Levensgevaarlijk...

Gestart door marcel123, augustus 26, 2013, 15:04:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=245810.0


Naar aanleiding van dit topic vroeg ik me af welk gebied in NL het meest gevaarlijk is. Gisteren hoorde ik dat elk jaar 3 mensen uit het Bargerveen worden gehaald. Uit de verhalen die ik gehoord heb dacht ik dat de pingo ruines van Drenthe de meest linke gebieden van Nederland waren.
Wat is het gevaarlijkste (natuur)gebied van Nederland?

Rob S

Groeten

Rob Schaareman

Douwe van der Ploeg

Criminaliteit niet meerekenend, zou ik de noordzeekust denken.
Douwe van der Ploeg

Rob Koelman

Zuidpier IJmuiden (kon je vroeger ook bij windkracht 10 gewoon op; wordt nu bij harde wind al snel afgesloten...)

En vergeet de Noordoostpolder niet, daar lopen tegenwoordig wilde (?) wolven rond!  ;)


Rob
Met vriendelijke groet, Rob

Botervlieg

Citaat van: Rob Koelman op augustus 26, 2013, 16:20:53 PM
Zuidpier IJmuiden (kon je vroeger ook bij windkracht 10 gewoon op; wordt nu bij harde wind al snel afgesloten...)

Ik vind het een wonder hoe het zo vaak goed gaat met mensen die aan het begin van de pier de rotsblokken opklimmen om de pier op te komen (en daar ook weer afdalen).

(of gaat het vaker mis dan dat ik weet?)

marcel123

Dat vraag ik me ook wel eens af. De ambassade in een latijns amerikaans land gaf aan dat er regelmatig Nederlanders gerepatrieerd werden die door een slang waren gebeten. Aantallken herinner ik me niet meer maar het waren er ook wel een paar.

Rob S

Even wat serieuzer het verkeer als je ergens naar toe gaat. Even echt serieus alles waar teken voorkomen of voorheen de Q koorts gebieden? Natuur is in Nederland in mijn ogen niet echt gevaarlijk behalve als je domme dingen doet.
Groeten

Rob Schaareman

Jeroen Nagtegaal

Gevaarlijk zijn wat mij betreft geen gebieden zolang je geen gekke dingen doet... Je kan wegzakken in hoogveen; vast komen te zitten op wad-platen; in een mergelgroeve vallen en veel meer...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com