Scholekster met kleurringen

Gestart door Tukkerbird, juni 16, 2013, 16:06:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

Tukkerbird

Hallo,

Vorige week deze Scholekster gefotografeerd op Texel, nu heb ik geprobeerd om hem in te voeren bij Wadertrack.nl maar daar kent die de code niet.
Heeft iemand een idee wat er op de oranje ring kan staan? Aan de ene kant staat een N als ik het goed zie maar aan de andere kant heb ik geen idee, MN combinatie kent die niet ::)
Op de eerste foto is de ring nog het beste in beeld.

Gr.Martin

tarsiger

Normaal staat er maar 1 teken op die ringen, de N lijkt me dus alvast correct. Mogelijk verloor deze vogel een ring aan de andere poot en lukt het daarom niet.

Groeten,
Simon Feys

Henri25

Citaat van: tarsiger op juni 16, 2013, 17:01:58 PM
Normaal staat er maar 1 teken op die ringen, de N lijkt me dus alvast correct. Mogelijk verloor deze vogel een ring aan de andere poot en lukt het daarom niet.

Groeten,
Simon Feys

Ik ken idd ook enkel Scholeksters die geringd worden aan beide poten met een kleur-letterring. Hij is er dus vast 1 kwijt  ;)
Groeten Henri Zomer
Moderator (Kleur)ringen in Nederland

nlzorg01

#3
je kunt nog heel wat van de code op de metalen ring aflezen. Kun je die compleet krijgen? Dan kun je op die manier ook de oorspronkelijke kleurringcombinatie achterhalen. Als dat niet lukt is het alternatief alle info naar de wadertrackgroep te sturen (e-mail adres van Bruno Ens staat op de site). Wellicht kunnen ze deze terugbrengen tot 1 individu.

Het is wel interessant, want het lijkt me een vrij oude vogel (aan de slijtage van de ring te zien).

Succes,
JanZ

Tukkerbird

Bedankt heren,

Als die een ring kwijt is dan verklaart dat veel, van die metalen ring heb ik alleen de eerste vier cijfers.
Ik weet niet of ze daar genoeg aan hebben, ik zal ze eens mailen.

Gr.Martin

Jeroen Nagtegaal

5386 is inderdaad een al oudere-serie. Denk 10+ jaar. In principe zijn er best wat opties. Maar mogelijk met plaats etc. nog wel te achterhalen.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com