Swarovski Habicht AT 80 HD

Gestart door Caspergr, juli 10, 2013, 21:19:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Caspergr

Hallo,

Ik heb de bovengenoemde telescoop gewoon gratis van iemand gekregen die hem 'voor de lol' had gekocht omdat hij bij zee woonde en zo over zee wilde kijken. Maar uiteindelijk heeft hij hem nooit gebruikt dus zo belande hij bij mij! Hij is in goede staat met een 20-60x zoomoculair er bij. Het is een wat ouder model volgens mij. Ik gebruik nu een Havik 82 ED waar ik veel mee digiscoop alleen zijn de resultaten wat minder omdat het niet een hele goede telescoop is om mee te digiscopen plus dat mijn camera (een Canon digital IXUS 80 IS) ook niet een goed toestel is hiervoor. Ik wil graag een betere camera om te digiscopen. Nu heb ik mij allemaal dingen laten vertellen en wat rondgekeken op internet en kom ik uit bij een Canon Powershot s95. Ik wil graag voor deze camera sparen maar misschien hebben mensen hier meer ervaring met de Swarovski telescoop of de Canon Powershot en dus een beter advies? En wat voor een adapter hoort er bij de camera die je voorstelt? Ik hoor het allemaal graag!

EDIT: Er is ook nauwlijks info over deze telescoop op het internet. Heeft iemand wel wat informatie voor mij?

Caspergr

Heeft niemand ervaring met deze scoop en/of camera? Mijn vader kan goedkoop aan een Canon Powershot sx240 hs met 20x optische zoom. Is dat wel handig voor digiscopen?

hiskodevries

Casper, in het engels valt nog best wel veel te vinden http://www.birdforum.net/reviews/showproduct.php/product/14/cat/11/limit/recent/date/1067110482
voor digiscopen geldt hoe minder zoom hoe beter, een 20x valt al snel af. de max is 3x
als je de camera alleen voor de telescooplens wilt houden dan kun je vrijwel alles gebruiken
als je de camere met hulpmiddelen aan de telescoop wilt bevestigen ben je al wat beperkter
zo`n google https://www.google.nl/search?q=digiscopen+swarovski+20-60 moet je toch op veel ideen brengen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Caspergr

Maar de Canon powershot sx240 hs is als je er niet mee digiscoopt ook een supercamera. Hij heeft dan wel 20x optische zoom maar als ik nou tijdens het digiscopen gewoon niet zó ver inzoom? Dan kan dat toch ook prima of zie ik het fout? Misschien is het niet een slimme vraag maar ik digiscoop nog niet zo heel lang dus ik leer graag!

RogiervanV

Bij verder inzoomen met de camera "uit het handje" krijg je steeds meer met de bewegingsonscherpte te maken, maar als je inderdaad de camerazoom heel beperkt houdt kun je er nog heel aardige foto's mee maken. Ikzelf heb zelden tot nooit mijn compact laten zoomen juist om deze reden (alleen bij mega's als de Am Oev van 2 jaar terug kon ik het niet laten maar dat leverde alleen maar een erg lelijk bewijsplaatje op).

Probeer de daadwerkelijke zoom over te laten aan de telescoop, dit geeft eigenlijk altijd betere resultaten (ook al hou je doordat je moet knippen minder pixels over om een daadwerkelijk plaatje van te maken).

Misschien wel prettig om te vermelden dat ik refereer aan resultaten met een Canon IXUS 100IS door een Kowa tsn 823, heel aardig allemaal maar het is geen Swaro ;)
Rogier van Viegen

Jeroen Nagtegaal

Citaat van: RogiervanV op juli 14, 2013, 14:08:23 PM
Probeer de daadwerkelijke zoom over te laten aan de telescoop, dit geeft eigenlijk altijd betere resultaten (ook al hou je doordat je moet knippen minder pixels over om een daadwerkelijk plaatje van te maken).
Mijn ervaring is juist dat je zo min mogelijk moet inzoomen met de telescoop en het inzoomen vooral op de camera beter gaat...
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

Caspergr

Ik had in de tussentijd wat meer rondgezocht en ik heb inmiddels een Canon Powershot s100 besteld. Ik was vergeten te vertellen dat ik al een universele adapter heb dus dat zit ook goed. Uit de hand schieten door een telescoop is natuurlijk niks  ;). Toch bedankt voor alle reacties!