(Voor mij) raadselachtig/ onbekend geluid!?!?

Gestart door Erwin Reinstra, september 05, 2013, 23:44:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

Erwin Reinstra

Kan iemand het geluid behorende bij de volgende waarneming plaatsen?
Ik kan even echt niet bedenken wat dit nu moet zijn.

http://waarneming.nl/waarneming/view/78928683

Zie voor nadere toelichting (nadere beschrijving, omstandigheden etc.) de tekst bij de waarneming.
(Alvast) met excuses voor de matige opnames.
Met vriendelijke groenten,
Erwin


HPM

Herman van der Meer

Erwin Reinstra

#2
Dat is zeker een goede optie! En zet me vermoed ik iig op het goede spoor.
Alleen denk ik dat het dan eerder snor is. Vogel liet voor het beschreven geluid regelmatig een soort 'aanloopje' horen, zoals snor bij normale zang (ook) heeft. Is ook wel te horen als korte tikken in de opnames, maar nogal zacht en dus lastig hoorbaar.
Verder zitten in deze hoek in de broedtijd altijd een paar snorren te zingen en (zover ik weet) geen sprinkhaanzangers erg nabij, al zegt dat nu in de trektijd niet zoveel waarschijnlijk.
Met vriendelijke groenten,
Erwin


HPM

Ik ken vergelijkbaar zomers geluid van Sprinkhaanrietzanger maar niet voortdurend herhaald. Ik kan me voorstellen dat Snor een vergelijkbaar geluid kan maken maar zonder de vogel gezien te hebben zal het een moeizame zaak blijven.

Herman van der Meer

Erwin Reinstra

Heb denk ik wel een uur gezocht en geluisterd vanuit diverse hoeken, maar vogel niet gezien helaas. Althans, als het inderdaad een sprinkhaanzanger/ snor was.

Wacht nog even af of er nog meer reacties komen van anderen. Zo niet dan voer ik hem in als onzekere snor of sprinkhaanzanger.
Met vriendelijke groenten,
Erwin