Leuke/grappige foto's/waarnemigen in het veld

Gestart door henkjanvdkolk, mei 05, 2007, 08:10:13 AM

Vorige topic - Volgende topic

henkjanvdkolk

Dit geval kwam ik tegen in de Blauwe Kamer.

[op de achtergrond lopen 2 mensen ;) ]

Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

michel.wissink

Die hebben waarschijnlijk gedacht dat het verbod voor de dieren geldt (want zo kun je 't wel lezen).
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

henkjanvdkolk

Weet ik niet  :D . Toen ze terugkwamen zeiden ze tegen mij [vol overtuiging]:

'Wij hebben de zeearend al gezien'

ik vroeg waar.

Ze zeiden dat ze er een hadden zien overvliegen en wezen richting de grebbeberg [Noord]. Tja.........Wat zal dat geweest zijn...eerlijk gezegd geloofde ik er niet veel van.  ;)

Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

margriet

ik zou toch echt zweren dat ik daar gisteren met een excursie ben geweest, toen kwamen we uit de richting van het huis zeg maar deze kant op gelopen.....
dus die foto hadden wij kunnen zijn, al waren wij met ongeveer 25 man :censored:

groetjes,

Margriet

matthijsbroere

#4
Ondanks de vele verbodsbordjes lopen mensen daar massaal door. Op een doorsnee zondag roepen we er vanaf de telpost 10 tot 20 terug, soms nog meer. Het maakt me niet zoveel uit wanneer men een stukje het veld in loopt, maar het doorlopen tot aan de plas veroorzaakt onnodige verstoring.
Opmerkelijk is dat het Utrechts Landschap er zelf nogal vreemd mee omspringt. Enerzijds plaatsen ze al die bordjes, anderzijds legt de "Blauwe Bever" (hun excursieboot) ook wel eens aan in het verboden gebied. Tot 60 mensen die daar dan rondstappen...  <_<
Matthijs Broere

margriet

de excursie was ook onder leiding van iemand waarvan ik wel denk dat hij verstand van zaken heeft en we zijn niet in de buurt geweest van plassen/vogels, wel de sikkelklaver en kleine pimpernel gezien daar!
groetjes,

Margriet

henkjanvdkolk

#6
ja, ik zie ook wel eens een excursie daar, dan gaan ze altijd tot de plas.Bij deze mensen was het moeilijk om ze terug te roepen, of ik moest mijn stembanden kapot schreeuwen, vaak heb ik wel mensen die dan al terugkomen. Die zijn dan vaak langs de Rijn gelopen.
Een stukje in verboden gebied doe ik heel soms om een vogel beter in beeld te krijgen, maar nooit ver, en zeker niet in een open gebied.  ;)
[ok, ik fiets wel eens op een voetgangerspad B) ]
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk