Problemen met de soortenlijst

Gestart door Botervlieg, augustus 10, 2013, 21:55:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Hallo allemaal,

Een beetje lastig, want ik vraag het niet voor mezelf maar voor iemand anders. Maar ik ga het toch proberen zo goed mogelijk te communiceren.

Er zijn bij een vriendin problemen met de ObsMapp. Ze had het gewoon gedownload enzo, ik heb geholpen met de instellingen,
alles stond aan, exoot, zeldzaamheden, ondersoorten etc etc. In principe werkt het goed.

Toch zijn er regelmatig soorten die zij niet in de lijst op kan roepen. Bijvoorbeeld gekielde loofslak en bosaardbei. De juiste soortgroep staat wel aan.

We hebben de soortenlijst geupdate dat hielp niet. Nu verwijdert ze ObsMapp en upload het opnieuw, maar ook dat helpt niet.

"vogels staan er 75 standaard op en als je op downloaden drukt bij soortenlijst staat erbij bijwerken tot 1700 of zo iets" zei ze.
Dat lijkt mij onmogelijk want volgens de waarneming statistieken zijn er maar 500 ofzo. Misschien zijn dat de foto's die gedownload worden?
Bij paddenstoelen had ze dat ook, dat ging zelfs tot 6632 had ze het over.

Ze heeft samsung galasy s 2
ObsMapp versie 2.15.1

Ik zie vast iets over het hoofd, waar gaat het mis?

Groetjes, Marleen

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


Alex Kwak

Erg vaag, maar het klinkt alsof er bij het downloaden iets fout gaat. Gaat dat misschien via een (onbetrouwbare) GSM-verbinding? Zo ja, doe het dan eens via WiFi.
Voor de soortgroep vogels moeten er ruim 1000 soorten gedownload worden. (dat is inclusief exoten ,ondersoorten etc)
Controleer eens of dat aantal gehaald wordt.
En controleer eens of het vinkje "Database op sd-kaart" aan staat. Zo ja: uitzetten, en de download opnieuw proberen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Botervlieg

Bedankt Alex.

Ik vind het ook een beetje vaag, vandaar dat ik even raad vraag.

Ik zie haar morgen weer, dan gaan ik de dingen die je noemt even navragen en uitproberen  :duim:

Groetjes, Marleen

Botervlieg

Hallo Alex,

Ik denk dat er iets mis gaat bij het opslaan van de soortenlijst. Maar wat precies weet ik nog niet.

Een paar dingen hebben we al uitgezocht:
- Vogels zijn 1074, maar ... dat verandert daarna ineens terug in 75!
- Downloaden gaat via WiFi
- "Het vinkje voor SD-kaart staat niet aan"

Morgenochtend gaan we verder uitzoeken, dan kan ik het zelf ook zien en beter communiceren naar jullie.

Groetjes, Marleen

Botervlieg

Hallo Alex,

We hebben geen idee hoe het kan, maar het -lijkt- opgelost.

Gekielde loofslak en bosaardbei kunnen weer geregistreerd.

Waar het aan ligt weet ik echt niet. Ik weet zeker dat we alle soortgroep instellingen goed hadden staan, want dat had ik voor haar gedaan,
en heb ik op het moment dat we die namen niet konden vinden, nog gecontroleerd of dat goed stond.

Maargoed het lijkt opgelost in elk geval. Bedankt voor je hulp / het meedenken.

Groetjes, Marleen