Hoofdmenu

reageren op opmerking

Gestart door argusoog, augustus 02, 2013, 11:53:25 AM

Vorige topic - Volgende topic

argusoog

Ik had het al eens eerder geconstateerd en nu weer, dat ik niet kan reageren op een opmerking of vraag van een validator. Ik krijg keurig een e-mail dat er een opmerking/vraag van een validator is bij een waarneming en dat ik door de link aan te klikken hierop kan reageren. Als ik dat doe kom ik bij de betreffende waarneming terecht en kan de opmerking/vraag lezen, maar er is dan geen mogelijkheid (of ik zie die dus niet) om hier een reactie op te geven, tenzij ik daar het toelichtingsveld voor gebruik natuurlijk (in feite wijziging waarneming), maar dat lijkt me niet de bedoeling. Kan dat niet of zie ik iets over het hoofd? N.B.: Het gaat dus niet om een voorstel tot wijziging/aanpassing van de waarneming, dat lukt altijd wel, maar om het kunnen reageren op een vraag of opmerking!
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

marijn

Hoi Paul,
Vreemd. Kun je de id van de betreffende waarneming geven?
Marijn Prins

argusoog

Hallo Marijn, de id is 71146704.
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

cvsw123

Ik heb hetzelfde, maar dan als validator. Kom via de link niet meer bij de waarneming. Voor Marijn: dit treedt op sinds de laatste release afgelopen donderdag, daar hangt het vast mee samen.
Chris van Swaay
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)
Butterfly Conservation Europe (www.bc-europe.eu)

marijn

Hoi Paul, we hebben je waarneming nog nagekeken.
Dat je niet meer kunt reageren in dit geval komt doordat de waarneming (direct na het plaatsen van de opmerking) al beoordeeld (nl. goedgekeurd) is door de validator.
Daarmee vervalt de optie om nog te reageren, want de validatie van de waarneming is al afgerond. De mail was dus waarschijnlijk al niet meer van toepassing toen je hem las. Dat is helaas verwarrend inderdaad.
Marijn Prins

marijn

Chris, jouw probleem was een ander (je belandde *niet* bij de waarneming na klikken op de link); hing inderdaad samen met de release, zou nu in bijna alle gevallen opgelost moeten zijn.
Marijn Prins

argusoog

Citaat van: marijn op augustus 06, 2013, 15:24:00 PM
Hoi Paul, we hebben je waarneming nog nagekeken.
Dat je niet meer kunt reageren in dit geval komt doordat de waarneming (direct na het plaatsen van de opmerking) al beoordeeld (nl. goedgekeurd) is door de validator.
Daarmee vervalt de optie om nog te reageren, want de validatie van de waarneming is al afgerond. De mail was dus waarschijnlijk al niet meer van toepassing toen je hem las. Dat is helaas verwarrend inderdaad.

Ok Marijn, maar dan begrijp ik dus dat als een validator een waarneming goedkeurt -omdat de soort wel duidelijk is- en vervolgens nog een andere vraag stelt over die waarneming of gewoon even laat weten dat hij het een leuke vondst, foto etc. vindt, dat ik daar dan geen reactie meer op kan geven omdat de beoordeling in feite al is afgesloten? Blijf ik toch wat merkwaardig vinden, is dat in wrn ook zo geregeld?  :-\
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens

cvsw123

Hallo Paul, ik denk niet dat dat de bedoeling is. Ik dacht dat de waarnemer altijd alle discussie rond de waarneming kon blijven zien. Als dat niet zo is, moet daar wat aan gebeuren.
Gr, Chris
Chris van Swaay
De Vlinderstichting - Dutch Butterfly Conservation (www.vlinderstichting.nl)
Butterfly Conservation Europe (www.bc-europe.eu)

marijn

Hoi Paul, klopt: reageren is niet meer mogelijk na beoordeling van de waarneming, de waarneming gaat min of meer op slot. Ben het ermee eens dat dat jammer kan zijn. Als de validator echter nog een vraag heeft waarop hij een reactie verwacht, dan moet hij de waarneming 'open' houden en de beoordeling niet al afronden.

Chris: de discussie is zeker nog wel te zien, er is alleen geen nieuwe reactiemogelijkheid meer voor de waarnemer zodra jij als validator de beoordeling voltooid hebt. Is altijd zo geweest, maar is natuurlijk als wens op te nemen.

Bij Wrn.nl kun je volgens mij eindeloos opmerkingen blijven plaatsen onder je eigen waarnemingen.
Marijn Prins

argusoog

Het is mij nu volkomen duidelijk. Hartelijk dank!  :duim:
Met vriendelijke groet,
Paul Janssens