"Regels" toplijst soorten, per soortgroep verschillende regels?

Gestart door Botervlieg, juni 23, 2013, 11:19:28 AM

Vorige topic - Volgende topic

Botervlieg

Op de pagina van de toplijst soorten staat bovenaan:

CiteerExclusief niet telbare activiteiten vondst (dood),aangeplant,recent gebruikt nest,vangst door kat,sporen,overwinterend,met fotoval,vervellend,dood exemplaar in collectie,vangst,aangespoeld,verkeersslachtoffer,verzameld (in collectie),aangevoerd,in braakbal

Toch wordt bij mij een dode tuinhommel gewoon in de lijst vermeld.

Ik heb Hisko hiernaar gevraagd.
Hij zegt dat dit per soortgroep bepaald wordt en niet iedereen het er mee eens zal zijn dat die regels voor alle groepen gelden.

Ik vind dit eerlijk gezegd vreemd, want waarom zou dat per soortgroep anders bepaald moeten worden? Toplijst soorten is toplijst soorten, daar horen die toplijst soorten regels bij. En dat geldt in mijn ogen dan ook gewoon voor alle groepen.

Groetjes, Marleen

SlechtValk

Mee eens. En waarom niet beiden... één aanvinkvakje met het label "inclusief vondst (dood), sporen etc..." wil je alleen levende beesten en wilde planten dan vink je het uit, wil je dat wel dan vink je het aan. (Misschien beter voor het "wensen" topic maargoed).

Of desnoods zonder aanvinkvakje, maar met een apart lijstje (zoals ondersoorten nu ook al weergegeven worden).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

HPM

Citaat van: M. Baltus op juni 23, 2013, 11:19:28 AM

..Toplijst soorten is toplijst soorten, daar horen die toplijst soorten regels bij. En dat geldt in mijn ogen dan ook gewoon voor alle groepen.


Ik vind dat gewoon alles getoond moet worden. Bij de toplijst vogels hebben mensen die de top nastreven of zoiets zichzelf beperkingen opgelegd. Ik zie niet in waarom anderen daarom beperkingen zouden moeten worden opgelegd.
Ik vind het al erg genoeg (uiterst ergerlijk in feite) dat als ik gewoon een lijst met de door mij ingevoerde vogelsoorten wil zien ik niet eens alles te zien krijg zonder eerst allerlei dingen te moeten aanvinken. Omgekeerde wereld. Mensen zouden dingen moeten aanvinken als ze iets níet willen zien.
Herman van der Meer

hiskodevries

De optie is al aan/uit te zetten. Per soortgroep zijn de niet mee tellende activiteiten anders. Check zelf maar wordt keurig in het scherm aangegeven . Wijzigingen daarin bespreek je in een soortgroep topic.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Citaat van: hiskodevries op juni 23, 2013, 12:30:45 PM
De optie is al aan/uit te zetten. Per soortgroep zijn de niet mee tellende activiteiten anders. Check zelf maar wordt keurig in het scherm aangegeven . Wijzigingen daarin bespreek je in een soortgroep topic.

Waarom zou ik in godsnaam op het forum moeten bespreken wat ik wel en wat ik niet mag zien?  Ik wil gewoon zonder gedoe een overzicht kunnen hebben van wat ik heb ingevoerd, niet van wat anderen vinden dat ik mag zien.
Als anderen bepaaldce dingen niet willen zien moeten die maar de dingen aanvinken  die ze niet willen zien.
Ik heb het hier al vaker over gehad en ik zal me er boos over blíjven maken zolang de boel niet wordt omgedraaid.

Herman van der Meer

Botervlieg

Wat mij betreft is het prima als er inderdaad 2 lijsten komen, één waarop je alles ziet en één met de regels.
Mij maakt het niet uit welke standaart is, en voor welke je een vakje aan of uit moet vinken.

Maar dan nog steeds: Alle regels in alle groepen gelijk met de regels zoals ze nu zijn. Dus uitsluiting van de eerder genoemde waarnemingen.

Als je alleen een bot, een veer, een (mols)hoop vind dan heb je de soort in mijn ogen niet waargenomen. Net als wanneer een soort dood is, etc. Dan heb je niet "echt" die soort in levende lijve gezien.

hiskodevries

Dat kun je prima met je eigen lijsten doen. De topspotters lijst draait al jaren tot volle tevredenheid en niemand verplicht je om te kijken.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0