkte al maaaaanden met die vectormap. Sinds de update is de external_SD er terug tussen geglipt. Eens die weggedaan (bij gebruikersinstelling --> geheugenkaart) kon ik terug in de volledige directory structuur.

Blijkt ook dat ik die vector map moet kopiëren naar de obsmap/OSM map eer ik deze kaart kan selecteren in obsmap, ik kan dus blijkbaar niet meer de locus/maps directory anduiden want dan ziet hij de kaart niet. Blijkt nu ook dat ik vanuit locus maps NIET de obsmap/OSM kan selecteren, want dan weigert deze weer dienst of maw ik moet dezelfde vectormap 2 keer in een directory in mijn telefoongeheugen hebben staan om ze met beide apps te kunnen gebruiken? Dit kon bij men vorige obsmapp versie WEL!
Merk nu ook dat de Xeno canto database weg is of niet te bereiken. Hoe kan ik dit oplossen (of moet ik die opnieuw downloaden)???

Alex Kwak

Citaat van: wallander op juli 18, 2014, 13:58:25 PM
Merk nu ook dat de Xeno canto database weg is of niet te bereiken. Hoe kan ik dit oplossen (of moet ik die opnieuw downloaden)???

Daar is niets mee gebeurd...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wallander

Citaat van: Alex Kwak op juli 18, 2014, 13:59:44 PM
Citaat van: wallander op juli 18, 2014, 13:58:25 PM
Merk nu ook dat de Xeno canto database weg is of niet te bereiken. Hoe kan ik dit oplossen (of moet ik die opnieuw downloaden)???

Daar is niets mee gebeurd...
Ok, ik kan alleen maar vaststellen dat sinds 3.10.3 deze "weg" is... gebruikte deze al een half jaar met grote regelmaat. Weet dus wel degelijk hoe ze te "bereiken"

Bij de vector maps moest ik ze ook naar de obsmapp/maps directory kopiëren omdat ze niet meer te bereiken waren in de locus/maps map eer ik ze opnieuw kon gebruiken. Ik dacht dus dat hier iets gelijkend aan de hand was.

Let op , ik vind obsmapp een super app die ik dagelijks met veel plezier gebruik en apprecieer dat jullie dit willen doen/maken (voor ons). Dit is dus geen kritiek dus, deel het gewoon even mee. Zal ze straks eens opnieuw installeren (moet eerst 1,4Gb vrije ruimte terug hebben ;-) )

Alex Kwak

Ja, de OSM-kaarten moesten verplaatst worden, maar met de multimedia is niets veranderd
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!