EBCC populatietrends 2013

Gestart door Albert de Jong, augustus 08, 2013, 09:26:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

Albert de Jong

Ik weet niet of deze informatie al op het forum is gepasseerd, maar de EBCC heeft deze week weer een mooi overzicht van de populatietrends van 163 algemene broedvogels van Europa uitgebracht. Deze folder is een mooi overzicht van hoe de soorten ervoor staan. Meer achtergrondinformatie is te vinden via deze pagina van de EBCC. Een uiterst relevant document, dat mogelijk is gemaakt dankzij verschillende intensieve monitoringsprojecten in heel Europa.

Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

HPM

Mooie bron en soms verrassend. Zo wist ik niet dat de Rietgors al jarenlang sluipend achteruit gaat.



Herman van der Meer

Adri Clements

Gaat dit over heel het 'onderzoeksgebied' van de EBCC?
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

HPM

Citaat van: Adri Clements op augustus 08, 2013, 11:07:46 AM
Gaat dit over heel het 'onderzoeksgebied' van de EBCC?

http://www.ebcc.info/index.php?ID=512#Box%20Participating%20countries

"In 2013 data came from 27 countries: Austria, Belgium, Bulgaria, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Hungary, Ireland, Italy, Latvia, Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Romania, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom"

Herman van der Meer

Albert de Jong

Ja Adri, onder elk Europees grafiekje staat 'The Netherlands' vanwege het rekenwerk van het CBS. Voor Nederlandse trends weet je de juiste website vast te vinden ;) ...
Openlijk liefhebber van meeuwen en ganzen.
Werkt bij Sovon als communicatiemedewerker.

Adri Clements

Ha kijk, helder. Nederland is dan wat Rietgors betreft een positieve uitzondering.
Groeten, Adri Clements
Telpost Schor van Sint-Annaland
Mijn waarnemingen + Foto's

HPM

Citaat van: Albert de Jong op augustus 08, 2013, 09:26:00 AM

Ik weet niet of deze informatie al op het forum is gepasseerd, maar de EBCC heeft deze week weer een mooi overzicht van de populatietrends van 163 algemene broedvogels van Europa uitgebracht. Deze folder is een mooi overzicht van hoe de soorten ervoor staan. Meer achtergrondinformatie is te vinden via deze pagina van de EBCC. Een uiterst relevant document, dat mogelijk is gemaakt dankzij verschillende intensieve monitoringsprojecten in heel Europa.

Er is een update. Bijgewerkt tot en met 2012.
http://www.ebcc.info/index.php?ID=557
Herman van der Meer