Hoofdmenu

Zwart konijn

Gestart door ferranbosbeheer, juni 27, 2013, 18:46:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

ferranbosbeheer

Ik heb gister bij het station van Schin op Geul een redelijk klein zwart konijn gezien ,hij liep redelijk traag en zelfs over de stoep ,ik neem aan dat dit een exoot/ontsnapte soort is.
De vraag is hoe moet ik dit invoeren op mijn waarneming account?

Groeten,

Ferran Rachwal
Groetjes,
Ferran Rachwal ''All things are eventually connected''

pia zz

gedumpt voor de vakantie ???  vorig jaar hier ook verschillende konijnen met verschillende kleuren, gewoon uitgezet in het weiland, prooi voor de buizerds >:(
  groet Pia.

Oenanthe

Zwarte (melanistische) konijnen komen in het wild regelmatig voor. Alleen de kleur hoeft dus niet te betekenen dat het een tam konijn was.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

Rob Koelman

Gedumpte tamme konijnen verschillen vaak/meestal van de wildvorm in de kleur van de dieren, het formaat van de dieren (groter of kleiner dan wildvorm), de lengte van de oren (vaak korter) en de stand van de oren (hangoor is altijd huisdier). Ook zijn wilde konijnen meestal in meer of mindere mate schuw, dit in tegenstelling tot tamme konijnen die je tot op enkele meters kunt benaderen.

Zwarte konijnen komen ook in wilde populaties voor (o.a.in het duingebied), maar zeker niet algemeen.


Rob Koelman
Zoogdiervereniging
Met vriendelijke groet, Rob

ferranbosbeheer

Ik denk aan een tam konijn ,hij was vrij klein met kleine oren ,en liep erg rustig door het plantsoen en over de bestrating van het station.

Groeten,

Ferran Rachwal
Groetjes,
Ferran Rachwal ''All things are eventually connected''