Hoofdmenu

Rupsenaaskever?

Gestart door Gert Kremer, mei 10, 2007, 19:28:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Gert Kremer

Hallo,
Dit is toch een Rupsenaaskever?
Bezig met eieren leggen op Bram-blad, zou dat kunnen.

Foto 175
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

jan cuppen

Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Gert Kremer

#2
Hallo Jan,
en........ zouden dit de eieren kunnen zijn?
zaten op een paar bladeren verder.

Foto
Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

jan cuppen

Hoi Gert,

Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb de kever zelf nog maar een paar keer gezien.
Met vriendelijke groeten,

Jan Cuppen

Gert Kremer

CiteerHoi Gert,

Ik heb werkelijk geen idee. Ik heb de kever zelf nog maar een paar keer gezien.
Bedankt Jan, misschien komt een ander nog met info.

Groeten, Gert
 
Wat ik nu zie, kon ik eerder zien. maar ik zag het niet, had geen tijd om te kijken.

geertje

#5
Aan de manier waarop de eitjes zijn neergelegd te zien, zouden het best eipakketten van een lieveheersbeestje kunnen zijn.
Op deze foto zie je een eipakket van harmonia axyridis, op een dennenaald dat uitkomt. (Kon niet zo snel een eipakket op een gewoon blad vinden)
Groeten,
Gera Nieland

MC

Hoi!
Ei'tjes van heel veel insecten worden in groepjes op of onder bladeren afgezet. Daar is verder heel weinig zinnigs over te zeggen, alleen goed beschreven soorten die op specifieke plaatsen afgezet worden zijn met zekerheid te herkennen (denk aan sleedoornpage bijv.).
vriendelijke groet,
Matthijs Courbois

geertje

CiteerHoi!
Ei'tjes van heel veel insecten worden in groepjes op of onder bladeren afgezet. Daar is verder heel weinig zinnigs over te zeggen, alleen goed beschreven soorten die op specifieke plaatsen afgezet worden zijn met zekerheid te herkennen (denk aan sleedoornpage bijv.).
Ben het helemaal met je eens!  ;)
Alleen, de manier waarop de eitjes van lieveheersbeestjes worden afgezet, is zo kenmerkend voor deze soort.
Andere kevers zetten hun eitjes rommeliger af; de eitjes van lieveheersbeestjes staan altijd keurig rechtop. Ovaal, met de punt naar boven.

Ik heb tientallen eipakketten mee naar huis genomen (als het er onderhand niet meer zijn), en nog nooit is er iets anders uitgekomen dan larven van een lieveheersbeestje (helaas de laatste tijd ook niets anders dan het veelkleurig aziatisch lieveheersbeestje :spam: )
Groeten,
Gera Nieland

Arp

Ben het qua eitjes helemaal met Gera eens, maar vind de foto van Gert rijkelijk vaag - kreeg laatst van iemand een foto toegestuurd van een kluwe gele spiderlings die er ook wel verdacht veel van weg had ???   :wacko:  
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)