Hoofdmenu

Rose Klaver?

Gestart door mia_v_g, september 12, 2013, 14:04:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

mia_v_g

Hallo, Is dit Rose Klaver? groetjes Mia

Grada Menting


mia_v_g

Hallo, Ik vind de kleur toch echt rose en zeker niet rood.   :-\  Ik vind deze niet op de Rode Klaver lijken. Deze is bolvormig en rose vind ik.groetjes

M.V.S

#3
Als je ook niet open staat voor het antwoord dat je hier krijgt, kun je maar beter geen vragen stellen. Beetje onaardige reactie toe naar Grada, die je gewoon netjes helpt met de determinatie.

Rode klaver is op veel punten een variabele soort, en heeft een bloemkleur die varieert tussen donkerpaars en lichtroze en alles wat er tussen zit. Ik ben ze zelfs al eens tegengekomen met witte bloemen. Maar, rode klaver heeft, in tegenstelling tot wat zijn naam doet vermoeden, nooit rode bloemen.
Groetjes, Marc

mia_v_g

#4
Ik ben helemaal niet onaardig tegen Grada, en als het zo overkomt dan is dat niet mijn bedoeling.

En het was geen antwoord dat ik kreeg maar een VRAAG van Grada. Waar ik dus antwoord op geef.

Ik vind deze Klaver rose roze, en ik weet niet/wist niet dat er geen rose roze klaver zou bestaan of dat Rode Klaver geen Rode klaverbloemen heeft.

Dank je voor de uitleg.

(13 sept.schrijffout ongedaan gemaakt)

Grada Menting

Ik ging uit van een typefout. Rose Rode. (s en d zitten dicht bij elkaar)ook omdat rose geen woord is dan zou het roze moeten zijn.
Ik zie dat je deze plant hebt aangemeld als plant onbekend
met commentaar "Ik vind dat deze Klaver anders lijkt dan gewone Klaver."
Gewone klaver is geen soort evenals Rose klaver.


mia_v_g

#6
Citaat van: Grada Menting op september 12, 2013, 22:54:04 PM
........................
Gewone klaver is geen soort evenals Rose klaver.

Rode Klaver dus? Ik stelde alleen een vraag.
ps.Ik wist ook niet dat er géén "gewone" Klaver bestaat. Voor mij is Klaver die ik het beste ken "gewoon" (onterecht dus) en niet als naam "Gewone..."


Gewone agrimonie -Gewone berenklauw - Gewone bermzegge -Gewone braam- Gewone brunel -Gewone dophei -Gewone duivenkervel - Gewone eikvaren - Gewone engelwortel - Gewone ereprijs - Gewone esdoorn - Gewone framboos - Gewone helm - Gewone hennepnetel - Gewone hoornbloem -Gewone klit - Gewone margriet - Gewone melkdistel - Gewone raket - Gewone robinia - Gewone rolklaver- Gewone rolklaver -Gewone rolklaver - Gewone smeerwortel - Gewone spurrie - Gewone steenraket - Gewone veldbies -Gewone veldbies -Gewone veldsla - Gewone vlier -Gewone vogelkers - Gewone vogelmelk - Gewone waterbies- Gewone waterbies -Gewone waternavel - Gewone zandmuur -Gewone zandmuur - Gewone zilverspar - Gewone eikvaren - Gewone hennepnetel - Gesteelde zoutmelde- Gewone zoutmelde - Gewone ossentong - Gewone vleugelnoot - Gewone vleugeltjesbloem - Gewone zoutmelde - Gewone dotterbloem - Gewone glanshaver -Gewone hoornbloem - enz.enz.enz.

Datura

En om antwoord te geven op de vraag: Mia het is gewoon Rode klaver (die is ook wel eens roze en ook wel eens wit).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

mia_v_g


johan79

CiteerAls je ook niet open staat voor het antwoord dat je hier krijgt, kun je maar beter geen vragen stellen.

Zwaar overtrokken onbeschofte reactie op een vraag...
Geen admin of wie ook die het rechtzet, geen excuus ... dit wordt gewoon geaccepteerd, als normaal ervaren ???

Voor mij is dit de welbekende druppel...  EXIT waarneming.nl

Zo ga je niet met mensen om....
... hier wil ik niet bij horen...

Groeten allemaal....





Hinko

#10
geschreven berichten op een forum komen nu eenmaal wat directer cq botter over dan een conversatie tussen 2 mensen in levende lijve. We proberen hier allemaal elkaar te helpen en van elkaar te leren. Relax a bit en neem alles niet zo hoog op.

Even voor alle duidelijkheid; hiermee spreek ik iedereen in dit topic aan en niet 1 persoon in het bijzonder.
mvgr, Hinko

Datura

Met Hinko eens  :duim: . Groot manco aan internet(forum)communicatie is dat de directe interactie ontbreekt waardoor dingen anders geïnterpreteerd kunnen worden dan als ze bedoeld zijn (in directe communicatie kan dit vaak snel rechtgezet worden, bij internetcommunicatie zit hier een vertragende stap). Niettemin is het altijd goed om voordat je je bericht post altijd even het bericht na te lezen om te kijken of er zulke miscommunicaties mogelijk zijn (en ook dan is het niet altijd te voorkomen).
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

HPM

Het is ook heel internets om voor de slechts mogelijke interpretatie te kiezen en er dan gelijk op te gaan slaan in plaats van bijvoorbeeld even te vragen hoe de gewraakte opmerking eigenlijk bedoeld is.
Herman van der Meer

mia_v_g

1:Het was géén antwoord dat ik kreeg maar een vraag die ik vervolgens probeer te beantwoorden.

2:mijn antwoord was géén gewraakte reactie maar uitleg over de kenmerken van het plantje.

3:domme vragen bestaan niet is me geleerd, dus waarom zou ik geen vragen meer mogen stellen, als ik duidelijkheid wil geven of als ik het niet eens zou zijn met  één antwoord wat niet eens een antwoord is.  :huh:
Ik plaatste laats een duidelijke foto van Bramen op deze site. Maar ik kwam er achter dat er heel veel soorten Bramen zijn en dat één foto nooit genoeg is, want de steel, de vrucht, de kleur van de steel of de doornen, het blad of de bladnerf kunnen verschillen bij Bramen. Elk detail is dus van belang.
Als ik dan één foto van een roze leuke-bollige-klaver plaats weet ik niet dat bij de klaver al die kenmerken er niet toe doen. De rode klaver kan zelfs wit zijn. De manier waarop ik antwoord kreeg (taalfoutjes noemen) was een neerbuigende vond ik.

4:Datura dank voor je antwoord.

5:Johan79, jammer dat je besluit om weg te gaan bij waarnemingen.

6:Hinko, ik voel me niet aangesproken als je vind dat je ieder op dit topic er op aan wilt spreken.

Grada Menting

Ik heb dit voor jouw antwoord geschreven Mia.
Marc's reactie begrijp ik wel. De reactie van Mia kwam, ook bij mij, lomp over.
Als Mia eerst had uitgezocht of roze klaver bestaat en vervolgens haar vraag anders had geformuleerd dan was dit niet gebeurd.
Johan, jammer dat je niks meer van wrn.nl wil weten. Stap er overheen.
En precies wat hier gezegd is over geschreven tekst kan verschillend begrepen worden.
Ik moet zeggen dat Mia er uiteindelijk goed mee om is gegaan. Petje af!
Nu weer op de inhoud van de vraag.
Mia aan de kleur heb je iets maar je kunt beter ook naar de bladeren kijken. Bij Rode zitten ze bovenaan, bij witte geen blad aan de stengel.De bladeren zijn ook erg verschillend van vorm.

M.V.S

Evenzogoed was mijn reactie helemaal niet lomp bedoeld, maar puur een constatering van een feit. Er wordt een suggestie gedaan, en die suggestie wordt (zonder kennis van zaken of verdieping in de materie) meteen van tafel geveegd. Dan zeg ik op mijn beurt: stel geen vragen als je niet bereid bent om naar het antwoord te luisteren.

Verder is er volgens mij niets aan de hand. Dus wat mij betreft: laatste woord er over gezegd en allen veel plezier met de laatste loodjes van het plantenseizoen.

Groetjes, Marc

mia_v_g

reactie Mia:Hallo, Ik vind de kleur toch echt rose en zeker niet rood.   :-\   Ik vind deze niet op de Rode Klaver lijken. Deze is bolvormig en rose vind ik.groetjes

Citaat van: M.V.S op september 12, 2013, 22:07:44 PM
Als je ook niet open staat voor het antwoord dat je hier krijgt, kun je maar beter geen vragen stellen. Beetje onaardige reactie toe naar Grada, die je gewoon netjes helpt met de determinatie.

