Sprinkhaan

Gestart door Dragonfly, september 09, 2005, 20:02:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Klopt het dat dit een grote groene sabelsprinkhaan is? En hoe kan je zien of het een mannetje of vrouwtje is (is dat wel te zien)? Bedankt!
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Julian

#1
Volgens mij is dit een grote groene sabelsprinkhaan. Bijna volwassen dacht ik... :huh:

MVG,
Julian Overweg

laatvlieger

#2
Lijkt me geen nimf. Ik weet ok niet of het wel een grote groene is... hebben die wel zo´n bruine streep??

Edit: ja toch wel, maar lijkt me een adult
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Vincent

Klopt een grote groene sabelsprinkhaan, dit is een vrouwtje, te zien aan de legboor (de spriet aan het achterlijf).
Vincent

Dragonfly

#4
Wat extra informatie (sorry, vergeten net te vermelden :mellow: ):
Het beestje was ongeveer 3 cm. lang (of nog langer, het was een flinke sprinkhaan!) en de foto is van 28 augustus jl.
Gemaakt in Stadspark Staddijk bij Nijmegen.
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Dragonfly

Had je berichtje net niet gezien, Vincent.
Allen bedankt!
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Vincent

CiteerHet beestje was ongeveer 3 cm. lang
Dat klopt wel, de lengte zit tussen de 3 à 4 cm.
Vincent

Mark van Veen

Zie ook het overzicht van de grote groene sabelsprinkhaan. Bij sabelssprinkhanen geeft de 'sabel' aan het achterlijf (wat een legboor is) dat het een vrouwtje is.
groet,

Mark van Veen

Dragonfly

#8
@ Mark
:wacko:  niet aan gedacht...
Goede les voor de volgende keer  :duim:
Godelieve Brinkhof
Kijk ook eens op mijn (foto)blog: Godelieve Wandelt

(\__/)
(='.'=)
(")_(") This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

marcel123

Nymphen hebben korte vleugels, bij dit exemplaar komen de vleugels tot bij haar legboor.
Alleen bij Rijssen komt nog een andere soort voor met korte vleugels: de kleine groene sabelsprinkhan