Zwarte Ooievaars Lepelaarplassen

Gestart door Rikstar, juli 26, 2013, 17:01:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Rikstar

met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

FrankK

Ik hoop dat er foto's zijn van die idioot.
Aan de schandpaal!
Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

KorHaan

Afschieten die fotografen.


Wat gaat er door het brein bij die gasten? Vorig jaar ontdek ik een Amerikaanse Wintertaling op mijn local patch, bel rond, mensen komen kijken, beest prima te zien vanaf de weg. Blijken er later toch weer flippo's op plekken te zijn geweest waar ze he-le-maal niet mogen komen. Alsof er al geen hondertachtigmiljoen goede plaatjes van AmWiTa zijn te vinden op internet.
Blij dat ik er zelf niet bij was, maar ik kom het ook regelmatig elders tegen.
Namen&shamen die gasten. Het enige dat helpt.


Vriendelijke groet,


Ronald Sinoo

FrankK

Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

Yeronimo

Is deze fotograaf in het veld aangesproken op zijn gedrag? Zo ja, wat was de reactie?
Jeroen Breidenbach, 31 jaar
Leeuwarden

Rikstar

#5
van wat ik heb begrepen is dat de waarnemer te ver stond in het verboden gebied om hem daarop aan te spreken. Ze hebben nog wel geprobeerd door schreeuwen en fluiten de fotograaf terug te roepen maar fotograaf trok zich daar niet van aan. Geen idee of er foto's van betreffende fotograaf zijn.
Gelukkig dat de vogels weer terug zijn gekomen. Ze hebben daar blijkbaar een aardig vast stekkie.
Toch geen excuus om in een duidelijk afgesloten gebied te gaan rondbanjeren..


Citaat van: Yeronimo op juli 26, 2013, 19:29:29 PM
Is deze fotograaf in het veld aangesproken op zijn gedrag? Zo ja, wat was de reactie?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Klaas v d Meer

Jullie hebben toch telelenzen op jullie  camera's.
Zo ja maak dan een foto van die persoon en plaats die hier.
Groeten van Klaas.

WimGT

Uiteraard moet je dit soort mensen aan de schandpaal nagelen, maar we moeten niet op een Twitter- of Facebookmanier reageren.
Groeten, Wim

HPM

Citaat van: Rikstar op juli 26, 2013, 19:34:58 PM

van wat ik heb begrepen is dat de waarnemer te ver stond in het verboden gebied om hem daarop aan te spreken. Ze hebben nog wel geprobeerd door schreeuwen en fluiten de fotograaf terug te roepen maar fotograaf trok zich daar niet van aan. ...


En waar zijn die vogels nou door weggevlogen, door die fotograaf of door dat zwaaien en schreeuwen?
Herman van der Meer

Rikstar

Ik durf het je niet te zeggen herman :)   (ik was er niet bij) Maar laten we er maar vanuit gaan dat het gebeurde nadat ze waren weggevlogen  :duim:

Citaat van: HPM op juli 26, 2013, 22:21:13 PM
Citaat van: Rikstar op juli 26, 2013, 19:34:58 PM

van wat ik heb begrepen is dat de waarnemer te ver stond in het verboden gebied om hem daarop aan te spreken. Ze hebben nog wel geprobeerd door schreeuwen en fluiten de fotograaf terug te roepen maar fotograaf trok zich daar niet van aan. ...


En waar zijn die vogels nou door weggevlogen, door die fotograaf of door dat zwaaien en schreeuwen?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Jeroen Nagtegaal

Van de andere kant was het schreeuwen en zwaaien niet nodig als de bewuste persoon gewoon bleef waar ie hoorde te zijn...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

jeroenroelofsen

Neem aan dat dit al is gemeld bij de terein beheerder door de vogelaars die op dat moment ter plaatse waren?
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Rikstar

Het is doorgegeven aan de medewerkers van het naastgelegen bezoekerscentrum.

Citaat van: jeroenroelofsen op juli 28, 2013, 13:23:55 PM
Neem aan dat dit al is gemeld bij de terein beheerder door de vogelaars die op dat moment ter plaatse waren?
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

jeroenroelofsen

Citaat van: Rikstar op juli 28, 2013, 23:34:31 PM
Het is doorgegeven aan de medewerkers van het naastgelegen bezoekerscentrum.

Citaat van: jeroenroelofsen op juli 28, 2013, 13:23:55 PM
Neem aan dat dit al is gemeld bij de terein beheerder door de vogelaars die op dat moment ter plaatse waren?
:duim:
Ben wel benieuwd of er dan ook daadwerkelijk opgetreden wordt tegen zo iemand. Anders heeft het instellen van zo'n verbod en het melden van een overtreding nog geen zin.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

FrankK

Citaat van: jeroenroelofsen op juli 29, 2013, 07:01:44 AM
Citaat van: Rikstar op juli 28, 2013, 23:34:31 PM
Het is doorgegeven aan de medewerkers van het naastgelegen bezoekerscentrum.

Citaat van: jeroenroelofsen op juli 28, 2013, 13:23:55 PM
Neem aan dat dit al is gemeld bij de terein beheerder door de vogelaars die op dat moment ter plaatse waren?
:duim:
Ben wel benieuwd of er dan ook daadwerkelijk opgetreden wordt tegen zo iemand. Anders heeft het instellen van zo'n verbod en het melden van een overtreding nog geen zin.

Kunnen burgers zo'n persoon aanhouden? Het betreden van het terrein is een overtreding.

Met vriendelijke groet,
Frank Kroeze

Jeroen Nagtegaal

De vraag is ook of er voldoende BOA's beschikbaar zijn. Tegenwoordig wordt daar stevig op bezuinigd...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Oenanthe

Citaat van: FrankK op juli 29, 2013, 16:27:17 PM
Kunnen burgers zo'n persoon aanhouden? Het betreden van het terrein is een overtreding.

Ik heb even wat weggezakte kennis uit mijn colleges strafrecht opgehaald. Bij betrapping op heterdaad mag iedereen een verdachte aanhouden maar dan moet de aangehouden persoon wel onverwijld aan een bevoegd opsporingsambtenaar worden overgedragen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

peterlindenburg

maar gaat dit dan over een overtreding of een misdrijf? Ik vermoed het laatste...

Jeroen Nagtegaal

Nee, bij elke overtreding. Alleen weet ik nog van de lessen BOA dat er een subtiel verschil zit tussen staandehouden en aanhouden. Echter zal de politie je het denk ik niet in dank afnemen als je elke fietser die door rood rijdt staande houd en daarvoor de politie belt...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Oenanthe

Als ik het mij goed herinner gaat het hier om staande houden d.w.z. de verdachte beletten om er vandoor te gaan. Maar een ervaren jurist kan hier beter het fijne van vertellen.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

baskok

Bij een burger arrest mag je iemand aanhouden en moet je hem overdragen aan de politie. Staandehouden mogen alleen boa's en politie omdat je dan naar iemand zijn identiteitsgegevens vraagt. mensen zeggen vaak ik ben aangehouden door de politie terwijl ze bedoelen dat ze zijn staandegehouden. Maar ik zou gewoon de politie bellen en het geconstateerde feit melden en niet voor eigen rechter gaan spelen omdat dat alleen maar narigheid oplevert.