Hoofdmenu

Welke vleermuis?

Gestart door Caspergr, juli 30, 2013, 17:44:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

Caspergr

Hallo,

Ik heb al een jaar of 5 een vleermuiskast hangen tegen mijn huis en er had nog nooit iets in gezeten tot gisteravond! Er zat een kleine vleermuis in: http://waarneming.nl/waarneming/view/77983334
Na dat ik wat had gezocht op internet blijf ik hangen op een Gewone Dwergvleermuis. Maar al die vleermuizen lijken zo op elkaar dus ik heb een bevestiging nodig. Klopt mijn vermoeden?

Rob Koelman

#1
Helaas een niet al te scherpe foto. In ieder geval een dwergvleermuis (gewone dwergvleermuis Pipistrellus pipistrellus of ruige dwergvleermuis P. nathusii). De snuit lijkt vrij donker - wat zou wijzen op gewone dwergvleermuis - maar ik durf een ruige dwergvleermuis zeker niet uit te sluiten, dus wat mij betreft een dwergvleermuis spec.

In de bijlage een bewerking van de oorspronkelijke foto die bepaalde kenmerken beter laat zien. Wellicht durft iemand anders er wel een soortnaam aan te hangen...


Rob Koelman
Zoogdiervereniging

Met vriendelijke groet, Rob

Douwe van der Ploeg

Ik durf gewone hier wel aan.. Lekkere donkere huid, smal snoetje..
Douwe van der Ploeg

Caspergr

Oké bedankt heren! Ik ga het aanpassen.


Rene Janssen

Erik en ik wagen ons er niet aan. De foto is allesbehalve makkelijk te determineren, ik zou er een dwergvleermuis spec van maken.
René Janssen