Hoe werkt de optie verzamelgroep?

Gestart door marijn, juli 15, 2013, 19:31:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

marijn

Ha,
Ik ontdek net de handig klinkende functie Verzamelgroep indelen, maar ik kan nergens (forum, handleiding) vinden hoe ik vervolgens die verzamelgroep kan gebruiken.. ???
Ik heb 3 soortgroepen aangevinkt: vogels, dagvlinders en libellen. Ik verwachtte nu tussen de soortgroepen een nieuwe soortgroep 'verzamelgroep' oid aan te treffen en die gewoon te kunnen selecteren in het invoerscherm als ware het een reguliere soortgroep (zodat ik niet meer telkens tussen die 3 hoef te switchen), maar zo werkt het kennelijk niet? Zie ik iets enorm over het hoofd? Ik heb de nieuwste versie van ObsMapp en alles bijgewerkt.
Marijn Prins

marijn

O.. ik zie het opeens: de keuze 'Alle soortgroepen - NL' staat voor dat wat je bij 'Verzamelgroep indelen' hebt ingesteld!
Terwijl ik dacht dat alle soortgroepen altijd stond voor echt alle soortgroepen...
Misschien de terminologie iets aanpassen ter verduidelijking? Bijv. ook in de soortgroepenkeuzelijst 'verzamelgroep' gebruiken.
Marijn Prins

marijn

Terzijde: volgens mij kan ik toch beter blijven switchen tussen de 3 soortgroepen, want bij gebruik van de verzamelgroep worden de per soortgroep ingestelde defaultwaarden voor kleed e.d. niet gebruikt. (Ik zou dan in de praktijk bij iedere vlinder en libel telkens weer kleed=imago aan moeten geven, wat meer werk is dan elke keer van soortgroep switchen.) Ik zal het eens als wens aanmelden.
Marijn Prins

Alex Kwak

Het hele gebeuren met soorten en soortgroepen wordt in versie 3.0 op de schop genomen. Hou je kruit nog even droog zou ik zeggen  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marijn

Marijn Prins

marcel123

Citaat van: Alex Kwak op juli 15, 2013, 20:27:41 PM
Het hele gebeuren met soorten en soortgroepen wordt in versie 3.0 op de schop genomen. Hou je kruit nog even droog zou ik zeggen  ;)
Staat dat ook ergens vermeld wat de plannen daarvoor zijn?

Alex Kwak

Citaat van: optilete op juli 16, 2013, 10:14:30 AM
Citaat van: Alex Kwak op juli 15, 2013, 20:27:41 PM
Het hele gebeuren met soorten en soortgroepen wordt in versie 3.0 op de schop genomen. Hou je kruit nog even droog zou ik zeggen  ;)
Staat dat ook ergens vermeld wat de plannen daarvoor zijn?

Nee, maar kort samengevat: is nu houtje-touwtje, en wordt goed gestructureerd zodat het beter en intuitiever gaat werken. Het zal bijvoorbeeld mogelijk gaan zijn om een vogelijst in het Engels én Nederlands te hebben.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!