Franse steekvlieg

Gestart door Esther, mei 12, 2007, 23:33:28 PM

Vorige topic - Volgende topic

Esther

Ik heb iemand uit Frankrijk beloofd om hier te vragen of iemand deze vlieg kan thuisbrengen. Ik heb geen idee of dit nu specifiek een Franse vlieg is, of dat ie hier ook voorkomet.
Deze vlieg steekt paarden, en de paarden worden panisch van deze beesten. De foto is nou niet wat je zegt erg goed, maar wie weet. Het verhaal erbij is dat de vliegen echt plakken vooral tussen de achterbenen en moeilijk weg zijn te jagen.



Groet Esther


gardensafari

Is gelet op de tekening de paardenluisvlieg (Hippobosca equina). Leeft als een luis en zuigt bloed bij paarden, herten en runderen en heel soms de mens. Komt ook in Nederland veel voor.
Groetjes,

Hans Arentsen
www.gardensafari.nl

Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Esther

Bedankt.
Ik al het doorgeven en er ook op gaan letten of ik ze hier tegenkom.

Groet Esther

Mark van Veen

Ze geven een pijnlijke steek bij het bloedzuigen. Ik kan mij voorstellen dat paarden dat niet leuk vinden. Die steek heb ik proefondervindelijk mogen vaststellen van een broertje op de Veluwe, de herteluisvlieg.
groet,

Mark van Veen

Esther

CiteerZe geven een pijnlijke steek bij het bloedzuigen. Ik kan mij voorstellen dat paarden dat niet leuk vinden. Die steek heb ik proefondervindelijk mogen vaststellen van een broertje op de Veluwe, de herteluisvlieg.
AU! ik wordt wel eens gestoken door die dazen, als ik hier het natuurgebied in ga zorg ik er wel voor dat ik lange mouwen enz. heb, ik heb er dagen plezier van, sinds vorig jaar neem ik ook een blauw diepvrieszakje mee waar ik wat mee wapper als ik aangevallen wordt door die dazen, het helpt nog ook. Ik heb geen idee waarom het helpt, maar ze gaan wel weg en het scheelt een hoop steken.

groet Esther