vliegje met smiley op de vleugels op licht 1000-soortendag

Gestart door JohnvR, juni 12, 2013, 22:58:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

JohnvR

Tijdens de 1000-soortendag kwam dit leuke vliegje met een smiley-face op de vleugels op licht. Is het mogelijk deze van foto te determineren?






Auratus

Hallo John, dit lijkt mij een Sciomyzidae en wel een Tetanocera. De exacte soort kan ik je niet geven op basis van deze foto's
Groet,

Jan

JohnvR

Ah, een van de slakkendoders. Hartelijk dank! Ik kan nog ongeveer 2x vergroten en heb nog een paar foto's, maar niet van de onderzijde o.i.d. Zijn er dan details te zien waarmee het wel mogelijk is of is het helaas pindakaas met deze familie?

Auratus

John, als je foto's hebt met goed zicht op de beharing van de achterpoot (bovenop de dij) en de borstels en tekening op de kop. Dan komen we misschien iets verder
Groet,

Jan

JohnvR

Super, bedankt dat je nog wat verder wil kijken. De dij heeft drie haren bovenop, eerst een korte, daarna een langere en richting het einde weer een langere. De kopfoto's zijn wat minder duidelijk helaas.












Auratus

John,


Ik heb de extra foto's nog eens bekeken, maar helaas kan ik er verder niets mee. Misschien dat iemand anders het nog aandurft?
Groet,

Jan

JohnvR

Hartelijk dank! Hij blijft voorlopig als specje in de boeken.

laatvlieger

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/