Kijklocatie zeearenden Ovp

Gestart door Patrick1977, juni 30, 2013, 19:16:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Patrick1977

Beste allen, moet morgen voor mn werk naar lelystad. Als ik toch daar ben wil ik graag even naar de zeearenden toe. Wat is n makkelijke locatie om t nest te zien zonder ver lopen ivm tijd. Is t vanaf de grote praambult bv te zien?

Gr patrick lemmens
Gr. Patrick Lemmens

jaapbird

Ja is te zien maar wel ver weg hoor

Patrick1977

Dank voor de info!! Dan hoop ik maar op n vliegend beest
Gr. Patrick Lemmens

Guus Peterse

Ik heb gehoord dat het vanaf de Oostvaardersdijk iets dichterbij is. Weet niet of dat klopt, maar misschien het proberen waard.
Guus Peterse

Nieuw op mijn weblog: Kaapverdië juli - augustus 2015

luukberger

Bij het roggebotsebos vanaf de dijk erin. even doorrijden tot het hek en dan 300m naar links tot de keet. nest op 150m afstand.

jaapbird

ik kon ze vanaf de dijk niet vinden afgelopen vrijdag maar vanaf de praambult wel . Vanaf de dijk heb je over het algemeen ook tegenlicht dus als de zon schijnt is het niet echt lekker kijken.
Roggebotzand is zeker betere plek maar effe verder weg vanaf lelystad


Rikstar

#6
Bedankt voor het vrijgeven van deze info Luuk. Ondanks dat de plek vrij algemeen bekend is bij de meeste vogelaars betreft het zeker nog wel een kwetsbare plek. Als het even kan je bericht aanpassen alsjeblieft.
met vriendelijke groeten,
Rik v/d Starre

Bernd-Jan

Neem de trein tussen Lelystad en Almere  ;)

Jan2002

Citaat van: luukberger op juni 30, 2013, 22:09:06 PM
Bij het roggebotsebos vanaf de dijk erin. even doorrijden tot het hek en dan 300m naar links tot de keet. nest op 150m afstand.
Roggebotsbos is niet de OVP ...
Groet,
Jan