Bij de steenhommel is het zo dat (alleen) mannetjes een gele band voor op het borststuk hebben (vrouwtjes niet), maar vrouwtjes van weidehommel kunnen er ook zo uit zien. Het verschil zit dan in de achterpoot (korfje bij vrouwtjes/werksters, geen korfje bij man), antenne (langer bij man, maar subtiel) en beharing (vaak wat pluiziger, vooral op kop, bij mannen). Ik denk dat het mannetje steenhommel van jou klopt.
De 1e foto van "akkerhommel" is een man weidehommel. De voorlaatste foto van steenhommel is inderdaad flets, maar dat zou lichtval kunnen zijn. Het lijkt me waarschijnlijk dat dat ook steenhommel is. De weidehommels zijn allemaal goed en volgens mij allemaal mannetjes (pluizig en veel geel).
Naast weidehommel en steenhommel heb je in NL ook de grashommel (B. ruderarius) die een combi van zwart, geel en (oranje)rood heeft. Die is een stuk zeldzamer en ik heb er geen ervaring mee, maar als Theo alleen de bovengenoemde drie soorten uit je foto's haalt lijkt me deze soort uitgesloten.
De reactie van Theo kan ik wel begrijpen, want een lijst van 16 foto's in één topic waarbij het om drie soorten gaat is wat onoverzichtelijk. In het vervolg is het handiger om elke soort een apart topic te geven.