.........

Hallo,
Serieus, ik vraag me echt af wat is nou dat "onaardige" in mijn reactie? Ik begin altijd met "hallo" en sluit af met "groetjes". Ik bedoel daar niks onaardigs mee. En nogmaals, ik zag de reactie van Grada NIET als een antwoord maar als een vraag.

Het lijkt wel een klucht:A:Is dit roze? B:Bedoel je rood? A:Nee ik bedoel roze, want ik vind ze echt wel roze.

groetjes


mia_v_g

#17
Citaat van: M.V.S op september 19, 2013, 18:01:58 PM
Evenzogoed was mijn reactie helemaal niet lomp bedoeld, maar puur een constatering van een feit. Er wordt een suggestie gedaan, en die suggestie wordt (zonder kennis van zaken of verdieping in de materie) meteen van tafel geveegd. Dan zeg ik op mijn beurt: stel geen vragen als je niet bereid bent om naar het antwoord te luisteren.

Verder is er volgens mij niets aan de hand. Dus wat mij betreft: laatste woord er over gezegd en allen veel plezier met de laatste loodjes van het plantenseizoen.

antw Mia: Niks aan de hand? Door jouw botte reactie heeft Johan zich bedankt.
En als mijn "kennis van zaken of verdieping in de materie" in "rode-klavertjes-die roze-of-wit-zijn" zo goed was, dan hoefde ik hier geen vraag te stellen.Ik heb eerst gezocht op waarnemingen en kon bij de laatste 15 pagina's geen gelijke foto vinden van dit klavertje. En ik ben verre van een kenner maar wel zeer gemotiveerd om te leren...en dan kan het wel eens voorkomen dat er rare vragen gestelt worden.

HPM

Mia, jouw probleem was dat je niet begreep (en begrijpt?) waarom Grada vroeg of je Rode Klaver bedoelde. Dat was omdat jij vroeg of het (de niet bestaande!) Rose Klaver was. Het was ook gelijk een suggestie voor de juiste soort. Het kan dan wat raar overkomen als je dat afwijst omdat hij daar volgens jou niet op lijkt terwijl je duidelijk een gebrekkige kennis op dit gebied hebt. "hallo' en 'groetjes' verandert daar niets aan.
Herman van der Meer

petraw

Ik geloof dat we nu alles wel hebben uitgekauwd. Nu weer terug naar planten kijken. Graag zelfs.
Groet, Petra

mia_v_g

#20
Citaat van: HPM op september 19, 2013, 20:50:40 PM
Mia, jouw probleem was dat je niet begreep (en begrijpt?) waarom Grada vroeg of je Rode Klaver bedoelde. Dat was omdat jij vroeg of het (de niet bestaande!) Rose Klaver was. Het was ook gelijk een suggestie voor de juiste soort. Het kan dan wat raar overkomen als je dat afwijst omdat hij daar volgens jou niet op lijkt terwijl je duidelijk een gebrekkige kennis op dit gebied hebt. "hallo' en 'groetjes' verandert daar niets aan.

Ik had er géén probleem mee. Het was me 'tot voor kort' alleen niet duidelijk dat de kleur bij de Rode Klaver niet veel uitmaakt. Terwijl bij de meeste planten, vogels en paddestoelen het kleinste detail belangrijk kan zijn. (Het antwoord dat Grada gaf om 16:53 uur was heel duidelijk. zo kan het dus ook) Ik heb meermaals uitgelegd dat ik het niet onaardig bedoelde. En als ik straks...ooit...zoveel postings/berichten onder mijn naam heb staan als u dan hoop ik dat mijn kennis niet meer "gebrekkig" op planten-gebied zal zijn. Maar een forum is er toch om vragen te stellen als je iets niet weet.

ps."Hallo" en "groetjes" was in dit geval (posting van 20.18 u.) sarcastisch bedoeld.

Rense Haveman

Lieve mensen,

Ik stel voor dat we er een punt achter zetten en de suggestie van Petra volgen. Of we al 60jr naar planten kijken, of er net mee beginnen......
Groet! Rense

havikskruiden!

mia_v_g

ps. Volgens mij was dit topic al een heel eind gezakt. We waren we dus al gestopt. hahahaha

.